جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله به سفارت چهره فرقه شیرازی را برملا کرد

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب: 597836
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حمله عده‌ای از وابستگان فرقه شیرازی با چراغ سبز پلیس لندن به سفارت جمهوری اسلامی ایران چهره حقیقی این فرقه را برملا کرد.
حمله به سفارت چهره فرقه شیرازی را برملا کرد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به حمله عده‌ای از وابستگان فرقه شیرازی با چراغ سبز پلیس لندن به سفارت جمهوری اسلامی اظهار کرد: این اقدام چهره حقیقی این فرقه را برملا کرد و به دلیل آنکه شبکه بی بی سی به تریبون آنها تبدیل شده مشخص می‌شود که شایسته عنوان شیعه انگلیسی هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ انگلیس که این میزان ادعای حقوق بین‌الملل و حمایت از سفارتخانه‌ها را دارد اینکه در برابر چهار نفر جوان خیره سر نمی‌تواند واکنش نشان دهد آیا نشانگر ضعف یا حمایت جدی انگلیسی‌ها از این اقدام نیست؟

نماینده مردم خوزستان مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این اتفاق پس از سفر بن سلمان ولیعهد عربستان به کشور انگلیس روی داد گفت: این اتفاق یک نوع همراهی با سعودی‌ها توسط انگلیسی‌ها پس از این سفر به حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: این حرکت نشان داد که بحث تفرقه بین سنی و شیعه و تشدید اختلافات مذهبی ریشه انگلیسی دارد و با حمایت دشمنان صورت می‌گیرد که بسیار خطرناک است.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه نکته دیگر این است که کانون اصلی حمله‌کنندگان شبکه فدک است زیرا این رویداد از این شبکه پخش مستقیم می‌‌شد گفت: فرقه شیرازی به شدت به برادران اهل سنت توهین و با فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن اهانت به بزرگان اهل سنت مخالفت می‌کنند که ریشه این کینه را با شعارهای تند تفرقه‌افکن علیه نمادهای اهل سنت و مقامات عالی ایران نشان دادند.

وی عنوان کرد:‌ انگلیسی‌ها هفته گذشته در ارائه قطعنامه محکومیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله یمن به شورای امنیت شکست خوردند در نتیجه مشاهده می‌شود پلیس آنها منفعلانه ایستاد و نظاره‌گر تعرض به سفارت ایران در لندن می‌شود.

کعبی با تأکید بر اهمیت واکنش جدی و قاطع وزارت خارجه در اثر این حمله گفت:‌ این غوغاسالاری فرقه و رونمایی از فاز تند و افراطی علیه ارکان نظام جمهوری اسلامی و تشدید اختلاف بین شیعه و اهل سنت به ضرر این جریان تمام شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: خوب است این جریان در سیاست‌های تفرقه‌انگیز خود تجدید نظر کنند و به فکر اقتدار مکتب اهل بیت(ع) و مجد و عظمت اسلام در سایه جمهوری اسلامی بوده و از این حرکات تفرقه انگیز دست بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:‌ این جریان علاوه بر غوغاسالاری، افترا و دروغ همواره پشت عنوان مرجعیت می‌خواهند سنگر بگیرند ولی مرجعیت آنها مرجعیت خودخوانده غیر مقبولی است و از سویی دیگر بدون هیچ واهمه و با تندی و بداخلاقی به مراجع مسلم و روحانیت اصیل شیعه همواره اهانت می‌کنند و ادعای نزاکت و اخلاق نیز دارند.

وی یادآور شد: حمایت‌های پشت پرده انگلیسی‌ها روی دیگر سکه مثلث آمریکایی، انگلیسی و سعودی برای ایجاد تنش، اختلاف و جنگ مذهبی است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *