پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کویت هم به علاقه‌مندان صلح در افغانستان پیوست

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 597786
نماینده دائم کویت در سازمان ملل اعلام کرد که جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد و سازمان ملل باید برای پایان مسالمت آمیز درگیری‌ها در این کشور اقدام کند.
کویت هم به علاقه‌مندان صلح در افغانستان پیوست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «منصور العطیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل اظهار داشت مردم افغانستان در  چهار دهه گذشته همواره از جنگ و ناامنی در این کشور رنج برده‌اند.وی در ادامه تصریح کرد زمان آن فرا رسیده تا سازمان ملل با عمل به رسالت خود و با عزم و اراده قوی از طریق مذاکرات سیاسی بحران افغانستان را حل کند.

العطیبی خاطرنشان کرد جنگ جاری در افغانستان هیچ راه حل نظامی ندارد اما مذاکرات سیاسی بین طرف‌های درگیر می‌تواند نتایج مثبتی را برای این کشور به همراه داشته باشد.

نماینده دائم کویت تاکید کرد سازمان ملل باید از روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان حمایت و زمینه برگزاری انتخابات در این کشور را فراهم کند.وی همچنین از رهبران سیاسی در افغانستان خواسته تا با توجه به وضعیت نامناسب در این کشور منافع ملی کشورشان را بر منافع جناحی خود ترجیح دهند.

شورای امنیت سازمان ملل در نشست اخیر خود با محوریت موضوع صلح در افغانستان از مخالفان مسلح دولت خواست تا به روند صلح بپیوندند.

طالبان در یک ماه اخیر بیش از دوبار آمریکا را درباره خروج مسالمت آمیز نیروهای خارجی از افغانستان به مذاکره دعوت کرده است، اما مقامات آمریکایی تا کنون پاسخ روشنی به این درخواست طالبان ارائه نکردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *