پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ادامه ادعاهای ضد ایرانی مقامات بحرین

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 597329
وزیر کشور بحرین در نشست اتحادیه عرب ادعاهای ضد ایرانی مقامات این کشور را تکرار کرد و بار دیگر مدعی حمایت ایران از تروریسم شد.
ادامه ادعاهای ضد ایرانی مقامات بحرین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اتحادیه عرب چهارشنبه شب (دیشب) نشستی برگزار کرد و «راشد بن عبدالله» وزیر کشور بحرین نماینده کشورش در این نشست بود.

بن عبدالله از این فرصت نیز برای تاختن به ایران استفاده کرد و مدعی شد: نیروهای امنیتی بحرین دائما در حال مقابله با مداخلات سازماندهی شده ایران هستند که امنیت داخلی و ثبات ما را هدف قرار می‌گیرد؛ ایران امروز به پناهگاهی برای مجرمان تبدیل شده است.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین «اینترپل» (پلیس بین‌الملل) و خطوط قرمز پایبند نیست، خودش را مافوق قانون می داند، ایران از اراضی خود برای آموزش تروریست‌ها ، صادرات اسلحه و مواد منفجره استفاده می‌کند و همه اینها مستند است.

راشد بن عبدالله سپس مدعی شد: ایران از طرق مختلف در امور داخلی ما مداخله می‌کند به عنوان مثال از طریق «طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری» تا از این اموال برای گسترش نفوذ خود استفاده کند چه با بکارگیری اشخاص، چه موسسات و چه عاملان عملیات‌های تروریستی. دومین روش مدارس ایرانی است که در راستای نشر فرهنگ ایرانی کار می‌کنند و پایگاهی برای جوانانی است که به مبادی انقلاب [امام] خمینی و ولایت فقیه اعتقاد دارند و تابع ایران هستند.

وزیر کشور بحرین در ادامه ادعاهای خود گفت: مورد دیگر، بهانه حمایت از طایفه شیعه است و از این مورد برای نشر فرهنگ افراط‌گرایی و تسلط بر انجمن‌های خیریه و حوزه‌های دینی استفاده می‌شود و منجر به وجود آمدن پایگاهی افراطی تابع ایران استفاده می‌شود.

بن عبدالله مدعی شد: ایران می‌خواهد فتیله بحران فرقه‌گرایی را شعله‌ورتر کند اما الحمدلله ما فرصت لازم برای تحقق این هدف را به این کشور نداده‌ایم و ما با این مداخلات در محورهای مختلف مقابله می‌کنیم.نشست اتحادیه عرب چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی به کار خود پایان داد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *