پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

چگونه حضرت فاطمه زهرا (س) را می توانیم ببینم؟

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 597551
راه ارتباط با اهل‌بیت(ع) در زیارتنامه آنها که در روزهای هفته قرائت می‌کنیم بیان شده است.
چگونه حضرت فاطمه زهرا (س) را می توانیم ببینم؟
به گزارش جهان نيوز، اصغر طاهرزاده در کتاب «مقام لیلةالقدری فاطمه زهرا(س) » می‌نویسد: شما در زیارت ائمه که در روزهای هفته به تماشای عظمت آنها می‌نشینید، مثلا در روز سه‌شنبه عرض می‌کنید:

«السلام علیکم یا اولاد رسول الله انا عارف بحقکم، مستبصر بشانکم، معاد لاعدائکم، موال لاولیائکم، بابی انتم و امی صلوات الله علیکم، اللهم انی اتو الی آخر هم کما توالیت اولهم و ابرء من کل ولیجه دونهم...»؛ یعنی سلام بر شما این فرزندان رسول خدا! من متوجه حقانیت شما هستم، و به شان و مقام شما آگاهی دارم، و با دشمنان شما دشمنم و با دوستان شما دوستم، پدر و مادرم فدای شما باد! سلام و صلوات خدا بر شما! بعد نظر می‌کنید به خداوند و عرض می‌کنید: خدایا! من با تمام وجود تمام این خانواده را دوست دارم - از اول تا آخر - و از هر دلبر و محبوبی غیر از این خانواده، دل کنده‌ام.

منظور من از این جمله آخر است که می‌گویی از «ولیجه» و از هر محبوبی دل کنده‌ام و راه ارتباط با فاطمه زهرا و معصومین (ع) این است که جهت دل را به سوی آنها بیندازیم و در این حالت ابعاد رازگونه آنها برای ما ظاهر می‌شود. این اصل حرف بنده بود درباره این که چگونه فاطمه زهرا (س) را باید دید و با چنین دیدی سخنان و حرکات آن حضرت را مد نظر قرار داد و گرنه ما هم مثل خیلی‌ها که به واقع آن حضرت را ندیدند، او را نخواهیم دید.

منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *