جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دولت نمی‌خواهد چراغ سبز پلیس لندن دیده شود!

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 597842
تاکنون از سوی مقامات دولتی اشاره قابل توجهی در خصوص نقش و کوتاهی پلیس لندن در ماجرای حمله به سفارت ایران نکرده اند. این در حالی است که به گفته رئیس کمیسیون امینت خارجه مجلس شورای اسلامی، تعرض به سفارت ایران بدون موافقیت پلیس انگلیس نبوده است.
دولت نمی‌خواهد چراغ سبز پلیس لندن دیده شود!
به گزارش جهان نيوز؛ هنوز شبهات زیادی درباره حمله شب گذشته به سفارت ایران، بی پاسخ باقی مانده است. سوالاتی که بیش از همه ناظر به عملکرد پلیس این کشور در تامین امنیت سفارت‌خانه جمهوری اسلامی ایران است.
 
اگرچه بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در لندن در پیامی تویتری از حضور پلیس در محل سفارتخانه خبر داده بود، اما تاکنون در خصوص کوتاهی پلیس آن کشور در این خصوص سخنی نگفته است. این در حالی است که قاسم زاده خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درخصوص حادثه تعرض به سفارت ایران در لندن شب گذشته با اشاره به اقدامات پلیس لندن گفته بود: «پلیس در محل حضور دارد، اما با اینکه دو ساعت از تسخیر سفارت گذشته است پلیس اقدامی نمیکند»!
 
تعرض به سفارت ایران بدون موافقت پلیس انگلیس نبوده است
در همین راستا علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حمله متعرضان به سفارت ایران در لندن اظهار داشت: همه مسئولیت امنیت سفارت ایران در انگلیس یا هر نقطه دیگر، بر اساس کنوانسیون مربوطه برعهده دولت محل است؛ بنابراین دولت انگلیس باید همه مسئولیت‌های این تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و به مسئولیت‌های خود نیز عمل کند.
 
وی با اشاره به اینکه حفاظت سفارتخانه‌ها به طور اخص توسط نیروهای امنیتی و پلیس انجام می‌شود، بیان کرد: ورود این افراد به بالکن سفارت و تعرض به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن نمی‌تواند بدون موافقت یا چشم پوشی نیروهای امنیتی و پلیس انگلیس صورت گرفته باشد.
 
بروجردی گفت: دولت انگلیس باید مسئولیت این ناهنجاری امنیتی علیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن را برعهده گیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.
 
وی در تشریح علت وقوع چنین حادثه‌ای، ادامه داد: بر اساس آنچه اعلام شده این افراد از گروه شیرازی هستند، ولی آن‌ها در واقع عددی در مسائل امنیتی نیستند؛ بنابراین اقدام یک نمایش تبلیغاتی برای عرض اندام در افکار عمومی و تبلیغات است نه بیشتر.
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزات خارجه باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و سفیر انگلیس را احضار و مطالبات لازم را در این زمینه مطرح کند، گفت: هرگونه خسارت وارده به سفارت ایران بر عهده دولت انگلستان خواهد بود.
 
انگلیس باید جوابگوی ضعف حفاظتش در حمایت از سفارتمان باشد
همچنین محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مطمئناً انگلیس کاملا از تعرض این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه را بر عهده بگیرد.
وی ادامه داد: حمله به سفارت ایران همزمان با پذیرایی گرم از قاتل مردم و کودکان یمنی در انگلیس صورت گرفته است و سیاستمداران این کشور با وجود پول های عربستان سعودی چشم های خود را در این جنایات بسته اند.
 
جمالی با اشاره به اظهارنظرهای غیرمسئولانه وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس در محکوم کردن اقدامات سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار کرد: فرقه شیرازی در انگلیس با استفاده از تمامی امکانات این کشور به ویژه سیستم های ماهواره ای و شبکه های تبلیغاتی سالهاست علیه کشورمان تبلیغات می کنند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجود این مسائل تعرض به سفارت ایران غیر اتفاقی و بسیار حساب شده است زیرا شاهدیم که پلیس در کشورهای غربی در برخورد با عوامل مشکوک اقدامات و برخوردهای بسیار جدی و خشنی را انجام می دهد اما در زمان این حمله واکنش درستی از خود نشان نداده است.
 
وی تصریح کرد: تعرض به سفارت ایران در انگلیس یادآوری حمله منافقان در اوایل انقلاب اسلامی به سفارت کشورمان است که در آن حمله چندین نفر از کارمندان شهید و زخمی شدند.
 
جمالی گفت: مطمئناً انگلیس کاملا از تعرض این فرقه به سفارت کشورمان مطلع بوده و باید مسئولیت این اقدام نابخردانه و ضعف برخورد و حفاظت درست پلیس از سفارت کشورمان را بر عهده بگیرد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران از کانالهای دیپلماسی، پارلمانی و قضایی خود این موضوع را پیگیری می کند.
 
گفتنی است؛ ساعاتی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن هجوم بردند و با شکستن پرچم اقدام به شعار دادن علیه مقامات کشور کردند.
 
ولایتی: دولت انگلیس در جلوگیری از حمله به سفارت ایران کوتاهی کرده
از سوی دیگر علی اکبر ولایتی با بیان این‌که «دولت انگلیس درباره حمله به سفارت انگلیس باید پاسخگو باشد»،گفت: دولت انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را بگیرد.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از دیدار با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جمع خبرنگاران در مورد حمله به سفارت ایران در انگلیس اظهار کرد: قطعا دولت انگلیس مسوول حفظ امنیت هیات‌های نمایندگی سیاسی در این کشور از جمله سفارت ایران در لندن است و این‌ها در جلوگیری از هجوم چند نفر از اراذل و اوباشی که تعیین شده بیگانگان هستند کوتاهی کردند.
 
وی افزود: هیچ بعید نیست که این‌ها در ارتباط با برخی از جریان‌ها در انگلیس باشند؛ لذا دولت و پلیس انگلیس اگر می‌خواست می‌توانست جلوی هجوم چند نفر اوباش را برای حمله به سفارت ایران را بگیرد و باید در این زمینه پاسخگو باشد.
 
وی همچنین با اشاره به دیدارش با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اظهار کرد: در این دیدار در مورد مسائل منطقه و کمک‌های انسانی که باید صورت بگیرد، گفت‌وگو کردیم و رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرد که برای بازسازی و کمک‌های انسانی به سوریه، عراق و یمن آمادگی کامل دارند تا کارهای‌شان را تسریع بخشیده و تقویت کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل همچنین بیان کرد: با یکدیگر توافق داریم که راه حل مشکلات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نظامی نیست و سیاسی است.
 
وی ادامه داد: در واقع برای بازسازی این کشورهایی که توسط دشمنان تخریب شده‌اند حتما صلیب سرخ و هلال احمر کمک می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هم آمادگی دارد تا از طریق سازمان‌های بین‌المللی کمک‌های انسانی خود را به مردم ستمدیده یمن بفرستد و این قول را به ما داده‌اند تا تلاش‌شان را برای کمک به بازگشت آوارگان به خانه‌های‌شان انجام دهند

منبع:رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *