کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان تهران: مهدی جهانگیری آزاد شده است

جهانگیری وثیقه‌ میلیاردی را از کجا فراهم کرد؟

آیا باید منتظر «خاوری» جدیدی بود؟!

20 اسفند 1396 ساعت 20:54

به گفته دادستان تهران، مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور که به اتهام اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور دستگیر شده بود، با تامین وثیقه هفته گذشته آزاد شد.


به گزارش جهان نیوز؛ جعفری دولت‌آبادی در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران با اشاره به آخرین اخبار پرونده برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نامبرده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.

 
گفته شده است که ابتدا قرار وثیقه مهدی جهانگیری با قید رافت اسلامی ۶۰۰۰ میلیارد تومان بوده و با فشار حامیان سیاسی اش و لابی گری همیشگی دستان پشت پرده وثیقه وی به ۱۰۰۰ میلیارد کاهش یافت!
 
خاندان جهانگیری باید توضیح دهند که این مبلغ سنگین را از کجا و چگونه تامین کرده‌اند. گفتنی است اسحاق جهانگیری روزهای گذشته با طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» مخالفت کرده بود.
 
ماجرای بازداشت برادر معاون اول رئیس جمهور چیست؟
به گزارش رجاینوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان روز ۱۴ مهرماه خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور یک روز بعد از بازداشت برادرش در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسئله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان در خصوص علت بازداشت جهانگیری گفت: اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور از دلایل دستگیری مهدی جهانگیری است.
روز ۲۳ مهر ماه یدالله موحد دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعلام کرد که جهانگیری همچنان در بازداشت است و هنوز برای وی قرار وثیقه صادر نشده است.

۱۳ آذر ماه دادستان کرمان اعلام کرد که پرونده مهدی جهانگیری در این استان عدم صلاحیت خورده و برای بررسی به تهران منتقل شده است.

وی گفت: سایر متهمان این پرونده نیز به همراه جهانگیری با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.

۴ دی ماه غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران ؛ ضمن اظهار بی اطلاعی از جزئیات پرونده جهانگیری گفت: این پرونده در دادسرا مراحل تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعاتی در خصوص آزادی جهانگیری، گفت: این فرد هنوز آزاد نشده است.

وی افزود: بعد از اینکه تحقیقات صورت گرفت،اکنون این فرد تحت نظر است، زیرا باید یکسری اسناد توسط وی امضا می‌شد، البته قرار صادره برای وی فک نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ۱۰ اسفند در سفری که به استان کرمان داشت خبر آزادی جهانگیری را مجدد تکذیب کرد و گفت: در این پرونده هم مسائلی در استان کرمان و مسائل مهم تری در تهران وجود داشت و نهایتا با هماهنگی که بین دستگاه قضایی استان کرمان و تهران شد، این پرونده به تهران منتقل شد.

وی افزود: پرونده وی هنوز در مرحله دادسرایی است، یعنی هنوز کیفرخواستی برای آن صادر نشده و اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است، بعد از اینکه پرونده تمام شد و بعد از اجازه قانون می‌شود از جزئیات و روند پرونده توضیح داد. اما اکنون اخباری در رسانه منتشر شده است که وثیقه جهانگیری با کاهش چشمگیری مواجه شده و  وی  تا پیش از عید آزاد خواهد شد.

منبع:رجانیوز


کد مطلب: 598210

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598210/جهانگیری-وثیقه-میلیاردی-کجا-فراهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com