کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار وزیر چینی درباره جنگ تجاری با آمریکا

20 اسفند 1396 ساعت 9:41

وزیر بازرگانی چین بر این باور است که هرگونه جنگ تجاری با ایالات متحده تنها فاجعه برای اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم ، ژونگ شان وزیر بازرگانی چین امروز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: جنگ تجاری با آمریکا تنها تبعات فاجعه باری برای اقتصاد جهانی خواهد داشت.چین به شدت از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه واردات آلمینیوم و فولاد انتقاد کرده و بر این باور است که این اقدام موجب کاهش رشد اقتصادی جهان خواهد شد.

پس از فشارهای زیادی که متحدان و هم پیمانان آمریکا وارد کرده اند، واشنگتن اکنون حاضر شده است تا برخی کشورها را از اعمال تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی علیه واردات آلمینیوم معاف کند.

روز شنبه نیز اتحادیه اروپا و ژاپن نیز از آمریکا خواستند تا آنها را نیز از اعمال این تعرفه ها معاف نماید. به نظر می رسد هدف اصلی ترامپ از اعمال تعرفه های تجاری، ضربه زدن به چین باشد.چین نیز بارها اعلام کرده است که از حقوق و منافع مشروع خود دفاع خواهد کرد.

وزیر بازرگانی چین در عین حال گفت: پکن به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست و آغازگر چنین جنگی نخواهد بود. هیچ برنده ای در جنگ تجاری وجود ندارد. این تنها موجب فاجعه برای آمریکا، چین و جهان خواهد شد.وی اظهار داشت: چین هرگونه چالشی را مدیریت خواهد کرد و قاطعانه از منافعش محافظت می کند ولی دو کشور به مذاکرات خود ادامه خواهند داد.

این تصمیم جنجالی ترامپ نگرانی ها نسبت به اتخاذ سیاست های حمایتی واشنگتن را به شدت افزایش داده است.آمریکا بزرگترین وارد کننده فولاد است و در سال 2017 میلادی بیش از 35 میلیون تن فولاد وارد کرده است. از این رقم، کره جنوبی، ژاپن، چین و هند 6.6 میلیون تن را تشکیل داده اند.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن افزایش یافته است. البته چین بخش ناچیزی از واردات فولاد آمریکا را تشکیل می دهد.ترامپ بر این باور است که تعرفه ها موجب محافظت از فرصت های شغلی آمریکا خواهد شد. ولی بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که تاثیر اعمال تعرفه ها، افزایش قیمت ها و بیکار شدن تعداد زیادی در صنایع آمریکا خواهد بود.


کد مطلب: 597944

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/597944/هشدار-وزیر-چینی-درباره-جنگ-تجاری-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com