جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شوک نوروزی همراه با سریال «پایتخت ۵»

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 597328
مردم سراسر ایران کافی است نام نقی معمولی، بابا پنجعلی، ارسطو عاملی، رحمت، فهیمه و... را بشنوند، آن وقت است که در دورهمی‌های صمیمانه‌شان از سابقه زندگی خانوادگی آنها با هم حرف می‌زنند. اکنون سیروس مقدم همه این شخصیت‌ها را برای پنجمین فصل مجموعه پایتخت جمع کرده تا یک نوروز شیرین را برای مخاطبان شبکه یک فراهم کند. در این فصل از قصه، اتفاقات عجیب و غریبی برای خانواده نقی معمولی می‌افتد، طوری که مخاطبان را غافلگیر خواهد کرد.
شوک نوروزی همراه با سریال «پایتخت ۵»
به گزارش جهان نيوز، در این مجموعه تلویزیونی محسن تنابنده، احمدمهرانفر، علیرضا خمسه، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، ساراونیکا فرقانی، مجتبی بلال حبشی، مصطفی بلال حبشی، سلمان خطی و... ایفای نقش می‌کنند و در حال حاضر مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.

دوستیها و دشمنیها
الهام غفوری، تهیه‌کننده مجموعه پایتخت 5 در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید این مجموعه تا این میزان با اقبال مخاطبان روبه‌رو شود که تولید آن تا پنج فصل ادامه پیدا کند، به جام‌جم گفت: ما وقتی سریال پایتخت یک را شروع کردیم، بر اساس طرح یک خطی بود. خانواده‌ای از شهرستان برای تحویل گرفتن خانه‌شان به تهران می‌آیند و به دلیل مشکلاتی مجبور می‌شوند پشت همان کامیونی که وسایلشان را بار زده‌اند، زندگی کنند. واقعیت این است خود ما هم اصلا انتظار این همه استقبال مخاطب را نداشتیم. به خاطر این که قصه درباره یک خانواده شهرستانی بشدت معمولی بود و بازیگرانی که شاید اولین بار در تلویزیون جلوی دوربین می‌رفتند، ولی همگی سبقه طولانی و درخشانی در عرصه تئاتر و سینما داشتند. شاید دور از ذهن تربیت شده مخاطبان تلویزیون بود که طی سال‌ها به گونه دیگری عادت کرده بودند، خیلی سخت به نظر می‌رسید مورد توجه مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از قسمت 4 و 5 سریال، با توجه به این‌که ما هنوز مشغول تصویربرداری بودیم با هجوم مردم و علاقه مخاطبان روبه‌رو شده بودیم و باعث شد فیلمبرداری ما در خیابان‌ها و خانه‌ها بسختی پیش برود و این استقبال هم روز به روز بیشتر می‌شد.

این تهیه‌کننده درباره این‌که پایتخت 5 با چه هدفی تولید شده و قرار است چه مفاهیمی را زیرپوستی و با ظرافت به مخاطبان منتقل کنید، عنوان کرد: پایتخت5 در مفاهیم کلی ادامه پایتخت‌های دیگر است. یعنی محور اصلی آن خانواده و اعضای آن است. خانواده و همدلی‌هایشان، دوستی‌ها و دشمنی‌ها، شادی‌ها و غم‌ها، احترام به بزرگ‌ترها، محبت زن و شوهر به یکدیگر و... بحث محوری پایتخت‌هاست. این بار خانواده پایتخت در موقعیت‌های خطیر تازه‌تری قرار می‌گیرد و همین خطرها باعث می‌شود آنها کدورت‌ها،‌ اختلاف سلیقه‌ها و دشمنی‌ها را کنار بگذارند و همدل شوند تا بتوانند کلیت خانواده را حفظ کنند.

این تهیه‌کننده درباره لوکیشن‌های این مجموعه بویژه بخش‌های خارج از ایران تصریح کرد: داستان پایتخت‌ها، همواره قصه‌های سفر و جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر رفتن است. این‌بار خانواده پایتخت بنا بر ضرورت فیلمنامه باید به خارج از کشور بروند و سپس بر همین ضرورت سر از کشور ثالث در می‌آورند. بنابراین سریالی که بخشی از آن در مازندران،‌ بخشی دیگر در تهران و جاده‌ها و بخشی در هواپیما و پرواز و بخش مهمی در ترکیه و سپس در کشوری ثالث می‌گذرد، بسیار تولید سخت و جانفرسایی دارد و فقط از یک گروه حرفه‌ای،‌ علاقه‌مند و با انگیزه برمی‌آید. مهم‌ترین بخش کار،‌ بخش سفر با بالن در دریا و هوا و بخش جنگ و گرمای طاقت‌فرسا بود.

تجربه شیرین
نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه درباره اتفاقاتی که در این فصل از قصه برای او می‌افتد، گفت: ما تا به این فصل حضور پسر بزرگ‌تر فهیمه را نداشتیم و عنوان شده بود سربازی رفته است. در این فصل پسر بزرگ‌ترم به قصه اضافه شده که نقش او را بهرام افشاری بازی می‌کند. شخصیت فهیمه هم نسبت به فصل‌های قبلی بیشتر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ما برای این پروژه زحمت‌های زیادی کشیدیم و امیدوارم به چشم تماشاگر بیاید. بشدت کار سخت، پر لوکیشن، پر سفر و پر ماجرا بود. وقتی به این پروژه ملحق شده بودم، فکر نمی‌کردم قابلیت تولید فصل‌های دیگر را داشته باشد، ولی امروز فکر می‌کنم این قابلیت را دارد و می‌توان با قصه‌های شیرین پایتخت مخاطب را سرگرم کرد.

نصرتی عنوان کرد: همه کاراکترهای قصه در هر فصل از این سریال ریشه‌دارتر و پربارتر شدند و در این مجموعه بحث انفرادی نیست و همه به هم کمک می‌کنیم و به قول معروف جان می‌دهیم. وقتی متن درست نوشته شود و کارگردان خوب هم هدایت کار را داشته باشد، مسلما شخصیت‌های قصه هم برای مخاطب باورپذیر می‌شوند. از سوی دیگر در پیشنهاد دادن برای نقش در این سریال همیشه باز است.

این بازیگر، تجربه کار با سیروس مقدم را شیرین توصیف کرد و ادامه داد: هر دفعه بیشتر از قبل از همکاری با سیروس مقدم لذت می‌برم. او کارگردان بسیار نجیب، کاربلد و صبور است. صبر و تحملش به حدی زیاد است که از او خیلی یاد می‌گیرم.

رحمت درگیر اتفاقات عجیب و غریب می‌شود
هومن حاجی عبداللهی، بازیگر نقش رحمت درباره این که در این فصل از پایتخت چه ویژگی‌های تازه‌ای به این شخصیت اضافه می‌شود، به جام‌جم توضیح داد: مردم باید سریال را ببینند و قضاوت کنند، ولی می‌توانم بگویم رحمت همچون فصل‌های گذشته سریال پایتخت، مخاطب را شگفت‌زده می‌کند و برایش اتفاقات عجیب و غریب می‌افتد که تاثیر زیادی در پیشبرد قصه دارد. من این افتخار را دارم که با آقای مقدم و دیگر دوستان با سریال پایتخت همکاری کنم.

وی درباره این که کارگردان تا چه میزان دست شما را برای خلق نقش باز گذاشته، توضیح داد: آقای مقدم به بازیگر آرامش می‌دهد و احترام زیادی می‌گذارد. اخلاق بسیار خوب و حرفه‌ای در کار دارد. علاوه بر آن آقای تنابنده هم در مقام بازیگردان سوار بر نقش‌هاست و بهترین پیشنهادها را برای نقش می‌دهد، حتی بهتر از خود بازیگر.

این بازیگر در پایان افزود: مردم در پایتخت 5 هر آنچه را دوست دارند، خواهند دید؛ طوری که چهار فصل گذشته دیگر به چشم‌شان نمی‌آید.

ماجراهای جذاب و تماشایی
محسن تنابنده، بازیگردان و بازیگر درباره این فصل از مجموعه «پایتخت» به جام‌جم گفت: به نظرم پایتخت سریال خوبی است. تلاش و زحمت بسیاری برده. بهتر است راجع به آن حرف نزنیم تا راحت‌تر دیده شود. ولی ما تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم. با وسواس بسیار زیاد که این قصه، ماجراهای نوتر و شرایط بهتر و جذاب‌تر از قبل داشته باشد.
وی ادامه داد: پایان این سریال هم به عوامل زیادی بستگی دارد. مهمترین مسأله اقبال عمومی است که دیگر دوستش نداشته باشند، پس در آن صورت ساختش لزومی هم ندارد. نکته دوم، مدیریت یک گروه است. می‌دانید که کارهای گروهی کردن در ایران بسیار سخت است. این‌که بتوانیم گروه‌مان را همیشه خوب و خوشحال و سرحال و باانگیزه نگه داریم مهم است.

تنابنده عنوان کرد: برای بازیگر شاید خیلی سخت باشد که یک کاراکتری را مجددا کار کند. این اقبال عمومی است که باعث می‌شود من یکی به خاطر دل آنها دوست داشته باشم کار کنم. ضمن این‌که دائما بگردیم و سوژه‌ها و شرایط بهتر و بکرتری پیدا کنیم که حداقل لذت بازی کردن، لذت ساخت و لذت پیشرفت در آن وجود داشته باشد. ولی عمده آن به اقبال عمومی باز می‌گردد که مردم دوستش داشته باشند و ما در خودمان با خلاقیت، تولید انرژی کنیم.

منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *