شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول دولت

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 597151
رئیس دادگستری استان تهران آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری را تشریح کرد.
آخرین وضعیت پرونده برادر معاون اول دولت
به گزارش جهان نيوز، روز ۱۴ مهرماه خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شد.
مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران توسط سپاه ثارالله کرمان بازداشت شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور یک روز بعد از بازداشت برادرش در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچ‌گونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مسئله قابل پیش‌بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان در خصوص علت بازداشت جهانگیری گفت: اخلال در مسائل مالی کشور، کسب درآمد نامشروع و خروج ارز از کشور از دلایل دستگیری مهدی جهانگیری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به دستگیری مهدی جهانگیری که یکی از ریشه‌های فساد است، گفت: در استانی که یک جوان مجبور است با هزاران مشکل ۳ میلیون وام بگیرد، این آقایان میلیارد میلیارد هزینه می‌کنند. برادر وی به جای اینکه بیاید این اقدام برادرش را تقبیح کند، می‌گوید: این‌ها به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.

روز ۲۳ مهر ماه یدالله موحد دادستان عمومی و انقلاب کرمان اعلام کرد که جهانگیری همچنان در بازداشت است و هنوز برای وی قرار وثیقه صادر نشده است.

۱۳ آذر ماه دادستان کرمان اعلام کرد که پرونده مهدی جهانگیری در این استان عدم صلاحیت خورده و برای بررسی به تهران منتقل شده است.

وی گفت: سایر متهمان این پرونده نیز به همراه جهانگیری با پرواز به تهران منتقل شده‌اند.

۴ دی ماه غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن بی اطلاعی از جزئیات پرونده جهانگیری گفت: این پرونده در دادسرا مراحل تحقیقات مقدماتی را طی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعاتی در خصوص آزادی جهانگیری، گفت: این فرد هنوز آزاد نشده است.

ویافزود: بعد از اینکه تحقیقات صورت گرفت، اکنون این فرد تحت نظر است، زیرا باید یکسری اسناد توسط وی امضا می‌شد، البته قرار صادره برای وی فک نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ۱۰ اسفند در سفری که به استان کرمان داشت خبر آزادی جهانگیری را مجدد تکذیب کرد و گفت: در این پرونده هم مسائلی در استان کرمان و مسائل مهم تری در تهران وجود داشت و نهایتا با هماهنگی که بین دستگاه قضایی استان کرمان و تهران شد، این پرونده به تهران منتقل شد.

وی افزود: پرونده وی هنوز در مرحله دادسرایی است، یعنی هنوز کیفرخواستی برای آن صادر نشده و اکنون در مرحله تحقیقات مقدماتی است، بعد از اینکه پرونده تمام شد و بعد از اجازه قانون می‌شود از جزئیات و روند پرونده توضیح داد. اما اخباری در رسانه منتشر شده است که جهانگیری تا پیش از عید آزاد خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو امروز (چهارشنبه،۱۶ اسفندماه) با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری اظهار کرد:پرونده جهانگیری هنوز در دادسرا در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی افزود:برای وی قرار وثیقه صادر شده، اما، چون میزان وثیقه صادر شده سنگین است، هنوز تودیع نشده است.

اسماعیلی گفت: در خصوص مبلغ دقیق وثیقه صادر شده اطلاعی ندارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *