چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

مقام والای حضرت صدیقه طاهره(س) در روز قیامت

پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 597224
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله درباره حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند او بانویی است که روز قیامت خداوند می‌فرماید ای فاطمه از من بخواه تا عطا کنم و آرزو کن تا خشنودت کنم،
به گزارش جهان نيوز، پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله- در بیان مقام والای فاطمه علیهاالسلام در روز قیامت :

سوگند به آن که‏ جانم در دست اوست، او بانویی است که در صحنه قیامت، سوار بر ناقه ‏ای که سرِ آن از خشیتِ الهی است ... عبور می کند، و خداوند عز و جل به او وحی می‏ فرماید که: «ای فاطمه! از من بخواه تا به تو عطا کنم و آرزو کن تا خشنودت گردانم».

و فاطمه علیهاالسلام می‏ گوید: ای معبود من! تو خود آرزو و بالاتر از آرزوهایی.

متن حدیث:
رسول الله صلی الله علیه و آله ـ فی ذِکرِ فَضلِ فاطِمَةَ علیهاالسلام یَومَ القِیامَةِ ـ : وَالَّذی نَفسی بِیَدِهِ ، إنَّهَا الجارِیَةُ الَّتی تَجوزُ فی عَرصَةِ القِیامَةِ عَلی ناقَةٍ رَأسُها مِن خَشیَةِ اللّه‏ِ . . . فَیوحِی اللّه‏ُ عَزَّوجَلَّ إلَیها : یا فاطِمَةُ ! سَلینی اُعطِکِ، وتَمَنَّی عَلَیَّ اُرضِکِ، فَتَقولُ : إلهی أنتَ المُنی و فَوقَ المُنی.

"تاویل الآیات الظاهره، ج ۲، ص ۴۸۴- بحارالانوار، جلد۲۷، صفحه ۱۳۹"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا غلو می کنید درقران ایه سریع است که کسی از قیامت خبر ندارد وپیامبر هم فرموده که من غیب نمی دانم هرچه خدا بخواهد من اگاه می شوم چرا به پیامبر روایت دروغ می بندید