جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

چین محدودیت دوران ریاست جمهوری را برداشت

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 598067
کنگره خلق چین امروز (یکشنبه) در یک رای‌گیری‌ محدودیت دوره ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری را که دو دوره پنج ساله بود، برداشت و به این ترتیب شی جینپینگ، رئیس جمهوری کنونی می‌تواند مادام‌العمر در این منصب باقی بماند.
چین محدودیت دوران ریاست جمهوری را برداشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کنگره خلق چین امروز برای رای‌گیری درباره قانون اساسی کشور تشکیل جلسه داد که نتیجه آن افزایش دوره ریاست جمهوری است.

بر اساس این اصلاح قانون اساسی چین، دوران ریاست‌جمهوری فقط به دو دوره پنج ساله محدود نخواهد ماند و با این اقدام، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین عملا می‌تواند پس از پایان دو دوره پنج ساله ریاست جمهوری، کماکان برسر قدرت باقی بماند.

پیشتر خبرگزاری دولتی چین گزارش داد که لغو محدودیت دوران معاون ریاست جمهوری هم از دیگر پیشنهادهای مربوط به تغییر قانون اساسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
اگر یک کلام درمخالفت با این موضوع از دموکراسی خواهان دنیا نخواهید شنید زیرا توسعه دموکراسی درکشورهای دیگر یعنی مخالف منافع غرب را ازبین بردن خواه با دموکراسی حاکم شده باشد خواه از طریق غیر آن به شرط آن که اقتدار نظامی واقتصادی وسیاسی و.... نداشته باشد