پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترامپ و کیم‌جونگ‌اون کجا دیدار می‌کنند؟

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 597838
پس از اعلام موافقت سران آمریکا و کره شمالی برای دیدار با یکدیگر، این پرسش به‌طور جدی مطرح شده است که این دو کجا رودرروی هم خواهند ایستاد و دست می‌دهند.
ترامپ و کیم‌جونگ‌اون کجا دیدار می‌کنند؟
به گزارش جهان نيوز، به نقل از آسوشیتدپرس، در دهه‌های پیشین،‌ رونالد ریگان و میخائیل گورباچف برای اولین دیدار خود ریکیاویک، پایتخت ایسلند را انتخاب کردند. فرانکلین روزولت و ژوزف استالین نیز برای اولین بار در یالتا با یکدیگر دیدار کردند. دوایت آیزنهاور و نیکیتا خروشچف نیز همواره در پاریس همدیگر را ملاقات می‌کردند.

اما این روزها این سؤال مطرح است که؛ دونالد ترامپ و کیم‌جونگ‌اون برای اولین گفت‌و‌گوی رودرروی خود کجا حاضر خواهند شد؟

آسوشیتدپرس نوشت که «ناحیه غیرنظامی‌» در مرز دو کره جنوبی و شمالی احتمالاً یکی از گزینه‌ها خواهد بود. سوئد هم پیشنهاداتی برای این موضوع ارائه کرده است. همچنین شهر بی‌طرف ژنو در سوئیس نیز همواره مطرح است. برخی اماکن دیگر در آسیا همچون پکن نیز وجود دارند که انتخاب آن‌ها تاکنون رد نشده است.

یک روز پس از اینکه مقامات کره جنوبی اعلام کردند که رهبران دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد، این پرسش و فهرست شهرهای مطرح برای این دیدار تاریخی به یک مسئله جدی تبدیل شد. هنوز مشخص نیست که محل مناسب برای حضور سران آمریکا و کره شمالی کجاست.

لیزا کالینز، یک کارشناس مسائل کره در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی می‌گوید: «تمامی مسئله درباره دیدگان است، درباره اولین دست‌دادن آن‌ها. بیش از 70 سال فاصله بین دو کشور وجود دارد ... بر این اساس یک دیدار در نقطه‌ای امن که به‌شکل آشکاری نشان‌دهنده تفاوت بین دو کشور نباشد، احتمالاً بهترین گزینه است».

کاخ سفید تاکنون پیشنهادی درباره محل برگزاری این نشست ارائه نکرده است.

به‌نوشته آسوشیتدپرس، ترامپ که پیشتر مجری یک برنامه پرطرفدار تلویزیونی بود، به‌خوبی از ارزش «دیدگان» آگاه است. اما نمادین بودن محل دیدار، امنیت و خاص بودن آن نیز در این بین نقش‌آفرین است. با این حال برگزاری این نشست در کره شمالی یا آمریکا به‌نظر غیرمحتمل می‌رسد. سفر به کره شمالی ریسک مشروعیت‌بخشی به کیم جونگ‌اون و کشورش را در پی دارد.

کیم جونگ اون نیز به‌غیر از دوران تحصیل در سوئیس احتمالاً برخی تعطیلات در آن زمان، مشخص نیست که آیا خارج از کره شمالی حضور داشته است یا خیر. همچنین باشگاه مار‌ــ‌اَ ــ‌لاگو که یکی از املاک ترامپ در فلوریدا است و برای میزبانی از شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین مناسب بود، احتمالاً این دفعه به‌کار نخواهد آمد.

اما منطقه خالی از سکنه «روستای صلح» در منطقه غیرنظامی پانمونجون در مرز دو کره احتمال دارد که میزبان این دیدار باشد. در این روستا ساختمانی وجود دارد که خطی از میان آن عبور می‌کند که نشان‌دهنده مرز است و محل انعقاد قرارداد آتش‌بس بین دو کره در سال 1953 است. براساس تئوری، در این محل، کیم جونگ‌اون می‌تواند بدون اینکه پای خود را آن طرف مرز بگذارد، با ترامپ دست بدهد. ترامپ نیز بشخصه علاقه‌مند به دیدار از منطقه غیرنظامی بین دو کره است. در جریان سفر اخیر ترامپ به کره جنوبی، برنامه دیدار ترامپ از این منطقه به‌خاطر شرایط بد آب‌و‌هوایی لغو شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *