کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محسن ثانی:

احتمال تبانی دولت انگلیس با گروه‌های ضدانقلاب

20 اسفند 1396 ساعت 9:08

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کوتاهی در تأمین امنیت سفارت ایران در لندن نقض آشکار تعهدات بین‌المللی است.


به گزارش جهان نیوز، محمدرضا محسن‌ثانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعرض عده‌ای به سفارتخانه ایران در انگلیس، اظهار کرد: متأسفانه برای چندمین بار است که انگلیسی‌ها در تأمین امنیت سفارت ایران کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: انگلیسی‌ها به طور عملی نشان داده‌اند که علی‌رغم همه موافقتنامه‌ها و پروتکل‌هایی که در خصوص وظیفه تأمین امنیت سفارتخانه‌ها از سوی دولت‌ها وجود دارد، توجه لازم را نسبت به حفاظت از نمایندگی‌ ایران در لندن ندارند.

وی با بیان اینکه تعرضاتی که به سفارتخانه کشورمان در لندن رخ داده است یک نوع تعرض به خاک و سرزمین اصلی ایران به شمار می‌رود، تصریح کرد: هر سفارتخانه‌ای به عنوان بخشی از قلمرو هر کشور است و این بی‌توجهی و سهل‌انگاری از طرف انگلیسی‌ها که برای چندمین بار اتفاق افتاده است می‌تواند با نظر مثبت دولت انگلیس صورت گرفته باشد.

محسن‌ثانی ادامه داد: دولت انگلیس بایستی توجه و دقت لازم را نسبت به تأمین امنیت فیزیکی سفارت ایران انجام بدهد و اگر با عاملان این اقدامات برخورد جدی کند، می‌تواند جلوی تکرار این وقایع را بگیرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تأمین امنیت سفارتخانه‌های ایران در کشور‌های دیگر اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشور‌ها شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم و دلیل آن هم مراقبت‌هایی است که از سفارتخانه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرض به سفارتخانه ایران در لندن از دو زاویه قابل بررسی است، بیان کرد: از یک طرف احتمال تبانی دولت انگلیس با این گروه‌های ضدانقلاب وجود دارد و از طرفی دیگر این مسئله به ضعف و ناتوانی این کشور در تأمین امنیت سفارتخانه‌ها برمی‌گردد.

محسن‌ثانی خاطرنشان کرد: کوتاهی در تأمین امنیت سفارت ایران نقض آشکار کنوانسیون‌ها و تعهدات بین‌المللی است و امیدواریم در اسرع وقت دولت انگلیس به طور رسمی عذرخواهی کند و تضمین دهد جلوی این‌گونه تعرضات را برای همیشه بگیرد تا نمایندگی‌های ما بتوانند با اطمینان بیشتری فعالیت‌های خود را انجام دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 597928

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/597928/احتمال-تبانی-دولت-انگلیس-گروه-های-ضدانقلاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com