کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوران سرکشی غرب به پایان رسیده است

20 اسفند 1396 ساعت 8:30

سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین که چند روز گذشته در مجمع فدرالی روسیه ایراد شد، نه‌تنها برای دشمنان سوریه غیرقابل باور بود بلکه خطابه‌ای توفانی، سهمگین و واکنشی تند به برنامه‌ریزی‌های غرب در منطقه به‌شمار می‌رود و نقشه دشمنان برای جنگ افروزی جدید در منطقه را با چالش مواجه کرده است.


به گزارش جهان نیوز ، رئیس مقتدر کاخ کرملین در سخنرانی سالانه خود از عباراتی هم‌وزن برنامه هسته‌ای بهره برد که با سرعتی بالاتر از موشک‌های قاره پیما و زیردریایی‌های فوق‌پیشرفته روسیه به آن سوی جهان رسید و به خبر نخست رسانه‌ها و مطبوعات جهان تبدیل شد.

رئیس‌جمهور روسیه سخنانی را طرح کرد که به گوش سران کشورهای غربی رسید؛ آنان که طی سالیان گذشته درگیری‌ها و جنگ‌های فراوانی را در سطح جهان ایجاد کرده و خرابی‌های بسیاری را در سطح منطقه به بار آورده و گمان می‌کنند در آینده نیز خواهند توانست بدون قدرتی بازدارنده اقدامات یکجانبه و مستبدانه خود را انجام دهند.
رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی شفاف و روشن خود پیام‌های چندی را به طرف‌های اروپایی و آمریکایی ارسال کرد. این سخنرانی از لحاظ زمان ایراد و مضمون نیز از دقت بالایی برخوردار است.

پیام اصلی این سخنرانی برای هم‌پیمانان و دشمنان روسیه این است: ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌توانند بدون واکنش، اقدامات ستیزه‌جویانه خود در منطقه را پیش برده و کاری انجام دهند که از دید روسیه پنهان مانده و واکنش قاطع این کشور را در پی نداشته باشد. بلکه همه کارها، برنامه‌ها و اقدامات غرب در منطقه با واکنش مناسب، قاطع و سریع روسیه مواجه خواهد شد.

پوتین در بخشی از سخنان تاریخی خود چنین عنوان کرد: «هر گونه حمله با موشک‌های بالستیک و متوسط چه سنتی و چه هسته‌ای به روسیه و هم‌پیمانان این کشور، با واکنش فوری ما مواجه خواهد شد؛ حتی اگر لازم باشد از سلاح هسته‌ای نیز استفاده خواهد شد.»

با این‌که رئیس‌جمهور روسیه از همپیمانان خود نامی نبرد، اما بیشتر تحلیلگران و کارشناسان بر این باورند که مقصود پوتین در درجه نخست، ایران و سوریه هستند؛ از این رو پیام روشن رئیس‌جمهور روسیه، تداوم مسیر مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی در منطقه و نابودی جریان خطرناک تروریسم و ریشه‌کن کردن این پدیده با وجود هیاهوی حامیان تروریسم و تهدیدهای این کشورهاست.

پیامی که رئیس‌جمهور روسیه به دشمنانش بویژه ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش ارسال کرد، این بود: جهان تغییر کرده و روزگار گردنکشی، تکبر، خودخواهی و تعدی به دیگر کشورها و سرزمین‌ها سپری شده است و تجاوز به دیگر کشورها بدون پاسخ و هزینه نخواهد بود و متجاوز هر کس که باشد از اقدامات تجاوزکارانه و بلند پروازی‌های نظامی اش پشیمان می‌شود و باید بهایی سنگین پرداخت کند.

با این که رسانه‌ها و محافل خبری غربی کوشیدند تا افکار عمومی جهان را قانع سازند سخنرانی پوتین بیشتر متوجه جامعه روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور بوده است. آنان که با روابط بین‌الملل آشنایی دارند، دانستند این سخنرانی واکنشی قاطعانه و تند به رفتارهای آمریکا و استکبار این کشور و تهدیدهای مکرر ایالات متحده مبنی بر حمله به ایران و سوریه به عنوان دو متحد از متحدان اصلی روسیه در روند مبارزه با تروریسم بوده است.
به هر ترتیب این سخنرانی از ابعادی گسترده برخوردار بوده و حاوی این پیام مهم به دشمنان است: قاعده درگیری و نزاع در دنیا تغییر کرده است و زمان قرار دادن قاعده‌های استراتژیک و تاکتیکی نوین فرا رسیده است.

منبع: روزنامه تشرین چاپ دمشق


کد مطلب: 597891

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/597891/دوران-سرکشی-غرب-پایان-رسیده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com