کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با کارگردان فیلم سینمایی «دعوت‌نامه»:

خوشحالم که فیلمی درباره امام رضا(ع) ساخته‌ام

19 اسفند 1396 ساعت 11:10

از وضعیت اکران این فیلم به هیچ وجه راضی نیستم. به نظرم در یک فصل نامناسبی اکران شد. به نوعی فیلم عملاً سوخته است.


به گزارش جهان نیوز، محمدعلی میرزایی؛ ایام پس از جشنواره تا اکران عید، عملاً دوران رکود سینماهاست. فصل مرده‌ی اکران، معمولاً سهم فیلم‌هایی است که از امکانات و ارتباطات لازم برای اکران در یک فصل مناسب برخوردار نیستند و اکرانی چند روزه در اواخر زمستان را به اکران نشدن ترجیح می‌دهند. «دعوت‌نامه» یکی از این فیلم‌هاست. فیلمی به کارگردانی مهرداد فرید و با بازی حمیدرضا آذرنگ و شقایق فراهانی. فیلمی که در مشهد مقدس روایت می‌شود و اگر فیلمنامه بهتری داشت، شاید می‌توانست در کنار سه‌گانه‌ «رسول صدرعاملی» به عنوان فیلمی موفق درباره مشهد شناخته شود. مهرداد فرید کارگردان «دعوت‌نامه» در این گفتگو از ساخت این فیلم می‌گوید و البته تاکید می‌کند که از روند اکران فیلمش اصلاً راضی نیست.

ایده این فیلم چطور به ذهن شما رسید؟
ایده اول فیلمنامه مربوط به آقای حمید چمنی است. بنابراین درباره ایده اولیه کار ایشان باید توضیح بدهند. در واقع زمانی که سیناپس اولیه را به من دادند و مطالعه کردم، احساس کردم برای سینمای ایران جای کار دارد. به همین دلیل با همکاری آقای چمنی قصه را از ابتدا بازنویسی کردیم و تقریبا ماهیت فیلمنامه نسبت به نسخه اولیه تغیر وتحول زیادی پیدا کرد.

آیا زمان نوشتن فیلمنامه به پیام فیلم برای مخاطب هم فکر کردید؟
در صدد ارائه پیام برای تماشاگر نیستم و سعی دارم که بیشت ربه عنوان قصه گو عمل کرده  و مخاطب را برای ساعاتی سرگرم کنم. درنتیجه اگر پیامی هم درآثاری که تاکنون ساخته باشم وجود داشته باشد طبیعتا ناخودآگاه بوده و با تصمیم قبلی انجام نشده است.

آقای حمیدرضا آذرنگ سال گذشته در برنامه «هفت» از برخی مسائل پیرامون این فیلم گلایه مند بودند. ماجرا چه بود؟
بهتر است که این مسئله در درون خانواده  حل شود و خانه سینما آن را رسیدگی کرده است و تصمیم گرفته شده است که علنی نشود. مگر آن که خود آقای آذرنگ تصمیم به این کار داشته باشند. بنده سعی می کنم که احساسات خود را در میان همکاران علنی و در جامعه منتشر نکنم.

پرداختن به قصه ای درباره شخصیت امام رضا«ع» چقدربرای شما دغدغه  بوده؟
قاعدتا امام رضا(ع) برای ما ایرانی ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و به طور کلی به لحاظ روحی ایرانیان این امام بزرگوار را از میان ائمه چهارده معصوم(ع) از آن خود می دانند.  به همین خاطر نسبت به ایشان تعلق خاطر ویژه دارند. از همین جهت من نیز به‌عنوان یک ایرانی احساس کردم که برای این موضوع فیلم ساختن می تواند به کارنامه کاری من کمک کند و از این بابت خیلی خوشحال هستم که این فیلم را ساختم.

 
از وضعیت اکران و فروش فیلم راضی هستید؟
از وضعیت اکران این فیلم به هیچ وجه راضی نیستم. به نظرم در یک فصل نامناسبی اکران شد.  به نوعی فیلم عملاً  سوخته است.قاعدتاً ظرفیت سالن های سینما کشش این اندازه از فیلم های روی پرده را ندارد.بدترین زمان ممکن برای نمایش فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر است. به لحاظ تبلیغات فیلم هم کوتاهی صورت گرفت. با توجه به این که ما  دوران حاکمیت پخش کننده ها را طی می کنیم، گمان می کنم که این فیلم هم مورد بی مهری مسئولان پخش قرار گرفته است و از جهت سانس های فیلم هم همین موضوع  صدق می کند.

در حال حاضر مشغول کار جدیدی نیز هستید؟
در حال حاضر فیلم«جن زیبا» با بازی فرهاد اصلانی وخانم نورگل شیلچای از بازیگران معتبر سینمای ترکیه را در دست ساخت دارم. ان شاء الله این فیلم بعد از برگزاری جام جهانی فوتبال اکران می شود و امیدوارم از آن فیلم هم به خوبی استقبال شود. در کنار آن مشغول نوشتن فیلمنامه دیگری هستم که ان شاء الله سال آینده امکان ساخت آن فراهم شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 597652

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/597652/خوشحالم-فیلمی-درباره-امام-رضا-ع-ساخته-ام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com