کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری انتخابات کوبا برای تشکیل مجمع ملی جدید

20 اسفند 1396 ساعت 15:09

انتخابات برای تشکیل یک مجمع ملی جدید کوبا در حالی برگزار می‌شود که این یک گام مهم در روندی است که منجر به انتخاب یک رئیس جمهور جدید خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، انتخابات کوبا امروز یکشنبه برای تشکیل مجمع ملی برگزار می شود. تشکیل مجمع ملی جدید در نهایت منجر به انتخاب یک رئیس جمهور جدید خواهد شد، رئیس جمهوری که برای نخستین بار در 60 سال اخیر غیر از خانواده کاسترو خواهد بود.

ماموریت مهم نمایندگان مجمع ملی کوبا انتخاب جانشین رائول کاسترو رئیس جمهور 86 ساله این کشور است که ماه آینده از این سمت کناره گیری خواهد کرد.رائول کاسترو در سال 2006 میلادی جانشین برادرش فیدل شد که از زمان انقلاب 1959 میلادی قدرت را در دست داشته است.

پیش بینی می شود که 8 میلیون کوبایی در این انتخابات شرکت خواهند کرد تا 605 نماینده مجمع ملی را انتخاب کنند.
این نخستین انتخاباتی است که از زمان درگذشت فیدل کاسترو در سال 2016 میلادی برگزار می شود. این انتخابات می تواند سرآغاز یک تغییر بزرگ در کوبا باشد.

نامزدهای این انتخابات یا از حزب کمونیست هستند یا از اتحادیه های تجاری و دانشجویی. نیمی از نامزدهای این انتخابات زن هستند. رئیس جمهور کوبا از سوی یک شورای دولتی 31 نفره تعیین می شود که همین شورای دولتی نیز توسط مجمع ملی انتخاب می شود.

کاسترو گفته است که به دنبال یک دوره جدید ریاست جمهوری نیست ولی انتظار می رود که تا سال 2021 میلادی همچنان رئیس حزب کمونیست کوبا باشد.

پیش بینی می شود که میگوئل دیاز کانل معاون 57 ساله کاسترو جانشین او خواهد شد. دیاز کانل که یک مهندس است ، به تدریج ارکان قدرت در نظام سیاسی کوبا را طی کرده است.انتظار می رود که 90 درصد کوبایی ها در این انتخابات شرکت خواهند کرد. نتایج نهایی انتخابات فردا دوشنبه اعلام خواهد شد.

مهمترین انتقاد مخالفان این است که رئیس جمهور کوبا با انتخابات مستقیم برگزیده نمی شود.
 
 
 


کد مطلب: 598154

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598154/برگزاری-انتخابات-کوبا-تشکیل-مجمع-ملی-جدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com