جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نمایش ضدایرانی نتانیاهو برای فرار از فساد دامن‌گیر

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 597034
منتقدان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معتقدند سخنرانی روز سه‌شنبه او در لابی صهیونیستی «آیپک» آخرین حضور او در این نشست در جایگاه نخست‌وزیر این رژیم بود.
نمایش ضدایرانی نتانیاهو برای فرار از فساد دامن‌گیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در جمع 18000 نفر از سرسخت‌ترین طرفدار این رژیم در واشنگتن، سخنرانی‌ای را انجام داد که تازگی نداشت و به گوش همه آشنا بود. 

او در نشست سالانه لابی صهیونیستی «آیپک» بعد از تکرار اتهامات همیشگی درباره نقش ایران در منطقه اتحاد اسرائیل و ایالات متحده را مورد تمجید قرار داد و به ویژه، از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کرد.

نتانیاهو گفت: «اتحاد ما به خاطر این است که هر دوی ما از تفکراتی مشابه الهام می‌گیریم؛ به خاطر ارزش‌های یکسانی که ما را به تحرک وا می‌دارد، آمریکا و اسرائیل، پیوندی جاودانه ایجاد کرده‌اند که هرگز گسستنی نخواهد بود.» 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سپس با اشاره به نقشه‌ای از منطقه آسیای غربی، درباره نقش ایران در منطقه صحبت کرد و گفت: «تاریکی، در حال سایه افکندن بر منطقه ما است. ایران، در حال ایجاد یک امپراطوری تجاوزکارانه است و بر عراق، سوریه، لبنان، غزه و یمن سلطه دارد.»

او درباره ایران گفت: «باید به چالش‌هایی که ایران ایجاد می‌کند رسیدگی کنیم. اگر امروز یک پیام برای شما داشته باشم، پیامی بسیار ساده است: باید ایران را متوقف کنیم. ایران را متوقف می‌کنیم.»

در کمتر جایی مانند نشست سالانه «کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا»، یعنی نشست پرنفوذترین لابی رژیم صهیونیستی است که «نتانیاهو» تا این حد احساس مسرت می‌کند. یک زن، در جلسه روز سه‌شنبه از میان جمعیت فریاد زد: «بی‌بی دوستت داریم»؛ نتانیاهو حرفش را قطع کرد و گفت: «خیلی لطف دارید؛ من هم شما را دوست دارم.»
مشکل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اینجا است که دنیا در آیپک خلاصه نمی‌شود. او چند روز دیگر راهی فلسطین اشغالی خواهد شد که اوضاع در آنجا چندان بر وفق مرادش نیست و چندین پرونده فساد و رشوه‌خواری، احتمال دارد به اعلام جرم علیه او منجر شود. 

چند روز پیش که نتانیاهو در واشنگتن به سر می‌برد رسانه‌ها خبر دادند سومین دستیار او موافقت کرده با پلیس همکاری کند و فایل‌های صوتی ضبط‌شده نتانیاهو و همسرش را در اختیار تیم تحقیق از او قرار دهد. 

نزدیکان نتانیاهو بر این باورند که این تحقیقات دامن او را نخواهد گرفت و او کماکان نخست‌وزیر اسرائیل باقی خواهد ماند، اما منتقدانش امیدوارند سخنرانی روز سه‌شنبه او آخرین حضورش در آیپک به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل بود. بنیامین نتانیاهو روز جمعه برای اولین بار در خصوص پرونده فساد مالی موسوم به «پرونده 4000» در منزلش در قدس توسط پلیس بازجویی شد.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده 4000 متهم است که میلیون ها دلار تسهیلات مالی به «شاؤول الویچ» مالک شرکت «بِیزِک» در مقابل حمایت رسانه ای پایگاه خبری «واللا» متعلق به این سرمایه دار صهیونیست از وی و همسرش اعطا کرده است. 

بنابراین گزارش ساره نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو نیز به همراه یک مسئول شرکت «بیزک» و یک مسئول سابق دولت و از نزدیکان نتانیاهو در مرکز پلیس بازجویی شدند.بنیامین نتانیاهو علاوه بر پرونده «4000» در سه پرونده دیگر متهم به فساد مالی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *