کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام عراقی: ۱۱ هزار عراقی همچنان مفقود هستند

21 اسفند 1396 ساعت 8:17

یک مقام پلیس عراق روز یکشنبه به خبرگزاری آلمان گفته است: با وجود آزادسازی شهر موصل از اشغال داعش که در سال 2014 به دست تروریست ها سقوط کرد، همچنان 11 هزار عراقی مفقود هستند.


به گزارش جهان نیوز، سرهنگ «باسم علی الحجار» فرمانده پلیس استان نینوا شهر شمالی عراق تاکید کرد: داعش در سال 2014 و پس از سقوط موصل، بیش از 11 هزار غیر نظامی را که بیشتر آنان را جوانان تشکیل می دادند، بازداشت کرد، گروهی که همچنان سرنوشت شان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

الحجار در این باره تصریح کرد: با وجود آن که دولت و نیروهای امنیتی عراقی پس از آزادسازی موصل از اشغال داعش، تمامی زیرزمین های مخفی، تونل ها و مراکز استقرار تروریست ها را جستجو کرده اند و جسد صدها هزار تن به دست آمده است، اما همچنان هیچ رد پایی از افراد مفقود شده در دست نیست.

در همین حال، «صادق امین» شهروند عراقی که داعش در سال 2015 سه فرزندش را با خود برد، از دولتمردان بغداد می خواهد در مورد پرونده ناپدید شدن فرزاندش ورود کنند و آنها را در زندان های مخفی جستجو کنند.حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق 19 تیرماه 96 آزادی کامل موصل را اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 شهر موصل مرکز استان نینوا را به اشغال خود در آورد و متعاقب آن بخش های وسیعی از پنج استان دیگر عراق را نیز در کنترل خود گرفت.عملیات آزادسازی موصل از 17 اکتبر 2016 (25 مهرماه 96) آغاز شده بود.
 
منبع: ایرنا 


کد مطلب: 598250

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598250/مقام-عراقی-۱۱-هزار-همچنان-مفقود-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com