جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روپا: قادر به واکنش در برابر آمریکا هستیم

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 597555
اتحادیه اروپا در واکنش به اقدام ترامپ در خصوص وضع تعرفه های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم و به راه افتادن جنگ تجاری، به رییس جمهور آمریکا هشدار داد.
روپا: قادر به واکنش در برابر آمریکا هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امروز (جمعه) با حضور در نمایشگاه اقتصادی در مونیخ خطاب به دونالد ترامپ با هشدار درخصوص راه افتادن جنگ تجاری در نتیجه اقدام وی در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم خاطرنشان کرده، اطمینان داریم که این مساله در نهایت به ضرر همه خواهد بود.

مرکل: قادر به واکنش هستیم
وی گفته که با چنین اقداماتی هیچ کس در نهایت برنده نخواهد بود و به همین علت ما همچنان به دنبال گفت وگو خواهیم بود اما البته ما در اروپا نیز قادر به واکنش خواهیم بود. 
مرکل در عین حال گفته که مایل نیستم لحن مبارزه جویانه ای اتخاذ کنم چرا که چنین کاری کمک نمی کند اما اعمال تعرفه های بیشتر اقدام خوبی نیست. این مساله روی اقتصاد - و نه فقط برای یک کشور - تاثیر خواهد داشت. 

ابراز نگرانی موگرینی از جنگ تجاری آمریکا با اروپا
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز پنجشنبه (دیروز) و پیش از موافقت ترامپ با افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا، به انتقاد از سیاست های تجاری رئیس جمهوری آمریکا پرداخته و تصمیمات وی را مخرب و عامل از دست رفتن اعتبار واشنگتن عنوان کرده بود.

موگرینی در نشستی موسوم به نشست بروکسل از احتمال بروز «جنگ تجاری» میان آمریکا و اروپا بر سر وضع تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم  ابراز نگرانی و بر اقدام متقابل اروپا تاکید کرده بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پنجشنبه شب علی رغم هشدارهای بین‌المللی درخصوص احتمال آغاز «جنگ تجاری» فرمان اجرایی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به این کشور را امضا کرد و در عمل "دکمه بزرگ جنگ تجاری" را در برابر اروپا فشرده است. بر اساس این فرمان، تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم به آمریکا وضع شده است.

ترامپ پیش از راه انداختن جنگ تجاری با اروپا، در برابر سخنان کیم جونگ اون درباره توان هسته‌ای کره شمالی، در توییتی نامتعارف گفته بود که "دکمه هسته‌ای من خیلی بزرگتر و قوی‌تر است".
اقدام ترامپ در زمینه وضع تعرفه های جدید علی رغم هشدارهای بین المللی، بی شباهت با تهدیدات هسته ای وی علیه کره شمالی نیست البته این بار وی فراتر از تهدیدات لفظی علیه رهبر کره شمالی، دکمه جنگ تجاری علیه اروپا را فشرده است. 

در فرمان ترامپ تنها کانادا و مکزیک به علت در جریان بودن مذاکرات تجاری توافق نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) از این طرح مستثنی شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *