پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ناگفته های محمد بنا از کشتی ایران +عکس

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 598141
محمد بنا سرمربی اسبق تیم کشتی فرنگی ایران مطلبی در صفحه اینستاگرامش درباره کشتی ایران منتشر کرد.
ناگفته های محمد بنا از کشتی ایران +عکس
به گزارش جهان نيوز، طی چند وقت اخیر کشتی ایران با پستی و بلندی های زیادی روبه رو شده و این در حالی است که زمان زیادی تا آغاز رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد آمریکا باقی نمانده است.

در همین زمینه محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود ضمن بیان  نکاتی درباره کشتی ایران، عنوان کرد: برای حفظ عزت کشتی باید از بند . شخصی نگری و وابستگی به اشخاص خلاص شیم. یادمون باشه که ما همه اعضای یک پیکره‌ی واحدیم. توی این شرایط باید کنار هم باشیم ُ. فقط و فقط دغدغه‌ی کشتی رو داشته باشیم نه هیچ چیز و هیچ کس ِ. دیگه‌ای رو!

بنا نوشت:
" به نام دوست.
این بار دو کلام حرف حساب!
در خصوص اتفاقات اخیر لازمه خدمت اهالی کشتی و مردم عزیز چند نکته رو عرض کنم.
کسانی که من رو می‌شناسن خوب میدونن که من وابسته به هیچ چیزی نیستم الا کشتی! تو تمام سال‌های زندگیم هم، همیشه کشتی هم و غم بوده برام؛ بنابراین اگر حرفی زدم و حمایتی بوده، این کار صرفا به خاطر حفظ عزت، قدرت و وحدت کشتی بوده ولا غیر!

گذشته بار‌ها و بار‌ها به ما ثابت کرده که اختلافات درونی غیر از اینکه ما رو ضعیف‌تر کنه، هیچ عایدی دیگه‌ای برامون نداشته و نخواهد داشت.

برگردیم به چند سال پیش.

دوره‌ی آقای طالقانی رو یاد کنیم که خود زنی‌های خانواده‌ی کشتی بلاخره نسخه‌ی مرد بزرگ رو پیچید و اونجا بود که کشتی ما یتیم شد! بعد از ایشون نوبت آقای یزدانی خرم شد که بعد از کلی فراز و نشیب و خون دل خوردن ها، ظرف مدت ۶ سال، ما تقریبا تبدیل به قدرت اول کشتی فرنگی و آزاد در دنیا شدیم که موفقیت‌های لندن گواه ِ. این ادعاست. هر چند هم که اون دوره دلواپسان کشتی مدام نگران این بودند که کفگیرمان ته دیگ خورده و اوضاع خوب نیست!

اینجا بود که تصمیم گرفته شد برای بهبود شرایط سکان رو بسپرن به مرحوم خطیب!

اما در دوره‌ی ایشون هم باز یک عده از خودمون براشون زدیم ُ. زیرپاشون ُ. خالی کردیم و ...
بعد تمام این کش و قوس‌ها قرعه به اسم آقای خادم زده شد کسی که از بدنه‌ی کشتی بود و چم و خمش رو خوب می‌دونست. اما ایشون هم ده سال از کشتی دور بوده و قطعا شناختی که در دوره‌ی کشتی گیری پیدا کرده بود، با شرایط ریاست فدراسیونی به شدت متفاوت بود. بعد از کلی آزمون و خطا در نهایت شرایط به یک ثبات نسبی رسیده بود که...

عرض بنده اینه که بهتره ما نتایج این جایگزینی‌ها و اختلافات گذشته رو با چشم بازتری بررسی کنیم. در این صورت به این درک می‌رسیم که برای حفظ عزت کشتی باید از بند ِ. شخصی نگری و وابستگی به اشخاص خلاص شیم. یادمون باشه که ما همه اعضای یک پیکره‌ی واحدیم. توی این شرایط باید کنار هم باشیم ُ. فقط و فقط دغدغه‌ی کشتی رو داشته باشیم نه هیچ چیز و هیچ کس ِ. دیگه‌ای رو!
یادمون نره که ۶ ماه ِ. دیگه مسابقات آسیایی جاکارتا رو داریم. بعد مجارستان، گزینش المپیک و ...
کلاهمون رو قاضی کنیم! این آمد و رفت‌ها فقط و فقط کشتی ایران رو از سکو‌های افتخار دور و دورتر میکنه.

پس باید هوشیارتر باشیم و شخصی نگاه و عمل نکنیم.
اهالی کشتی بیاین دغدغه مون فقط خودِ کشتی باشه و بس!
دوست داشتن بی منت یادتون نره."





منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *