پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۳۱

تخریب مدافعان حرم توسط «مغزهای کوچک زنگ زده»

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 597712
اگر نوید محمدزاده به اندازه مت دیمن و برادلی کوپر و سایر سلبریتی‌های هالیوود سواد سیاسی‌اش را تقویت می‌کرد می‌فهمید که سلبریتی و سرباز آمریکایی مرزهای کشورش را در عراق و افغانستان جستجو می‌کند.
به گزارش جهان نيوز، پس از جنجال‌های لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین، برخی خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم به گفته‌های لیلا حاتمی واکنش نشان داده و قصد دارند تا اظهارات وی را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند. پس از این رویداد تهمینه میلانی در پستی حمایتی از لیلا حاتمی که هیچ نسبتی تاکنون با سینمای او  نداشته، در اقدامی ظاهرا حمایتی مطالبی را در صفحه اینستاگرامش درج  کرد که چند روز بعد مجبور به حذف پست مذکور شد.

چند روز بعد هم فردی که خود را با تزویر و ریاکاری در فضای مجازی جانباز جنگ معرفی می‌کرد با انتشار ویدئویی‌هایی به دفاع از اظهارات لیلا حاتمی پرداخت و نوید محمد زاده در پستی ویدئوی مربوط به این جانبازنما را که مشخص شد از اپوزیسون و مخالفان خارج نشین است منتشر کرد. محمدزاده در پست منتشر شده نخست به لیلا حاتمی پرداخت و مدافعان حرم را مدافعان اسد معرفی کرد. سایت کافه سینما که در رو کردن رفتارهای متظاهرانه نوید محمدزاده سابقه کاملا اعتنایی دارد، دو پست از محمدزاده را در کنار یکدیگر منتشر کرد. پست اول محمد زاده زیر عکس شهید مدافع حرم محسن حججی نوشته است انسانم آرزوست و در پست دومی مدافعان حرم را مدافعان رژیم اسد خطاب کرده بود.



محمدزاده لحظاتی بعد عبارت مدافعان رژیم اسد را از صفحه اینستاگرامش حذف کرد اما ویدئوی جانباز قلابی را همچنان در صفحه‌اش حفظ کرد. این هیاهوی ممتد چند روزه سینماگران در حمایت از لیلا حاتمی، صرفا به خاطر یک اعلام شکایت از سوی چند نفر خانواده شهدای مدافعان حرم است و جنجالی که متاسفانه از سوی سلبریتی‌های ادامه یافته است تا به بهانه یک اعلام نظر و حق خواهی که هنوز در مراجع قضایی رسیدگی نشده، فرصت خوبی محیا شده  تا زحمت چندین ساله مدافعان حرم در آزادی سوریه  را به چالش بکشند. دراین مجال با یک قیاس تطبیقی میان سلبریتی‌های وطنی و هالیوودی می‌توان، چهره‌های سرشناس سینمای ایران را بیشتر شناخت.

قطعا جنگ‌های متوالی ۷۰ سال اخیر ایالات متحده پس از جنگ دوم جهانی، جنگ‌های فرسایشی متجاوزکارانه است، مخصوصا دو جنگ اخیر در عراق و افغانستان که به بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه‌ای که کشورمان در آن واقع شده دامن زده است. اما سلبریتی آمریکایی در مقابل جنگ متجاوزکارانه و جنایتکارانه دست به چه اقدامی می‌زند؟
 

برادلی کوپر در نمایی از تک تیرانداز آمریکایی

به عنوان نمونه بردلی کوپر بازیگر آمریکایی(کلینت ایستوود) در فیلم تک تیرانداز آمریکایی حضور پیدا می‌کند تا قتل عام کودکان و زنان کشته شده در جنگ عراق  توجیه شود و ساختن فیلم‌ درباره سربازان آمریکایی تبدیل به یک روند مقدس در هالیوود می‌شود.
 

نمایی از فیلم مگان لیوی تجلیلی از سگ ردیاب بمب در عراق
 
حتی در فیلم مگان لیوی (گابریل کاپرث ویت) فیلمی در تجلیل «رکس»، سگ ردیاب بمب در عراق ساخته می‌شود. هالیوود حتی برای سگی که در جنگی متجاوزکارانه حضور داشته است فیلمی ستایش آمیز و تجلیل‌گونه می‌سازد. در طول دوران جنگ عراق بی‌شمار هنرمندان و ستارهای ورزشی و سینمایی  برای حضور در عراق و افغانستان سر دست می‌شکنند تا مایه قوت قلب سربازان آمریکایی باشند و ده سلبریتی سرشناس و پولدار برای جنگ عراق و افغانستان کمک‌های مالی ارسال می‌کنند.
 

حضور مت دیمن در میان سربازان آمریکایی در عراق
 

رابین ویلیامز در میان سربازان آمریکایی
 
این وضعیت را مقایسه کنید با آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد. خطر داعش اگر در عراق و سوریه دفع نشود، حتما به چند کیلومتری تهران خواهد رسید. هر روشنفکر و هنرمند لائیک و مخالف سر سخت نظام جمهوری اسلامی این مسئله استراتژیک را فهم کرده است. پس جنگ و حضور در سوریه، با حفظ امنیت ملی در این سرزمین گره خورده است. غیر از عده معدودی از هنرمندان، کدامیک از امثال نوید محمدزاده جرات رفتن به سوریه را داشتند؟ آیا در این مدت که حججی‌ها سر بریده شدند سینمای ایران نسبت به حضور داعش در منطقه واکنشی نشان داد؟ فیلم جشن تولد (عباس لاجوردی) و آوازهای سرزمین مادری‌ام  با موضوع داعش که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد را در اکران قربانی کردند تا جاییکه امیر حسین شریفی تهیه کننده فیلم دوم قصد دارد آنرا مقابل وزارت ارشاد آتش بزند . با این حساب سینمای ایران و عده معدودی مثل ابراهیم حاتمی‌کیا که فیلم بزرگی در مورد حضور نظامی داعش در منطقه فیلم ساختند، توسط منتقدان و سینماگران داخلی مورد هجمه قرار می‌گیرند.

سینماگران داخلی هیچ واکنشی نسبت به این مسئله انجام نداده‌اند و بازیگرانی نظیر محمدزاده غیر ممکن است در چنین آثاری حضور پیدا کنند. پس سینمای ایران به  شهدای مدافعان حرم و خانواده‌هایشان به صورت گسترده‌ای بدهکار است، اما بازیگر ایرانی عوض جبران این بدهی، بزرگ نمک به زخم آنان می‌پاشند. آیا نوید محمدزاده در حد و اندازه برادلی کوپر و مت دیمن است؟ قطعا سطح او بسیار پایین‌تر از چنین بازیگرانی است، اما کوپر در فیلم متجاوزانه تک تیرانداز آمریکایی حضور پیدا می‌کند، مت دیمن و رابین ویلیامز برای تجلیل و قوت قلب سربازان آمریکایی به عراق و افغانستان می‌روند و با خانواده‌های کشته شدگان جنگ متجاوزاکارانه ملاقات می‌کنند.

نهاد مرجعی هم پیدا نمی‌شود گوش این مدافعان داعش را بگیرد و به آنها بگوید اگر مرهمی برای دل خانواده‌های مدافعان حرم نیستید حداقل ناجوانمردانه نمک بر زخم آنان نپاشید. اگر نوید محمدزاده به اندازه مت دیمن و برادلی کوپر و سایر سلبرتی‌های هالیوود سواد سیاسی‌اش را تقویت می‌کرد می‌فهمید که سلبرتی و سرباز آمریکایی مرزهای کشورش را در عراق و افغانستان جستجو می‌کند و  امثال محمدزاده امنیت مرزهای سینما و همکاران قشری و طیفی‌اش اهمیت دارد.

اگر محمدزاده چنین تفکری داشت جای شکرش باقی بود، هنوز فیلم سخنان محمدزاده در جشنی که به همت داریوش بابائیان پس از جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۲ برگزار شد منتشر نشده است، اگر  ویدئوی مذکور منتشر شود که بزودی خواهد شد، درخواهیم یافت جناب محمدزاده برای همکاران خودش و حتی سینماگران ایرانی هم ارزش آنچنانی قائل نیست.
  
منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تهرانی
Iran, Islamic Republic of
... ای کاش قدری غیرت و شرف رو نه از جوانان پاک و جانباخته این کشور بلکه از سلبریتی با غیرت امریکایی می آموختن.
سروش
Iran, Islamic Republic of
از یک مغز فندقی که جو گیری شده، چه انتظاری دارید.
Canada
ما بالاخره نفهمیدیم هر کاری آمریکایی ها می کنند خوبه یا بده؟
اگر مثل اونها رفتار کنیم می گن غربزده چرا از دشمن تقلید می کنی
اگر مثل اونها رفتار نکنیم می گن نفهم چرا از آمریکا تقلید نمی کنی
سروش
Iran, Islamic Republic of
زیاد به خودت فشار نیار پیامبر اعظم(ص) 1500سال پیش گفته(نقل به مضمون) اگه علم نزد...
Iran, Islamic Republic of
نوید محمد زاده کاملا از ypj تو سوریه دفاع میکنه از این آدم با اون لباسهای نامتعارفش تو جشنواره ها چه توقعی دارید انقدر نوع لباس پوشیدنش در جشنواره ها نامعقول بود که حتی بعضی از همکاران بازیگرش هم مجبور به واکنش شدن و تو صفحاتشون گذاشتن شما فقط بنویش پوشش نوید محمدزاده تصاویر رو ببین دیگه قضاوت با خودت کسیکه نمیدونه تو یه جشنواره چطوری باید لباس بپوشه چه توقعی ازش دارید از بس تو فضای مجازی بهش اعتراض شد حالا یه مدته دست از پوشیدن لباسهای مسخره برداشته
Iran, Islamic Republic of
... ارزش حروم کردن این صفحه رو داشت؟!!!!
سقا
Iran, Islamic Republic of
اقای شهریار زرشناس معتقدن ،انقلاب اسلامی ساختار سیاسی کشور رو تغییر داد امابه موازات این تحول بزرگ درشیوه ی حکومت ،ساختار اقتصادی وفرهنگی ما دستخوش تغییرات بنیادی نشد ،و پیداست که در این مورد حق با اقای زرشناس هست از یک سو نظام بانکی ربوی ما اشک مراجع وآه از نهادمردم در اورده واز سوی دیگه ،در عرصه ی فرهنگ وهنر بویژه صنعت وهنر سینما ، امور در دست کسانیکه بنیان فکری وتعلق خاطر اونها به دوران قبل از انقلاب هست این جماعت داعیه دار ادب وهنر که بعد از انقلاب به یمن نظر حضرت امام خمینی رحمت الله علیه درباره ی عدم مخالفت با سینما، فرصت کار در فضای فرهنگی وهنری کشور رو (البته با ظاهری تغییر یافته اما باطنی مبتنی بر همون خط فکری) پیداکردن قطعا ماحصل اصطلاحا کار هنری این هنر وران وسینما گران هرچه باشه مطلوب نظر کد خداست ونه خدا.....
امثال نوید محمد زاده هم از انجاییکه دراین فضا رشد می کنن ،به باور های این جماعت لیبرال در عرصه ی فرهنگ وهنر معتقد ومومن میشن انقدری که از خود پاپ هم کاتولیک ترمیشن
با این همه چه باک وقتی به مددفیض الهی
گلستان ابراهیم حاتمی کیا از دل اتش افروزی های این جماعت لیبرال خلق حماسه می کنه ..
بازیگران آمریکایی برای پول و حمایت های دولتی این فیلم ها رو بازی میکنن ، اما شهدای مدافع حرم برای چی از جان خودشون گذشتن ؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اولا شهدای مدافع حرم از جان خود گذشتند تا مرزهای دفاعی ما به کیلومترها دورتر در سوریه کشیده شود. دوما آنان با خداوند معامله کردند تا از جان و مال و ناموس مسلمین دفاع کنند. فرقی نمی کند که این مسلمین چه ملیتی دارند. ایرانی، عراقی، سوری، یمنی و سایر مسلمین مظلوم و زجر کشیده که با هم برابر و برادرند
United States
نوید محمد زاده جنگ‌ نمایشی ypj با داعش که با کمک افسران و کماندوهای آمریکایی و بمباران هوایی آمریکا صورت میگیره رو مثبت و جنگ مدافعان حرم با گروههای تکفیری که فقط یه دونه داعش هم نیستن (النصره و احرار الشام و جیش الاسلام و ...) رو بد میدونه از یه بازیگر که اوج بازیگریش... در فیلمهاست همین اظهار نظر اصلا بعید نیست
وقتی کسی با خدا معامله می کنه پس پاداشش نزد خدا محفوظه ، برید بپرسید که مدافعان حرم چه مبلغی گرفتند ؟
اگه در راه خدا بوده پس مبلغی نگرفتن ؟
Iran, Islamic Republic of
مغزهای کوچک زنگ زده شرف چه میفهمند؟!
Iran, Islamic Republic of
بوقتي بادكنكي را زيادي باد كني متركد. حكايت اين روزهاي برخي بازيگران دانشمند پندار
Iran, Islamic Republic of
میمون هر چی زشت تر بازیش بیشتر....این تازه به دوران رسیده مثل سلفش لیلا چی می فهمه از سیاست وجنگ باند کثیف سینما گنده ش کردند الکی ..اگه مرده بره سوریه یه دیدار با داعشی ها بکنه ببینه چه جوری تحویلش می گیرند .
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
لقمان
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز این آدم نیازی به مطالعه نداره، نیاز دارد مرد باشه و نظر واقعی خودشو بگه، نه اینکه با این جور اظهارنظر ها می خواد ملت رو نسبت به یه عده افراد معتقد بدبین کنه، بله اینا آدمهای ریاکاری هستند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی اوقات یه عده علی الظاهر روشن فکرنما، کارهایی میکنن یا حرفایی میزنند که زبانحال خودشونه. مغزهای کوچک زنگ زده انصافا برازنده ی کارگردان و بازیگر همون فیلمه.
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم
با تشکر شما خوب است در باره معانی کلمات بیشتر مطالعه کنی. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
دقیقا منظورتون کدام کلماته؟
Iran, Islamic Republic of
این غربزده ها کسانی رو که فیلم ارزشی بازی میکنند مثل مریلا زارعی و حیائی رو تحریم می کنند حالا که مسئولین واکنشی نسون نمیدن وظیفه ماست که نوید محمد زاده و لیلا حاتمی و میلانی رو تحریم کنیم و فیلمهاشون رو نبینیم، این حداقل کاری که برای شهدا می تونیم بکنیم .
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا تا کسی حرفی و نظری میدهد که مخالف نظر شماست، بهش انواع و اقسام برچسب ها را میزنید. خوب چرا حتی یک درصد هم به منتقدین حق نمیدهید که ممکنه نظرشون درست باشه....
از نظر این افراد منتقدین کم عقل هستن
Iran, Islamic Republic of
به راستی که
مغزهای کوچک زنگ زده
و چهره های بد ترکیب رنگ زده
Iran, Islamic Republic of
مدافعان حرم و حریم دین و ایران نیاز به تایید افراد ناراحت و یا فاقد قدرت تحلیل ندارند. ابراز نظر اینها در قبال تجلیل با شکوه ملت از شهدایی مانند سردار بی سر حریم عشق،شهید حججی اهمیتی ندارد. در جنگ 8ساله هم که جوانان ما در داخل و خارج کشور با بعثی های متجاوز با ایران جنگیدند عده ای با رزمندگان و مدافعان ایران مخالفت می کردند.
شریف
Iran, Islamic Republic of
افراد حقیری مانند نوید محمد زاده ، تهمینه میلانی و لیلا حاتمی کوچکتر از آن هستند ، که بزرگی و عظمت شهدای مدافع حرم را که حتی ژنرالهای کارکشته روسی را مبهوت دلاوری خود کردند، زیر سوال ببرند، به زودی مزد نوکری استکبار را دریافت خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر که اینل یکی یکی باطنشون رو رو میکنن. خدای متعال امتحانی به راه انداخته که نگو و نپرس. فردای قیامت اینا دستشون رو به دندون میگزن مه یا لیتنی کنت ترابا.
درست میگید شما ولی ای کاش همه ما باطنمون رو رو کنیم .
سعید
Iran, Islamic Republic of
حالا... تازه به دوران رسیده ی حرفی برای بیشتر دیده شدن ولو به قیمت بی شرافتی بی غیرتی زده ،اهمیتی زیادی دادن به مزخرفاتشون خواسته اوناست چون این جماعت لومپن آنقدر از شدت بی شخصیتی در رنجند که حتی حاضرند پست و فرومایه شوند اما چند روزی در دیده و اذهان عمومی باشند .
United States
بسمه تعالی
آقای محمد زاده کمی انصاف وشرف داشته باش وبگو آیا امثال شهید حججی ها چرا باید بروند از پدر ومادر خود رضایت بگیرند وسپس به زیارت امام رضا علیه السلام مشرف شوند وبعد از اما هشتم بخواهند که خداوند شهادت را نصیبشان کند وآنطور مظلومانه به شهادت برسند وآن موقع امثال شما به این راحتی بگویی برای اسد رفتند ....
دوست عزیز شما که انصاف دارید چرا پرچم آمریکا روی نظرتونه ؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا ...