پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

تیر خلاص بانک مرکزی بر رونق تولید

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 597435
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کنترل بازار ارز با افزایش نرخ سود بانکی یک اقدام عجیب و کارشناسی بود که تیر خلاص بر رونق تولید در کشور زد.
تیر خلاص بانک مرکزی بر رونق تولید
به گزارش جهان نيوز؛ محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی سال ۹۶ با توجه به تحقق شعار سال در عرصه رونق تولید و ایجاد اشتغال گفت: اولین اقدام دولت در این راستا استفاده از صندوق ذخیره ارزی بود که لایحه ۱.۵ میلیارد دلار برداشت از این صندوق را به مجلس داد و مجلس با تصویب آن لایحه اجازه این برداشت را داد اما در عمل کمتر از یک درصد آن برای اشتغال استفاده شد.
 
وی با بیان این که برخی سوء مدیریت‌ها باعث شد که در این سال اتفاق خاصی در حوزه اشتغال صورت نپذیرد گفت: یک اقدام مثبتی که در عرصه اشتغال دولت کرد و با توجه به اصرار مجلس در طی ۲ سال اخیر مصوب شد این بود که با توجه به کاهش نرخ تورم، نرخ سپرده‌ها کاهش پیدا کند، این اقدام بعد از مدت‌ها در اوایل امسال توسط شورای پول و اعتبار اجرایی شد و بانک مرکزی را مکلف کرد که با جدیت این را پیگیری نماید و با بخش‌نامه‌ای سود سپرده‌ها را به ۱۵ درصد و وام‌های بانکی را به ۱۸ درصد کاهش داد، تا نرخ آن با تورم  متعادل شود.

پورابراهیمی با بیان این که این اقدام مثبت دیری نه‌پایید و لغو شد، گفت: در یک اقدام غیرکارشناسی و غیرقابل قبول که با هیچ ادبیات تخصصی اقتصادی نمی‌خواند، بانک مرکزی یک شبه تصمیم گرفت در یک اقدام عجیب برای تعادل در بازار ارز از نرخ سود بانکی استفاده کند و آن را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که این اقدام عجیب تیر خلاصی بر رونق تولید بود، گفت: در هیچ جای دنیا بازار ارز را با نرخ سود بانکی به تعادل نمی‌رسانند و نتیجه این اقدام عجیب تیر خلاصی بر رونق تولید و در نتیجه اشتغال بود که تبعات منفی آن در سال ۹۷ بیشتر از امسال نیز هویدا خواهد شد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوبه . خیلی خوبه . بصورت رسمی در حال نابود کردن کشور هستند.
خدایا خودت این کشور را حفظ کن.
حسن
Iran, Islamic Republic of
بله، واقعیت هم همین است ،
دیروز هم یکی از روزنامه های اقتصادی نوشته بود آخوندی وزیری که به تنهایی اقتصاد را به نابودی کشاند.
Iran, Islamic Republic of
و اين خائنين كه به اسم اسلام دارند كشور را به ورطه هلاكت و نابودي سوق مي دهند رسواي خاص و عام كند
خدا رهبر عزيز را از شر اصلاح طلبان منافق ... حفظ كند
.