کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

عیدی هلال احمر به ۳۰هزار خانوار کرمانشاهی

20 اسفند 1396 ساعت 12:59

رئیس جمعیت هلال احمر از پرداخت عیدی ۲۰۰ هزار تومانی این نهاد به ۳۰ هزار خانوار زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، دکتر علی اصغر پیوندی در نشست خبری مانور امداد و نجات نوروزی به تشریح اقدامات هلال احمر در شش ماهه گذشته پرداخت و گفت: در زمانی که بنده به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر منصوب شدم موضوع مسلمانان میانمار و کمک به آنها پیش آمد که با توجه به مهاجرت اجباری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم مسلمان این کشور به بنگلادش وظیفه ذاتی هلال احمر بود که در اقدام بشردوستانه به این افراد کمک کند.

وی به مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: هزار و ۴۶۰ نفر داوطلب در قالب پزشک، پرستار و امدادگر عهده دار ارائه خدمات به زائران اربعین بودند.پیوندی ادامه داد: تلاش می کنیم با ایجاد موکب های دائمی در مسیر نجف به کربلا بتوانیم خدمات بهتری به زائران ارائه بدهیم.

وی با عنوان این مطلب که هلال احمر تنها ارگان کشور است که تامین بهداشت و درمان در خارج از مرزها را عهده دار است، گفت: بالغ بر ۲۰۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی در ۲۰ روز مراسم اربعین به کربلا ارسال شد.
پیوندی به برگزاری مجمع جهانی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر ایران موفق شد در بین ۱۸۹ کشور بین ۲۰ کشور برگزیده در شورای حکام انتخاب شود و این یک موفقیت برای هلال احمر است.
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارزیابی زلزله کرمانشاه پرداخت و گفت: در این حادثه دو هزار روستا و ۷ شهر در استان کرمانشاه تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند که متاسفانه ۶۲۰ نفر از هموطنان ما در این حادثه جان باختند و ۷ تا ۸ هزار نفر نیز مصدوم شدند.

پیوندی به وضعیت انبارهای امدادی هلال احمر اشاره کرد و گفت: زمانی که بنده در جمعیت هلال احمر حضور یافتم وضعیت انبارهای امدادی خیلی قابل دفاع نبود اما ارائه خدمات ما به زلزله زدگان نشان از رضایت مندی مردم از خدمات هلال احمر داشت.

وی ادامه داد: ۴ ماه پس از وقوع زلزله در کرمانشاه وضعیت تا حدودی قابل قبول بوده و هلال احمر در خدمت مردم این منطقه است.

پیوندی در ادامه به زلزله های کرمان، خوزستان و البرز و همچنین سقوط هواپیما در یاسوج به عنوان دیگر حوادث شش ماهه دوم سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: امیدواریم سال ۹۷  سال کم حادثه ای باشد. به طوری که ما برای سازماندهی جمعیت هلال احمر و آموزش همگانی برای مقابله با حوادث برنامه هایی را طراحی کرده ایم.
پیوندی در ادامه به خدمات جمعیت هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قرار است اقلام ضروری زندگی را برای ۳۰ هزار خانوار زلزله زده در این استان تامین کنیم، همچنین مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی به این خانواده ها تعلق می گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط با وضعیت بودجه این نهاد تاکید کرد: نیاز هلال احمر به اعتبارات خیلی زیاد است اما با توجه به مشکلاتی که دولت در تامین بودجه کشور دارد ما سعی کرده ایم با مجموعه دولت همراهی کنیم.
وی با اعلام اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سازمان امداد و نجات از دولت پرداخت نشده بود، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد آن نیز به زودی پردخت خواهد شد و به ما قول داده اند تمام این بودجه را تا پایان سال پرداخت کنند.


کد مطلب: 598075

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/598075/عیدی-هلال-احمر-۳۰هزار-خانوار-کرمانشاهی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com