پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
چکناوریان در گردهمایی پایان سال ۱۵۰ هنرمند تجسمی:

هنرمند نمی‌تواند دور از جامعه‌اش اثری بیافریند

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 598134
لوریس چکناوریان رهبر ارکستر و آهنگساز گفت: هنرمند هرچه مردمی‌تر باشد می‌تواند جایگاه خاص و بهتری برای خود احراز کند؛ یک هنرمند نمی‌تواند دور از جامعه‌اش اثری بیافریند.
هنرمند نمی‌تواند دور از جامعه‌اش اثری بیافریند
به گزارش جهان نيوز، مجموعه فرهنگی پیام در روزهای پایانی اسفند ماه میزبان ۱۵۰ هنرمند هنرهای تجسمی در رشته نقاشی با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف با حضور اساتیدی نظیر لوریس چکناوریان و غلام رضا نامی و دیگر هنرمندان رشته های هنری بود. در این مراسم ابتدا مهران یوسفی مدرس نقاشی و موسس اولین مدرسه بین‌المللی آبرنگ ضمن گزارشی از فعالیت‌های مجموعه خود از حضور هنرمندان و اساتید حاضرتشکر و قدردانی کرد.

سپس فرزین پیروزپی مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری تذهیب از مدیریت مجموعه فرهنگی پیام که فضای فرهنگی را در اختیار این هنرمندان قرار داده تشکر کرد و در مورد حضور هنرمندان هنرهای تجسمی در عرصه‌های بین‌المللی که شاخص فرهنگی مناسب برای حضور آثار هنرمندان دارد، تاکید کرد.


غلام رضا نامی هنرمند و کارشناس هنری در بخشی از سخنان خود گفت: وقتی در آثار سهراب سپهری دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم که این هنرمند ارزنده کشورمان تمام تلاش خود را کرده است تا آن چیزی را که در طبیعت و خلقت خداوندی دقت نمی‌کنیم در آثار نقاشی خود به ما نشان دهد. به عنوان مثال زیبایی بخشی از تنه درختان را با تکنیکی خاص در آثار نقاشی خود به ما نشان می‌دهد. هنرمند کسی است که نادیده‌ها را دیده می‌کند. هنرمند می‌بایست آنچه نادیدنی است را دیدنی کند. هنرمند تنها راوی آنچه که باید باشد هست و نگاه او نمایش و طلب نمودن بهترین است.


سپس لوریس چکناوریان خالق آثار ارزنده موسیقی که اخیرا برنده جایزه فرهنگی سرو ایران شده و آخرین اثر نقاشی‌اش در نمایشگاه هزار و یک بشقاب سفال سرامیک به نمایش گذاشته شده، پشت تریبون قرار گرفت و سخنانی را درباره اهمیت هنر و جایگاه هنر در جامعه را ایراد کرد و گفت: هنرمند هرچه مردمی‌تر باشد می‌تواند جایگاه خاص و بهتری برای خود احراز کند. یک هنرمند نمی‌تواند دور از جامعه‌اش اثری بیافریند.


وی افزود: هنرمند الگویش می‌بایست خلقت خداوندی باشد بهترین خالق آثار خداوند متعال است. به طبیعت اطراف خود دقت کنید چه رنگ‌های زیبایی درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند چه نقوش زیبایی از این خالق یکتا در طبیعت می‌توانیم نظاره کنیم. یک هنرمند اگر الگویش خالق هستی باشد آثارش جاودانه می‌شود.


کامران همت‌پور سرپرست گروه حنانه نیز قطعاتی با ساز دیوان اجرا کرد و در پایان از هنرمندان برگزیده سال 96 با اهدا لوح تقدیر تشکر و قدردانی به عمل آمد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *