پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

۲۲ کشته در حمله طالبان به پلیس در افغانستان

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 597334
گروه طالبان اعلام کرد در حملات به مواضع نیروهای امنیتی افغان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان بیش از ۲۲ نیروی پلیس کشته شده‌اند.
۲۲ کشته در حمله طالبان به پلیس در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، طالبان شب گذشته به چند پاسگاه پلیس به مواضع نیروهای امنیتی افغان در شهرستان‌های «نادعلی» و «ناوه» ولایت هلمند حمله کرد.

بر اساس این گزارش، حمله طالبان به پاسگاه‌های پلیس در منطقه «تانگانو گودر» در شهرستان ناوه جان 6 پلیس را گرفت.
همچنین روز گذشته نیز طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در مناطق «شین‌گل»، «نورزو» و «میرزا» شهرستان نادعلی حمله کردند که درگیری شدیدی بین دو طرف به وقوع پیوست.

طالبان تاکید کرد در این درگیری نیز دست‌کم 16 نیروهای امنیتی افغان را کشته است، اما مقامات امنیتی افغان تا کنون کشته شدن نیروهای پلیس در هملند را تایید نکرده‌اند.

برخی از منابع محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی افغان و تفنگداران دریایی آمریکا در این شهرستان‌ها عملیات نظامی مشترکی را برای سرکوب مخالفان مسلح دولت آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که گروه طالبان مناطق وسیعی را در جنوب افغانستان به‌ویژه هلمند در اختیار دارد و این ولایت از سال‌های گذشته کانون درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و این گروه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *