شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱
عقل دولت چه عقلی است؟

نئولیبرال‌ها باید محاکمه شوند

مجتبی جهان تیغ
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 597384
این عقل جدید، عقل انسانی نیست. دولتی که سود اقتصادی را بر سود اجتماعی ترجیح می دهد عقل و درک انسانی ندارد.
 جهان نيوز - دکتر مجتبی جهان تیغ: گورخوابی معتادین در تهران مسئله اول رسانه ها و کشور شد ولی گورخوابی و چاله خوابی  کودکان و دختران سیستانی مسئله شهر و استان هم نمی شود چه برسد به کشور.

به نظر رییس جمهور روحانی منتقدین دولت کم عقل اند. منتقدین و دولت دو عقلانیت متفاوت هستند.
ولی عقل دولت چه عقلی است؟

عقل دولت ، عقل نئولیبرالی است. دولت مناطق مرزی و محروم را طبق مدل توسعه نئولیبرالی و به واسطه مقدساتی چون دولت حداقلی، خصوصی سازی و محوریت بخش خصوصی در توسعه و...، به امید بخش خصوصی و اشتغال زایی توسط سرمایه داران رها کرده است.

این عقل جدید، عقل انسانی نیست. دولتی که سود اقتصادی را بر سود اجتماعی ترجیح می دهد عقل و درک انسانی ندارد.
 
نئولیبرال های وطنی که رباخواری و بازاری مالی و دلالی و واردات را پررونق ترین فعالیت اقتصادی ایران کرده اند و مدل توسعه تحمیلی نئولیبرال را بعد جنگ تحمیلی بر ایران به مدد سیاسیون کوته فکر، متوهم و مرعوب غرب مسلط کردند و با شوک درمانی های خود و تورم افسارگسیخته به مردم فرودست اعلام جنگ دادند و کمر به له کردن آنها گرفتند باید پاسخگوی این فجایع انسانی و لکه های ننگ به عنوان نتایج نسخه های خود در کشور باشند. باید محاکمه یا مهار شوند.


 
کاش مدیران بی کفایت و توجیه گر وضع موجود و بی تفاوت به معضلات دردناک منطقه و ناآگاه از علل محرومیت منطقه استعفا بدهند و دل از رانت و حقوق مسئولیت و مدیریت و حس برتری و سروری بر مردم و مستضعفین بکنند.

کاش رسانه ملی بویژه شعبه استانی سیستان و بلوچستان یعنی شبکه هامون بر سانسور محرومین و معضلات منطقه بویژه بحران سیستان پایان می داد و خدمت کردن به مدل توسعه ابتر دولت با مخابره کردن تصاویر کارت پستالی از استان به اسم جذب سرمایه داران پایان می داد.

کاش اساتید دانشگاه از تدریس های بی حاصل و کارگری در کارخانه های صدور مدرک خسته می شدند.
کاش حوزه های علمیه کشور و استان از بی تفاوتی اجتماعی خارج شوند. کاش ...
مرجع : کانال تلگرامی نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آدمیزاد
Colombia
« ...کاش اساتید دانشگاه از تدریسهای بیحاصل و کارگری در کارخانه های صدرور مدرک خسته میشدند ...»
سخن جالبی بود.