جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خطرناک‌ترین انواع سوختگی‌ در چهارشنبه‌ سوری

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 598083
یک متخصص طب اورژانس با اشاره به خطرناک‌ترین سوختگی‌های ایجاد شده در چهارشنبه سوری گفت: صورت، کف دست، انگشتان، کشاله ران، ناحیه تناسلی، کف پا و مفاصل، حساس‌ترین بخش‌های بدن هستند که در صورت سوختگی و بی‌توجهی به درمان اصولی، سبب محدودیت در حرکت در آن ها می‌شود.
خطرناک‌ترین انواع سوختگی‌ در چهارشنبه‌ سوری
 به گزارش جهان نيوز  به نقل از سلامت آنلاین، دکتر افشین امینی افزود: بسیاری از افراد در زمان سوختگی با آتش اقدام به دویدن می کنند تا شعله ها خاموش شود، در حالی که دویدن بسیار اشتباه است و موجب شعله ورتر شدن آتش می شود. در چنین مواقعی فرد نباید بدود و حاضران در محل باید با انداختن وسیله ای که مانع از رسیدن هوا به آتش شود، شعله های ایجاد شده روی فرد آسیب دیده را خاموش کرده و سپس بیمار را بسرعت به اولین مرکز درمانی منتقل کنند تا تحت درمان های ضروری قرار گیرد.
 
وی با اشاره به صدای مهیب ناشی از انفجار مواد محترقه گفت: در اثر انفجار، صدای مهیبی ایجاد می شود که برای بیماران قلبی- عروقی، افراد مبتلا به صرع و بیماری های مزمن بسیار خطرناک است و بیماری آنان را تشدید می کند و بنابراین توصیه مان به جوانان این است که از ایجاد صداهای بلند خودداری کنند تا ناخواسته موجب تشدید بیماری و حتی مرگ احتمالی افراد بیمار نشوند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: شب چهارشنبه سوری، یکی از آیین های زیبای ایران زمین است که بدون استفاده از مواد محترقه خطرناک و ایجاد صداهای مهیب می توان از آن لذت برد. لزومی ندارد در این شب، آتش های بزرگ و صداهای مهیب ایجاد کرد. افراد بجای ترقه و سایر مواد محترقه خطرناک که می تواند عمری پشیمانی برای خود یا دیگران به بار آورد، می توانند از آتش های کنترل شده و کوچک با رعایت نکات ایمنی استفاده کنند و از روی آن بپرند و خاطره خوشی برای خود و خانواده شان رقم بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *