کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتش سوریه غوطه را قیچی کرد

20 اسفند 1396 ساعت 19:07

ارتش سوریه با پیشروی از دو محور شرقی و غربی غوطه، آن را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم و شهرک «دوما» در نیمه شمالی را به طور کامل محاصره کرد.


به گزارش جهان نیوز، بعد از حدود دو هفته از آغاز عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق، ارتش سوریه موفق شد با پیشروی از دو محور غربی و شرقی، غوطه شرقی را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کند. 

گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» گزارش داد که مناطق آلوده به افراد مسلح در غوطه شرقی به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد و حلقه محاصره افراد مسلح در شهر دوما کامل شد. 


 
طبق این گزارش، نیروهای سوریه در محور شهرک مسرابا به سوی روستای «مُدیره» (شرق غوطه) امروز موفق شدند با نیروهای عمل‌کننده در «ادارة المرکبات» در شهر حرستا (غرب غوطه) دست بدهند و غوطه را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کنند. 

این اتفاق پس از آن افتاد که روستای «مدیره» امروز تحت کنترل ارتش سوریه در آمد. 

دوما از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ریف شرقی دمشق است که گروه تروریستی جیش الاسلام (که مورد حمایت عربستان است) در آن حضور دارد.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز با تأیید این خبر، نوشت که «ارتش سوریه همچنین شماری از مزارع روستای جسرین را نیز پاکسازی کرد و عملیات هم‌اکنون در همین محور (مزارع جسرین) و روستای افتریس در بخش جنوب شرقی غوطه متمرکز است و همین امر سبب تحت فشار قرار گرفتن گروه‌های مسلح در جنوب شرقی بخش آلوده‌ی غوطه است.

این منطقه آلوده به افراد مسلح جبهة النصره یا همان شاخه القاعده در سوریه است.

عملیاتی که از امروز صبح برای تسلط بر مدیره آغاز شده بود، با تسلط بر آن متوقف نشده و تلاش در محور حرستا ادامه دارد تا بزودی این شهرک نیز در محاصره کامل ارتش سوریه قرار بگیرد. 


 
با احتساب این پیشروی‌ها، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از زمان آغاز عملیات آزادسازی غوطه شرقی تا کنون حدود 55 درصد از مساحت تحت اشغال تروریست‌ها در غوطه شرقی را آزاد کرده‌اند.

منبع: فارس


کد مطلب: 598198

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598198/ارتش-سوریه-غوطه-قیچی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com