جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۹
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با «جهان»:

توطئه انگلیس باید در نطفه خفه بشود/ دولت باید سفیر انگلستان را اخراج کند/ پرستیژ بین المللی ایران نباید خدشه دار شود

ضعیف برخورد کنیم این‌کار در جای دیگر تکرار می‌شود
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 597647
ابولفضل حسن بیگی گفت: ما اگر با این ضعیف برخورد کنیم فردا این حادثه در کشورهای دیگر و حتی در آمریکا و فرانسه و جای دیگر به وجود می آید و باب می شود برای این که که حریم شکنی بکنند و پرستیژ بین المللی ما را خدشه دار کنند
توطئه انگلیس باید در نطفه خفه بشود/ دولت باید سفیر انگلستان را اخراج کند/ پرستیژ بین المللی ایران نباید خدشه دار شود
گروه سیاسی جهان نيوز: نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن گفت: دولت باید هر چه سریع تر سفیر انگلیس را احضار و شکایت خود را اعلام کند و یا حتی سفیر را اخراج و سفارت این کشور را ببندد.

ابولفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با جهان نيوز افزود: متاسفانه انگلیسی ها از آن جایی که در زمینه های مختلف کم آوردند تلاش می کنند با اقدامات مخربی که انجام می دهند جایگاه خودشان را در سطح بین المللی ارتقا ببخشند که در این زمینه ما شاهد هستیم اقداماتی که انجام می دهند نتیجه عکس می دهد و خودشان را مورد هجمه دیگر کشورها قرار می دهند.

حسن بیگی اظهار داشت: در شرایطی که آقای ولیعهد عربستان سعودی به لندن رفته است و قراداد نظامی سنگین دارد می بندند و برخی از سلاح های کشتار جمعی در اختیار عربستان سعودی قرار می دهند تا اینکه بتواند برای مردم مظلوم بی گناه یمن پیروز بشود برای اینکه در سطح بین المللی اذهان عمومی را از این اقدامی که می کند منحرف کند یک چنین اقدامی مضحکی به سفارت جمهوری اسلامی انجام می دهد.

وی خاطر نشان کرد: همه می دانند جریان آقای شیرازی زیر سلطه انگلیس هست و انگلیس به دنبال این است که بین شیعیان انشقاق به وجود بیاورد به همین دلیل هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها اعلام کرد که ما شیعه علوی هستیم و شیعه انگلیسی را نمی پذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضرت امام (ره) هم در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند ما به دنبال فقه جواهری هستیم و ما شیعه اثنی عشری هستیم و تحث هیچ شرایطی شیعه انگلیسی را نمی پذیریم.

حسن بیگی تصریح کرد: اقدامات غلطی که انگلیسی ها دارند انجام می دهند دودشان به چشم خودشان خواهد رفت. در 40 سال گذشته هم دیدیم که انگلیس در توطئه های خودشان موفق نبودند. الان هم به نظر من، خود انگلیس وارد صحنه شده است برای اینکه افکار عمومی و بین المللی را از این اقدام ناشایست خود نسبت به فروش سلاح کشتار جمعی منحرف کنند و به نوعی بخواهند بین شیعیان اختلاف بیندازند.

وی ادامه داد: ما به عنوان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مصرانه از دولت می خواهیم نسبت به اقدام نابخردانه انگلیسی ها برخورد قاطعانه کند. وزارت امور خارجه از مراجعه قانونی بین المللی نسبت به حق و حقوق جمهوری اسلامی اقدام کند و محکم با این کفتار پیر و روباه مکار برخورد کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اینجا بایستی توطئه های انگلیس در نطفه خفه بشود و از این پس جرات نکند انگلیسی که اکنون در شرایط بسیار بد بین المللی قرار دارد، شرایط ضعیفی که یک روز سردرگم شده که می گوید من از اتحادیه اروپا خارجی می شوم، یک روز می گوید از آمریکا جدا هستیم، یک روز جیره خوار آمریکا هستیم و افتخار می کنیم که نوکر ترامپ باشم و در شرایطی ضعیفی با یک سری اقدامات مضحک و غیر قانونی بخواهد خودش را نسبت به دیدگاه و نگاه بین المللی یک مقداری التیام ببخشد.

وی افزود: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است، انگلیسی ها و آمریکایی ها در موضوع داعش شکست سنگینی خوردند. امروز جهان اسلام اتحاد پیدا کرده و افکار عمومی بین المللی علیه اقدامات آمریکایی ها و آقای ترامپ است و لذا اینها دست به یک سلسله انتحارهای سیاسی می زنند.

حسن بیگی اظهار داشت: شاهد بودیم وقتی که چهار تا آدم وقتی وارد سفارت شدند و به پرچم جمهوری اسلامی اهانت کردند، ساعت ها پلیس انگلیس اقدامی نکرد و خود همین نشان می دهد که پلیس با این افراد هماهنگ بوده است و با هماهنگی سیاست مداران انگلیسی وارد صحنه شدند که انتظار داریم دولت برخورد بسیار قاطع و محکم و برخورد دندان شکنی را به دولت انگلیس انجام بدهد.

وی خاطر نشان کرد: اولا دولت جمهوری اسلامی می تواند سفیر انگلیس را احضار کند و اعتراض و شکایت خود را اعلام بکند و در سطح بین المللی به سازمان ملل شکایت کند زیرا سرزمین ما مورد تجاوز و تعرض دشمن قرار گرفته است.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آنها می بایستی که پاسخ گو باشند و خسارت بدهند پرستیژ بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی در سطح بین المللی خدشه دار می شود و انگلیس مقصر است از سوی هم حتی می تواند سفیر انگلیس را اخراج کند و سفارت انگلیس را ببندد تا این که انگلیس پاسخ بدهد و متهمان را به جمهوری اسلامی تحویل بدهد و برخورد محکمی با این افراد بکند تا تحت هیچ شرایطی در جاهای دیگر چنین جراتی را نکند.

حسن بیگی تصریح کرد: ما اگر با این ضعیف برخورد کنیم فردا این حادثه در کشورهای دیگر و حتی در آمریکا و فرانسه و جای دیگر به وجود می آید و باب می شود برای این که که حریم شکنی بکنند و پرستیژ بین المللی ما را خدشه دار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک نفر
Iran, Islamic Republic of
امریکا -آلمان - انگلیس - شوروی و ... از 90 سال پیش تا آینده های دور در ایران آدم زیاد دارند که هرگاه یکی از این کشورها خبط و خطایی کرده طرفداران کشورهای بیگانه دیگر در ایران خواستار اخراج مقصرین می گردند.
این آقای نماینده از الفبای دیپلماسی هیچ چیز نمی داند چراکه طرفداران خرس سیبری (روسیه) ازو خواستند تا روباه پیر (انگلیس) از ایران اخراج شود
آقای نماینده برقراری رابطه با یک کشور هزینه ها دارد فوری فرمان قطع روابط و اخراج و تودهنی به این و آن کشور نزنید بروید تحقیق کنید کی دستور بازداشت نوه شیرازی را داده که هوادارانش این چنین افراطی به جان سفارت ایران در لندن افتاده اند چرا که 20 روز پیش نیز یک کی دستور بازداشت قطب دراویش گنابادی را داد که به قیمت جان چندین نفر و صدمات جانی به تعدادی از هموطن گردید
...
Iran, Islamic Republic of
فعلا که روباه پیرتون ،سر پیری ،معرکه گیری میکنه وبه امید چند روز دیگه سرپا بودن ،روی جوجه فکلیهای قمه به دست ،که قمه شون هرگز سمت اسرائیل وعربستان وکدخدا کج نمیشه ،رفته.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم نوه شیرازی که پدرش پدر انگلیس رو با یک فتوی دراورد وبعد نوه
اش! دخیل بسته انگلیسه !
!اون درویشتون منو کشته ! درویش از دنیا بریده،دارای چند تاکارخونه ناقابل ! بنزی ناقابل تر ویک کلیه درویشی هزارمتری درپاسداران !نوبر کدخدا پرستان ماست وبس!
Iran, Islamic Republic of
جالبه همه برای خودشون خط قرمز دارند روحانی وبرادرش ...جهانگیری وبرادرش ....لاریجانی وبرادرش ...این آقای شیرازی ونوه وفک وفامیلش .....دراویش گنابادی هم پیاله شون ....وقتی عدالت رعایت نشه همینه ...
استاد کدام پرستیژ برایت باقی گذاشته اند !!!
Iran, Islamic Republic of
در موضوع پرستیژ
خودتان را با عراق و افغانستان مقایسه بفرمایید
اگر در برابر منافع ملی بالاتر هستی
کشور های دیگر پیش کش
جهان نیوز
اصلا دعوا بر سر این است عده ای می خواهند انقلابی بمانند
و عده ای برای نوکری غرب به هر دری می زنند
Iran, Islamic Republic of
کدام بهتر است دوست عزیز انقلابی ماندن یا نوکری کردند برای غرب. فکر میکنم هر دو خوب و هر دو بد باشد
دیرفهم ژن پایین
Iran, Islamic Republic of
نگرفتم استاد
توضیحی بیشتر ممنون می شم / یا حق
Iran, Islamic Republic of
واقعا یاخیلی بی عقل هستی یا خودت رابه بی عقلی زده ای چرا درسفارتی که پلیس حضور داشته بعد از سه ساعت انها رااز سفارت بیرون بیاورند غیر ازاین می باشد که نقشه روباه پیر می باشدودرمورد دراویش اگر کسی سارق باشد واموال کس دیگری نه اموال خودت رابدزدد توقع داری پلیس چه برخوردی باسارق داشته باشد
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
امریکا -آلمان - انگلیس - شوروی و ... از 90 سال پیش تا آینده های دور در ایران آدم زیاد دارند که هرگاه یکی از این کشورها خبط و خطایی کرده طرفداران کشورهای بیگانه دیگر در ایران خواستار اخراج مقصرین می گردند.
این آقای نماینده از الفبای دیپلماسی هیچ چیز نمی داند چراکه طرفداران خرس سیبری (روسیه) ازو خواستند تا روباه پیر (انگلیس) از ایران اخراج شود
آقای نماینده برقراری رابطه با یک کشور هزینه ها دارد فوری فرمان قطع روابط و اخراج و تودهنی به این و آن کشور نزنید بروید تحقیق کنید کدام ابلهی دستور بازداشت نوه شیرازی را داده که هوادارانش این چنین افراطی به جان سفارت ایران در لندن افتاده اند چرا که 20 روز پیش نیز یک ابلهی دستور بازداشت قطب دراویش گنابادی را داد که به قیمت جان چندین نفر و صدمات جانی به تعدادی از هموطن گردید
آقای نمایند از عقل استفاده کن نه از احساسات کاذب....
Iran, Islamic Republic of
پیاده شو با هم بریم . خوبه شما خیلی کاره ای نیستید والا الان واویلا بود . 4تا دیونه افراطی از دیوار سفارت رفتند بالا و اهانت کردند انتظار دارید پلیس با شات گان همه اشان را بزند . مگر وقتی دوستان عزیز شما سفارت انگلیس را اشغال کردند پلیس ایران همه را به گلوله بست یا وقتی سفارت عربستان را آتش زدند ؟ شما که در تسخیر و توهین به سفارت خانه ها خودتان شاگرد اول هستید دیگر چرا برای دیگران نسخه می پیجید ؟ حمله به سفارت در هر کشوری امری ممنوع است و پلیس وقتی متجاوزین را دستگیر کرد ، دادگاهی می کند و مجازات مشخص دارد . شما اگر نسخه پیچ جلوگیری از حمله به سفارت خانه هستید یک نسخه برای دوستان خودتان بپیچید . البته کاملا مشخص است که هدف ایشان از این افاضات تحت فشار قرار دادن دولت روحانی است تا دولت فخیمه انگلستان در ضمن اگر از انگلستان بدتان می آید ترتیبی اتخاذ فرمائید تا آن چند هزار آقا زاده که در انگلیس منفور درس می خوانند برگردند بیایند ایران دانشگاه آزاد که الان هم کلهم اجمعین اسلامی اندر اسلامی شده درس بخوانند .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقایان "یک نفر"و یک نفر دیگر بی نام ، شما هم گویا وکیل مدافع انگلیس هستید
اگر به سفارت عربستان حمله شود توپتان را برعلیه نیروهای حزب اللهی که شما آنها را"خودسر"می خوانید پر می کنید
حالا هم که در کشور انگلیس به سفارت ایران حمله شده باز هم توپتان برعلیه ما است
چی شده .!
شما را چه می شود !
لطفا ما را از افاضات خود محروم کنید !. ممنون
Iran, Islamic Republic of
اینکه شما دوست دارید از شنیدن حرفها و نظرات دیگران خودتان را محروم کنید در ید اختیار باکفایت خودتان است این جا یک تریبون آزاد است و جهان نیوز الحق و النصاف اکثر نظارات را منتشر می کند ما هم وکیل انگلیس نیستیم دفاع هم نمی کنیم . اظهار نظر نماینده مجلس بود که چنان بکنیم و بهمان .. سفیر انگلیس را اخراج کنیم .. قطع رابطه بکنیم ... اما مطمئن باشید همین حضرات وقتی حرف سفر به انگلستان در مجلس پیش بیاید اولین پاسپورت را ارائه می دهند . چند سال پیش یادتان هست چناب رسائی که ید طولایی در ذم غرب دارد به بهانه اشاعه فرهنگ اسلامی و شیعه به برزیل تشریف بردند .
Iran, Islamic Republic of
آلزایمر داری ،تاریخ رو بخون که در انگلیس رفتند کل سفارت رو چندسال قبل اشغال کردند وهمه دیپلماتها رو گروگان گرفتند وبعد از چند روز هم که غائله خوابید ،هرگز اجازه حضور ایران در جلسه محاکمه تروریستها رو ندادند.
ازتون عذرمیخوام به ساحت مقدس قبله امالتون انگلیس ونوچه کدخداتون عربستان ،بالای چشمت ابروست ،گفتند.به خاطر اون لیبرال مسلکی ازادی برای همه
! ببخشید!
Iran, Islamic Republic of
ملطب شما درست
اگر ما از سفارت انگلیس بالا رفتیم
انگلیس در کشور ما سابقه استعماری و هزاران هزار دخالت و قرارداد ننگین به پای ملت بسته و ملت رو تحقیر کرده
ما در انگیس چه کردیم ؟؟؟؟؟؟؟
چرا از سفارت عراق بالا نمیریم که هشت سال جنگیدیم
از سفارت عربستانی میریم که عزت ملت ما رو شکست و دستش به خون شیعیان الوده شده


ما کاری نکردیم که از سفارت ما بالا برن

اونا کار نکرده ندارن هر چه تونستن خباثت و خیانته
United States
شما دولت مردان چقدر ....تشریف دارید اخر غربی ها چقدر باید شما را تحقیر کنند که از خواب غفلت بیدار بشید اخر ذلت پذیری هم حدی دارد
United States
تحقیر روی تحقیر ان از سوخت ندادن ظریف ان از کر کری خواندن رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه ان از بریتانیا تهیه بیانیه ضد ایرانی در شورای امنیت ان از تسخیر ذلیلانه سفارتخانه ات شیخ حسن ...
M.sh
Iran, Islamic Republic of
چه حرفها! این اقایون اگر ایران رو هم با خاک یکسان کنند هرگز سفیر روباه پیر رو اخراج نخواهند کرد!
... جاسوس انگلیسی هست و بس!
Iran, Islamic Republic of
اخراج؟؟؟
زبانت را گاز بگیر
بعضیا خود و‌ یا چندهزار بچه شان آنجا زندگی میکنند و آموزش میگیرند.
تا ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی با کاری که با ظریف در آلمان و کرواسی کردند پرستیژ بین المللی هم داره این دولت؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
از این دولت ... خودتان را امیدوار نکنید..... اینها همه از بالا رفتن اعتبار پاسپورت ایرانی است!!!!!
آدمیزاد
Colombia
اگر "پرستیژ بین المللی ایران " برای تان اهمیت دارد ، حجاب اجباری را بردارید.
Iran, Islamic Republic of
چه دلت بخواد چه نخواد حجاب مثل بسیاری قواعد اجتماعی اجباری در اروپا و سایر کشورها برداشته نخواهد شد و توی روشنفکر از خودبیگانه هرگز به این خواسته ات نخواهی رسید
Iran, Islamic Republic of
برای ما شرف و حیا بیشتر از پرستیژ اهمیت دارد
Iran, Islamic Republic of
اون حسرت رو به دل شیطان میزاریم که کشور امام زمان علیه السلام ،پاتوق چندتا فاسد عشق برهنگی بشه.
Iran, Islamic Republic of
مرده شور اون پرستیژ کذایی را ببرد که بخواهد زنان ایران را مثل زمان شاه که دیدیم ویادمان نمی رود بکند...نسل 40 و50 خوب یادشونه معلم ها ی زن یه عده شون چی بودند تواداره ها وتوسرویس ادارات ووو.نیروی هوایی ارتش (همافران زن .....پرستاران ...) اکثرشون با بی حجابی اجباری مشکل داشتندوناراحت وبرای همین بلافاصله بعد از انقلاب اکثرشون محجبه شدند .حالا نسل جدید را نادانسته شاخ کردند کافیست اهل ماهواره شبکه های اون ورآبی را ببینند که زمان شاه را قرقره می کنند چه خبر بوده بخصوص فیلم های سینمایی اون دوره که چقدر مبتذل وزنان فقط تو کاباره ها با مردان ول می خوردند .توسری خور یه لات جاهل که بیاد نجاتشون بده ...تاریخ معاصر خیلی دور نیست .
آدمیزاد
Colombia
زمان شاه (من سلطنت طلب نیستم و محمد رضا شاه را آدم بیعرضه و بیکفایتی میدانستم) حتی بیحجاب ها به اسلام احترام میگذاشتند و جامعه بمراتب از امروز مذهبی تر بود.
Iran, Islamic Republic of
دولت ما جرات احضار سفیر انگلیس رو نداره چه برسه به اخراج
Iran, Islamic Republic of
🔔 سوال می کنند که فرقه_شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟!

✅ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن اسلام در ۴ چیز است:👇

1️⃣ ثواب داشتن قمه زنی!
(نتیجه: معرفی مذهب شیعه به عنوان مذهب خشونت و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان)

2️⃣ عزاداری پی در پی و افراطی و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و...
(نتیجه: معرفی شیعه به عنوان مذهب عزا و ایجاد دلزدگی در جامعه)

3️⃣ توهین و لعن مقدسات اهل_سنت
(برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی)

4️⃣ مخالفت با جمهوری اسلامی و گروه های مقاومت ضداسرائیلی
(رهبر این فرقه حتی یک جمله علیه جنایات اسرائیل ندارد. و جالب است بدانید در عربستانی که همه شیعیان خود را می کشد، فعالیت این فرقه آزاد است!)
Iran, Islamic Republic of
پرستیژ ایران توسط ...کلا داره نابود میشه.وقتی رفتند برجامی رو امضازدن که شرمن میگه ما قبل از مذاکره توی صد صفحه نوشته بودیمش وبعد از امضا زدن پای اون ،به اسم افتاب تابان ،نابودی هسته ای رو بزک کردند.


شهید همت: با کفر سرمیز مذاکره نشستن خصلت قاسطین و ناکثین و مارقین است؛ نه خصلت مؤمنین و متقین

الانم توقع عکس العمل داشتن دولت به انگلیسی که برای باز شدن مجدد سفارتش ،بر سر دانشجویان معترض باتوم زدند؟! کلا خواب وخیاله وبس.چندتا حرف برای مصرف داخلی میزنند وخلاص !
Iran, Islamic Republic of
این پریستیژ بین المللی رو اگه یادتان نرفته خودمان نتوانستیم حفظ کنیم
Iran, Islamic Republic of
عجب نادانی است این بابا!
چگونه همزمان حفظ پرستیژ بین المللی ایران با اخراج سفیر انگلیس قابل جمع است؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف عمرا بگذار سفیر ایران بدیعی بی کار بشه!!وملکه ناراحت....تازه پاشون باز شده وبرنامه ها دارند.
تازه یه نیروی امنیتی تو سفارت نبود متجاوزان را از سفارت بیرون کنه .. یه پس گردنی بزنه ....سفیر اون موقع کجا بود.....؟
United States
...
علی
Iran, Islamic Republic of
پرستیژ بین المللی ما را خدشه دار نشود؟؟ الان دقیقا از کدوم پرستیژ حرف میزنید؟ کشوری که خودش سابقه گروگانگیری و حمله کردن به سه تا سفارت خونه در کارنامه اش دارد، از کدوم پرستیژ صحبت میکند؟؟
حامد
United States
این همه که برای حمله به سفارت انگلیس در ایران دل سوزوندن کاش ذره ای هم برای حمله به سفارت ایران در انگلیس دل می سوزوندن
Iran, Islamic Republic of
...
United States
آقای حسن بیگی
بهتره برای حفظ پرستیز جمهوری اسلامی ایران به فکر رسیدگی به پرونده اقتصادی...
حسن
Iran, Islamic Republic of
خواهشاً آقایون مسوول کشور به فکر مشکلات مردم باشید، کمر مردم داره خورد میشه، از این فتوا دادن هاتون دست بردارید،
Iran, Islamic Republic of
چي چي بين المللي؟خخخخ