شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

جمعیت سادات در کل جهان چند نفر است؟

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 597386
معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ میلیون سادات در جهان وجود دارد، از انجام اقداماتی جهت تشکیل جامعه سادات جهانی خبر داد.
جمعیت سادات در کل جهان چند نفر است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد ناظمی اردکانی معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در  نخستین همایش بزرگ سادات که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه امروز جمعیت سادات در جهان بیش از 100 میلیون تخمین زده شده است، اظهار کرد: در ایران حدود 6 میلیون سادات وجود دارد که بیشترین آن را در استانهای مازندران، یزد و قم سکونت دارند.

دبیر نخستین همایش بزرگ سادات افزود: در کشورهای جنوب آسیا دو میلیون، در مراکش 7 میلیون و در یمن، مالزی و افغانستان بیش از 28 میلیون و همچنین در هند و پاکستان نیز بیش از 10 میلیون سادات وجود دارد.

ناظمی اردکانی با اشاره به شکل گیری تشکلهای مردم نهاد سادات در کشورهایی مثل اندونزی، مصر و مراکش، گفت: در ایران بیش از 40 تشکل سادات که فعالیتهای گسترده، خدماتی و اجتماعی دارند شکل گرفته است.

وی با تأکید براینکه تاکنون جامعه سادات ایران شکل نگرفته است، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم به زودی جامعه سادات ایران نیز شکل گیرد ما در راستای تشکیل جامعه جهانی سادات اقداماتی انجام داده‌ایم که از جمله ان شکل گیری پژوهشکده سادات در استان قم است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین ایران و برخی کشورها جهت بهره گیری از ظرفیت سادات در راستای مسئله وحدت گفت: امسال در اجلاس بین المللی وحدت شاهد امضای تفاهم نامه‌ای بین ایران و برخی کشورها با هدف استفاده از ظرفیت بالای سادات در راستای تحقق وحدت در جوامع امضا شد. براساس این تفاهم نامه مقرر شد این کشورها در سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا همایش و نشستی را با موضوع تحقق وحدت در جوامع با استفاده از ظرفیت سادات برگزار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمین ارث متقین و همانا......................!
Iran, Islamic Republic of
تا کور بشن کسانی که نمی تونن ببینن
Iran, Islamic Republic of
احتمالا تعداشان کم است ولی بعضی سیدیشان مثل جعفر کذاب است که سید بود و زیر بار امام زمانش نرفت. توی ایران خودمان داریم. اینها بدتر از همه هستند.