پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روسیه: عملیات ارتش نقض قطعنامه ۲۴۰۱ نیست

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 597119
یگان‌های ارتش سوریه امروز چهارشنبه عملیات جدیدی را برای بازپس‌گیری "مسرابا" در غوطه شرقی آغاز کردند. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، عملیات ارتش سوریه در این منطقه مغایرتی با قطعنامه اخیر شورای امنیت ندارد.
روسیه: عملیات ارتش نقض قطعنامه ۲۴۰۱ نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، تلویزیون سوریه از آغاز عملیات نظامی برای کنترل بر شهرک مسرابا در غوطه شرقی خبر داد.در این راستا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، ۷۰۰ نظامی سوری اطراف غوطه شرقی مستقر شده‌اند.
طبق اعلام تلویزیون سوریه، یگان‌های ارتش این کشور به خطوط دفاعی شورشیان مخالف در مسرابا حمله کردند تا ورود پیاده نظام‌ها به داخل این شهر را فراهم کنند.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری اظهار داشت: عملیات ارتش سوریه مغایرتی با قطعنامه شورای امنیت ندارد.وی تاکید کرد: تروریست‌ها در غوطه شرقی روزانه تلاش می‌کنند تا آتش‌بس انسانی را از بین ببرند اما دمشق به طور جدی به آن پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: عملیات مبارزه با تروریسم ارتش سوریه در غوطه شرقی بر خلاف قطعنامه‌های بین‌المللی نیست.این سخنگو گفت: ارتش سوریه در واکنش به حمله روزانه تروریست‌ها دست به عملیات گسترده برای نابودی آنها زده است.

وی تصریح کرد: روسیه معتقد نیست این عملیات بر خلاف بندهای قطعنامه اخیر ۲۴۰۱ شورای امنیت باشد که از مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنند.زاخارووا افزود: بند دوم این قطعنامه در این باره است که توقف درگیری‌ها شامل عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی نظیر داعش، النصره، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی نیست.

از سوی دیگر حمزه بیرقدار، سخنگوی نظامی گروه شورشی "جیش الاسلام" در غوطه شرقی مدعی شد، افراد مسلح به رغم پیشنهاد روسیه برای تامین خروج امن آنها و خانواده‌هایشان حاضر به ترک غوطه شرقی نیستند.بیرقدار به خبرگزاری رویترز گفت: هیچ گونه مذاکراتی درباره خروج از غوطه شرقی پیشنهاد نشده و گروه‌های مسلح خواهان ماندن در این منطقه هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *