جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

انتقادگودرزی از لابی ها درمجلس

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 597054
نماینده مردم بروجرد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد و گفت: نباید هر کسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد، تریبون برای بیان صحبت هایش روشن شود.
انتقادگودرزی از لابی ها درمجلس
به گزارش جهان نيوز، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در تذکر شفاهی گفت: شان مجلس این نیست که هیئت رئیسه هر طور بخواهد عمل کند. مجلس آئین نامه دارد که هیئت رئیسه برای اجرای آن قسم خورده است.

وی افزود: باید حق اظهارنظر آزادانه داده شود که خلاف این رویه وهن مجلس است. نباید هر کسی که داد بزند و لابی بیشتری داشته باشد تریبونش برای بیان صحبت ها روشن شود. امیدوارم که این رویه اصلاح شود.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت با خنده گفت: زیاد هم امیدوار نباشید.

در ادامه محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در تذکر دیگری نسبت به رعایت بی طرفی و اجرای آئین نامه توسط هیئت رئیسه تذکر داد.

وی گفت: در زمان تصویب برنامه ششم، کمیسیون تلفیق مصوبه ای داشت تا همه ایثارگران و جانبازان بتوانند از سهمیه کنکور استفاده کنند. در آن زمان آقای قاضی زاده در سفر کربلا بودند و فرد دیگری این مصوبه را به شکل دیگری و برخلاف مصوبه تلفیق قرائت کرد. این امر باعث شد که حق همه فرزندان ایثارگران زیر ۲۵ درصد ضایع شود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما روز یکشنبه گذشته طرحی را در این باره به مجلس ارائه کردیم که یک فوریت آن تصویب شد اما هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است. چه دست هایی پشت پرده وجود دارد که مانع از استفاده همه جانبازان و ایثارگران از سهمیه کنکور می شود. اگر قرار است چند نفر در هیئت رئیسه تصمیم گیری کنند، پس ما برویم.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در جریان این موضوع هستم، پیگیری کردم، اداره قوانین هم پیگیر است ولی به هر حال اصلاح لازم انجام نشد. باید منتظر طرح مورد نظر باشیم.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *