جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

واکنش ناموزون شهردار به حرکات موزون

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 597241
دو روز پیش در سالن همایش‌های برج میلاد، همایشی با عنوان «جشن بانو» به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد که شهردار تهران، فاطمه راکعی مدیر کل امور زنان، شیخ معاون شهردار و برخی دیگر از مسئولان شهرداری حضور داشتند. در بخشی از این همایش که عمدتا با سخنرانی‌هایی با موضوعات جنسیتی همراه بود، عده‌ای از دختران ‌به انجام حرکات موزون در حضور مردان حاضر در سالن مبادرت کردند که انتشار تصاویر آن در روز گذشته واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.
واکنش ناموزون شهردار به حرکات موزون
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام‌جم، هر چند این واکنش‌ها ‌از سوی رسانه‌ها و برخی مسئولان صورت گرفت، اما مسئولان برگزاری این مراسم ترجیح دادند سکوت کنند. اما فراگیر شدن تصاویر این مراسم، شهردار پایتخت را سر انجام مجبور به واکنش کرد، هر چند محدود!‌

نجفی در کانال تلگرامی‌اش ابلاغیه‌ای را خطاب به معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صادر کرد و نوشت: «توجه به ارزش‌ها و رعایت شئونات در اجرای برنامه‌ها ضروری است. ما معتقد نیستیم که اسلام دین عزاست، اسلام دین شادی، نشاط و زندگی است، اما باید شئونات و چارچوب‌ها در شادی هم رعایت شود و این خود یک هنر است و همه همکارانم موظف هستند در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نسبت به این مهم دقت لازم را داشته باشند.»

واکنش با تاخیر
ابلاغیه‌ای که نجفی در کانالش منتشر کرد نیز‌ واکنش‌های منفی به همراه داشت. برای نمونه مهدی چمران، رئیس پیشین شورای شهر تهران با اشاره به موضع‌گیری شهردار تهران پس از رقص دختران در مراسم یاد شده‌ به تسنیم گفت: این‌که آقای نجفی 24 ساعت بعد از رقص دختران واکنش نشان داد جای تعجب دارد و اگر ایشان نسبت به این برنامه منتقد بودند چه بهتر بود همان جا مراسم را ترک و با برگزار کنندگان برخورد می‌کرد.

نکته جالب دیگر در رابطه با این ابلاغیه این بود که مراسم مورد نظر بدون هماهنگی این معاونت برگزار شده است و آن‌طور که مدیر روابط عمومی بخش فرهنگی شهرداری تهران به جام‌جم گفته است، معاونت فرهنگی اصلا به این مراسم دعوت هم نشده بود. موسوی در این باره به جام‌جم می‌گوید: انتشار ابلاغیه شهردار حالتی پیشگیرانه داشت و در آن توصیه شده است برای برگزاری مراسمی اینچنینی شئونات هم رعایت شود.

آن‌طور که مشخص است برگزارکننده این مراسم مشاور شهردار در امور بانوان یعنی فاطمه راکعی بوده که او هم در جرگه افرادی است که ترجیح داده در این زمان سکوت کند.

این درحالی است که معمولا جزئیات این قبیل برنامه‌ها و مراسم‌ها پیش از برگزاری به تائید مقام‌های مسئول شهرداری می‌رسد. حتی اگر این فرض را بپذیریم که شهرداری و برج میلاد از جزئیات برنامه‌ای که تحت حمایت آنها برگزار شده بی‌اطلاع بوده‌اند، این سوال پیش می‌آید که چرا مقام‌ها و نمایندگان شهرداری که در مراسم حضور داشتند هیچ تلاشی برای توقف قانون‌شکنی‌ها انجام ندادند؟ صورت نگرفته است؟

دستور ویژه دادستان کل کشور
جمعی از بانوان و خانواده‌های شهدا نیز در اعتراض به این مساله عصر دیروز با در دست گرفتن پلاکاردهایی مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

علاوه براین، دادستان کل کشور نیز به دادستان عمومی و انقلاب تهران دستور داد با بررسی مراسم برگزار شده در برج میلاد تهران با عنوان بزرگداشت روز زن، برخورد لازم را با هنجارشکنان و متخلفان این مراسم انجام دهد.

براساس گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، به‌دنبال برگزاری مراسمی خلاف هنجارها و عفت عمومی کشور با عنوان بزرگداشت روز زن در ایام خجسته میلاد بانوی بزرگ اسلام، الگوی عفت و پاکدامنی و مظهر فضایل اخلاقی حضرت فاطمه‌زهرا(س) توسط شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد، دادستان کل کشور با ابراز تأسف نسبت به برگزاری این مراسم، به دادستان تهران دستور تعقیب و پیگیری لازم و برخورد قانونی با هنجارشکنان و متخلفان را صادر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
نجفی : قبیح بود اما نه آن قدر که همایش تعطیل شود . مثل این که عاشورا 30000نفر اطراف امام حسین علیه السلام(نماد اسلام) را گرفتند شمشیر دار با شمشیر و نیزه دار با نیزه و برخی هم با سنگ امام را می زدند. در تقبیح گروه آخر (با سنگ) آقای نجفی می فرمایند قبیح بود اما نه آن قدر!!!!!
رجائی
Iran, Islamic Republic of
آقای نجفی که شهردار منتخب لیست امید در پایتخت کشور محسوب میشود فعلا با چالش بی برنامگی و کم تحرکی مواجه است. ممکنه این برنامه یک ترفند باشه که سطح انتقادات به ایشون رو به موضوع مخالفت با رقص تنزل بدهند. در این وضعیت عدم کفایت شهردار لیست امید در حد عدم توانمدی مدیریت شهری نخواهد بود. اون وقت اگر دوباره در کارزاری کسی ادعا کنه که "من اینا رو میشناسم اینا میخواهند در پیاده رو دیوار بکشند" حتی اگر هنر تآمین 4 لیتر بنزین برای هواپیمای ژنرالشو نداشته باشه، باز برخی از ترس دیوار به خرابی بیشتر شهرشون رای میدن.