کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار کلینتون درباره مذاکره آمریکا با کره شمالی

20 اسفند 1396 ساعت 11:28

وزیر خارجه سابق آمریکا درباره خطر دیپلماتیک مربوط به مذاکره با کره شمالی هشدار داده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا و نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هشدار داده است که دولت ترامپ قادر به درک خطر مذاکره درباره خلع سلاح هسته ای با پیونگ یانگ نیست و واشنگتن دیپلمات های باتجربه برای مدیریت مذاکرات را ندارد.

وی در مصاحبه ای تاکید کرد: اگر می خواهید با کیم جونگ اون درباره تسلیحات هسته ای مذاکره کنید، باید دیپلمات های باتجربه ای داشته باشید.کلینتون در ادامه گفت: اینها افرادی هستند که با پرونده ها آشنا هستند و کره شمالی ها را می شناسند و زبان آنها را درک می کنند.

وی افزود: وزارت خارجه آمریکا تخریب و نابود شده و دیپلمات های باتجربه درباره مساله کره شمالی بسیار کم و ناچیز هستند چرا که بسیاری از آنها وزارت خارجه را ترک کرده اند. شما نمی توانید بدون دیپلمات، دیپلماسی داشته باشید. این خطر از سوی دولت ترامپ درک و احساس نمی شود.

اظهارات کلینتون در حالی است که بیل ریچاردسون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نیز هشدار داده است که مذاکره با کره شمالی یک نمایش واقعی تلویزیونی نیست.

وی در این باره گفت: این یک فرصت واقعی است... من نگران عدم آمادگی و فقدان نظم و دیسیپلین رئیس جمهور آمریکا هستم. ولی من رئیس جمهور را به خاطر اقدام جسورانه اش در پذیرش دعوت رهبر کره شمالی ستایش می کنم.
هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نشده ولی احتمالا این دیدار اواخر ماه می خواهد بود.


کد مطلب: 597999

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/597999/هشدار-کلینتون-درباره-مذاکره-آمریکا-کره-شمالی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com