پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
فوتبال باشگاه های اروپا:

خیز مورینیو و کلوپ برای نایب قهرمانی

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 597623
رقابت‌های فوتبالی باشگاهی در اروپا، امروز (شنبه)، در لیگ‌های مختلف پیگیری می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، رقابت های فوتبالی باشگاهی در اروپا،امروز(شنبه)، در لیگ های مختلف پیگیری می شود که مهمترین این دیدارها را بررسی می کنیم.
 
لیگ برتر انگلیس
منچستریونایتد - لیورپول (ساعت 16)
حساس ترین دیدار هفته سی ام لیگ جزیره در ورزشگاه اولدترافورد و بین تیم های منچستریونایند و لیورپول برگزار می شود. مصاف با یکدیگر به طور معمول مهمترین رقابت فصل برای هواداران این دو تیم محسوب می شود و رقابت آنها در جدول در این روزها، بر حساسیت دیدار امروز آنها افزوده است. یونایتد در حال حاضر با 62 امتیاز در رتبه دوم جدول و لیورپول 60 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و رقابت نایب قهرمانی بین این دو تیم به اوج رسیده است.

این دیدار صد و هفتادمین مسابقه رودروی آنها محسوب می شود که در این دیدارها، شیاطین سرخ 67 پیروزی و لک لک ها 55 برد را به دست آوردند. 47 مسابقه هم به تساوی کشیده شده است. لیورپول در مسابقات لیگ تاکنون بیش از هر تیم دیگری به منچستریونایتد باخته است .

سه مصاف آخر دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. این در حالی است که از سال 1921 تاکنون سابقه نداشته که چهار دیدار متوالی دو تیم مساوی شود و اگر دیدار امشب نیز به تساوی کشیده شود، پس از 97 سال این اتفاق دوباره تکرار می شود.

یونایتد از 13 مصاف خانگی آخر خود مقابل لیورپول 10 پیروزی به دست آورده است و دو بار هم مغلوب این تیم شده است.
مورینیو تنها یک بار از هشت مسابقه ای که مقابل یورگن کلوپ قرار گرفته را پیروز شده است.( چهار تساوی و سه شکست). تنها پیروزی او نیز با رئال مادرید بود که موفق شد دورتموند کلوپ را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو بر صفر شکست دهد. اگرچه در مجموع آن مرحله چهار بر سه مغلوب وی شد.

ترکیب احتمالی منچستریونایتد: دخئا، بیلی، اسمالینگ، یانگ ، والنسیا، ماتیچ؛ پوگبا، لینگارد، ماتا، سانچز، لوکاکو
ترکیب احتمالی لیورپول: کریوس، ماتیپ، دایک، روبرتسون، آرنولد، چمبرلین، هندرسون ، جان، مانه ،فیرمینو و صلاح

در حال تکمیل
چلسی - کریستال پالاس( ساعت 21)
شاگردان کونته که این روزها حال و روز خوشی ندارند پس از دو شکست پیاپی مقابل منچستریونایتد و منچسترسیتی در لیگ برتر، امشب میزبان کریستال پالاس هستند. چلسی هم اکنون با 53 امتیاز ر رتبه پنجم قرار دارد و شانسش برای کسب صهمیه لیگ قهرمانان اروپای سال آینده کم شده است. در طرف مقابل کریستال پالاس که در رتبه هجدهم لیگ قرار دارد برای فرار از منطقه سقوط می جنگد.

آبی های لندن چهارشنبه در مصافی حساس باید در نیوکمپ دیدار برگشتشان در لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بارسلونا بازی کنند و پیش از این مصاف حساس به پیروزی روحیه بخش مقابل کریستال پالاس در دیدار امشب به شدت نیاز دارند.

چلسی دو دیدار اخیرش را در لیگ برتر مقابل کریستال پالاس باخته است. آخرین تیمی که چلسی را سه بار متوالی برده است، لیورپول در سال 2012 بود و باید دید شاگردان روی هاجسون امشب موفق خواهند شد تا کار لیورپول را تکرار کنند یا خیر.

عقابها دو دیدار اخیر خود را در ورزشگاه استمفوربریج با پیروزی پشت سر گذاشتند و با پیروزی در دیدار امشب بعد از بلکبرن به دومین تیمی تبدیل می شود که سه پیروزی پیاپی در لیگ برتر در این ورزشگاه مقابل چلسی کسب کرده اند.

تیمو باکایوکو، داوید لوئیز، راس بارکلی و آمپادو برای چلسی مصدوم هستند و نمی توانند این تیم را همراهی کنند.
قضاوت این دیدار که یکی از دربی های شهر لندن محسوب می شود بر عهده آنتونی تیلور است.
ترکیب احتمالی چلسی: کورتوا، کریستانسن، رودیگر، آزپلیکوئتا،آلونسو، فابرگاس، درینک واتر، موزس، هازارد، ویلیان و موراتا

در حال تکمیل
اورتون - برایتون ( 18:30)
هادرزفیلد - سوانزی(18:30)
نیوکاسل - ساوتهمپتون( 18:30)
وست برومویچ - لسترسیتی(18:30)
وست هم یونایتد - برنلی (18:30)
لالیگای اسپانیا
ایبار - رئال مادرید( 15:30)
شاگردان زیدان بعد از ظهر امروز در ورزشگاه مونیکیپال به مصاف توپچی های ایالت باسک می روند.کهکشانی ها پس از حذف مقتدرانه پاری سن ژرمن با روحیه ای مناسب گام به این دیدار می گذارند هر چند دیگر شانس زیادی برای قهرمانی این فصل با وجود اختلاف 15 امتیازی با بارسلونا ندارند.

رئال مادرید در هفت مصافی که با ایبار در لالیگا برگزار کرده شکست نخورده است و شش پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. آنها همچنین از سال 2015 تا به حال در ایالت باسک شکستی متحمل نشده اند.

در طرف مقابل ایبار فقط دو دیدار از 11 دیدار اخیر خانگی اش را باخته است و شش پیروزی و 3 تساوی کسب کرده است.
ترکیب احتمالی رئال مادرید: ناواس، راموس، ناچو، کارواخال، تئو، ایسکو، کروس، کاسیمیرو، بیل ، بنزما و آسنسیو


در حال تکمیل
مالاگا - بارسلونا ( 23:15)
دیگر دیدار مهم هفته ببست و هشتم لالیگا در ورزشگاه لاروسالدا بین تیم های مالاگا و بارسا برگزار می شود. صدرنشین مقتدر لالیگا با پیروزی هفته گذشته مقابل نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی اتلتیکو مادرید، اختلافش را با این تیم به هشت امتیاز رساند و خیالش را بابت قهرمانی تا حدودی راحت کرد.

این بازی می تواند پیش درآمدی بر بازی حساس هفته آینده مقابل چلسی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باشد. بلوگرانا باید مقابل تیمی به میدان برود که طی فصول اخیر مقابل آن ها دچار دردسر شده است. پس از شکست فصل گذشته به مالاگا، بارسلونا در 34 بازی شکست نخورده و این یک رکورد برای والورده و تیمش محسوب می شود. بارسا دردیدار رفت موفق شد مالاگا را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد و احتمالا در این بازی هم کار چندان دشواری مقابل تیم قعرنشین جدول نداشته باشد.

در طرف مقابل شاگردان خوزه مانوئل گونزالس لوپز از 27 بازی قبلی خود تنها 13 امتیاز کسب کرده اند.آن ها ضعیف ترین خط حمله لیگ (16) را در اختیار دارند و 43 بار هم گل خورده اند. مالاگایی ها با 20 باخت، صاحب بیشترین باخت در لالیگا هستند. مردان گونزالس لوپز کمترین پیروزی (3) را هم به دست آورده اند. آن ها در هر 6 بازی اخیر شکست خورده اند و جدی ترین کاندیدای سقوط به لیگ دسته دوم اسپانیا هستند.

جدال صدرنشین و قعرنشین لالیگا وقتی جذابتر می شود که بدانیم مالاگا آخرین تیمی است که موفق با شکست بارسلونا شده است.
بارسا در این دیدار نلسون سمدو، دنیس سوارز و آندرس اینیستا به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.
ترکیب احتمالی بارسلونا: ترشتگن، روبرتو، فرمایلن، اومتیتی، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، پائولینیو، کوتینیو، مسی و سوارز


در حال تکمیل
سویا - والنسیا(18:45)
ختافه - لوانته( ساعت 21)
بوندس لیگای آلمان
بایرن مونیخ - هامبورگ ( ساعت 18)
باوارایی ها در ورزشگاه آلیانز آرنا یک دیدار حساس را مقابل یکی از مدعیان اصلی سقوط به دسته پایین تر این فصل بوندس لیگا برگزار می کنند.
صدرنشین مقتدر بوندس لیگا در شش دیدار اخیر خود پنج پیروزی و یک تساوی کسب کرده اند. فاصله آنها به قدری با تیم های بعدی زیاد بوده که به زودی قهرمانی خود را مسجل خواهند کرد.

در سوی دیگر میدان هامبورگ در رتبه هفدهم و در خطر سقوط به دسته پایین تر است.  این تیم در شش مسابقه اخیر خود پیروزی کسب نکرده و سه تساوی و سه باخت در کارنامه اش ثبت شده است. هامبورگ به شانس و اقبال زیادی نیاز دارد تا با امتیاز از آلیانتس آرنا خارج شود.
بایرن مونیخ در 34 مسابقه اخیر خانگی خود در بوندس لیگا شکست نخورده است. آنها در شش دیدار اخیر خانگی خود مقابل هامبورگ در هر مسابقه حداقل سه گل به ثمر رسانده اند.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ :اولریخ، آلابا،هوملز، بواتنگ، کیمیش، مارتینز، ربیری، روبن، ویدال، مولر، لواندوفسکی

در حال تکمیل
هانوفر - آوگزبورگ ( ساعت 18)
هرتابرلین - فرایبورگ ( ساعت 18)
هانوفر - وولفسبورگ ( ساعت 18)
بایر لورکوزن - مونشن گلادباخ ( ساعت 21)
سری آ ایتالیا
هلاس ورونا - کیه وو ( ساعت 23 و 15 دقیقه)
لوشامپیونه فرانسه
پاری سن ژرمن - متز (19:30)
بوردو - آنژه (22:30)
دیژون - آمینز (22:30)
لیل - مون پولیه ( 22:30)
نانت - تروا (22:30)
رن - سن اتین (22:30)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *