جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۲
پشت پرده نکوهش اخیر روحانی توسط جریان اصلاحات

وقتی رمضان‌زاده به روحانی کنایه می‌زند یعنی یک جای کار می‌لنگد/ چرا اصلاح‌طلبان به یکباره اخلاق‌گرا و رئیس جمهور بداخلاق شد؟ +تصاویر

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب: 596951
عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که یکی از تندترین چهره های اصلاح طلب محسوب می شود به رئیس دولت تدبیر کنایه زده و نوشته است: "می‌گویند رئیس جمهور چنین سخنی نگفته و فارس و صدا و سیما تقطیع کرده‌اند اگر چنین است چرا تکذیب نمی کنند؟»
وقتی رمضان‌زاده به روحانی کنایه می‌زند یعنی یک جای کار می‌لنگد/ چرا اصلاح‌طلبان به یکباره اخلاق‌گرا و رئیس جمهور بداخلاق شد؟ +تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: "کم عقل" خواندن مخالفین توسط حسن روحانی اینبار با یک واکنش متفاوت از طرف برخی اصلاح طلبان روبه رو شد.اصلاح طلبان که پس از اغتشاشات دیماه و نارضایتی های گسترده مردمی از دولت، به شدت نگران آینده سیاسی خود هستند، اینبار از توهین رئیس جمهور به مخالفین را نه تنها استقبال نکردند بلکه دست به نکوهش حسن روحانی زدند.

به گزارش جهان نيوز، کار به جایی رسید که عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات که یکی از تندترین چهره های اصلاح طلب محسوب می شود نیز به رئیس دولت تدبیر و امید کنایه زد و در توییتر نوشت: "می‌گویند رئیس جمهور چنین سخنی نگفته و فارس و صدا و سیما تقطیع کرده‌اند اگر چنین است چرا تکذیب نمی کنند؟»
 

 
این در حالی بود که عباس عبدی از دیگر تئورسین های جریان اصلاحات نیز طی یادداشتی توهین های رئیس جمهور را نشانه اعتماد به نفس پایین وی دانست.
 

در بخشی از یاددداشت عباس عبدی در این زمینه آمده است: " اگر قصد داريم به جامعه اميد تزريق كنيم، در مرحله نخست خودمان بايد اعتماد به نفس و اميد لازم را دارا باشيم. زماني كه فردي از اعتماد به نفس مطلوبي برخوردار باشد بدين شكلي كه در سخنان رييس‌جمهور ما شاهد آن هستيم، با مخالفان خود برخورد نمي‌كند. هيچگاه قرار نيست كه مخالفين و منتقدين ما، مطابق ميل ما صحبت كرده يا موضوعاتي را مطرح كنند كه با معيارهاي ما عقلاني باشد. اينكه قرار باشد مخالف باب ميل ما صحبت كند را چه كسي تعيين كرده است؟ هرفردي در جامعه مي‌تواند آزادانه نظر خود را مطرح كند و صاحب قدرتي كه قصد نشان دادن واكنش به آن موضوع را دارد، با توجه به ميزان اعتماد به نفس خود در برابر آن موضوع متانت به خرج مي‌دهد و منتقد يا مخالف را بي‌عقل خطاب نمي‌كند."
 

 
در همین حال محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی اعتماد ملی نیز از رئیس جمهور درخواست کرد که بابت توهین های خود معذرت خواهی کند. در بخشی از یادداشت وی آمده است: " آقاي روحاني بايد در به كار بردن واژه‌هايش دقت كرده و اگر هم اين واژه‌ها از زبانش بدون اختيار خارج شده، بايد به نوعي درصدد جبران آن بربيايد. ايشان بايد قبل از ديگران در مورد اين مساله واكنش نشان دهد. شايد بهترين كار اين باشد كه از مخاطبانش بابت به كار بردن چنين واژه‌اي عذرخواهي كند. تاكنون يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي دولت اصلاح‌طلب پذيرش نقد بوده است."
 

 
از سوی دیگر آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز اظهار داشته: "نباید برای مخالفان از تعبیر «کم عقل» استفاده می‌شد انتظار از دولت آقای روحانی و مجموعه مدیران دولتی این است که حتی اگر مخالفان دولت را در این دو گروه نیز تعریف کنیم، بیشترین تمرکز باید بر انجام گفت‌وگوهای بیشتر در این عرصه با محور توافق و رهیافت مشترک برای حل مشکلات کشور باشد.بهتر بود آقای روحانی با توجه به گزارش دقیقی که ارائه کرده است، از چنین واژه‌ای برای مخالفان و منتقدان خود استفاده نمی‌کرد."

*چرا قبلا اعتراض نبود
روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد طی گزارشی نوشته است: اظهارات رسانه‌های چپ و حملات شخصیت‌های اصلاح‌طلب در چنین برهه‌ای به حسن روحانی جای تعجب بسیار دارد چرا که اگرچه این اولین باری است که آنها نسبت به ادبیات حسن روحانی گلایه‌مند و شاکی شده‌اند ولی تاریخ نشان می‌دهد این اولین باری نیست که حسن روحانی از این لفظ و ادبیات خطاب به کسانی که علیه او سخن می‌گویند استفاده کرده است؛ نمونه‌های این موارد کم نیستند.

شاید معروف‌ترین آن، زمانی بود که روحانی دلواپسان برجام را به جهنم حواله داد و آنها را بزدل سیاسی خواند و گفت: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.» یکی دیگر از موارد معروف انتقادهای او بی‌سواد خواندن برخی از مخالفان بود: «فقط عده‌ای معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند آنها باید حرف بزنند؟ البته آنها هم حرف بزنند اشکال ندارد؛ نقد کنند. چرا یک عده کم سواد باید حرف بزنند؟»

روحانی روزی هم گفت: «می خواهند مخالفان با شناسنامه حرف بزنند: ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا هستند؛ بگویند وابسته به کدام جناح هستند؛ با نام جناح خود سخن بگویند و نه با نام ملت ایران.»

یکی از جملات دیگری که از دید مخالفان روحانی اهانت برداشت شد این کلام او بود که: «نمی‌دانم چرا بعضی‌ها که از سر بیکاری دچار توهم هستند، مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند.»

عده‌ای هم معتقد بودند روحانی یک بار هم مخالفانش را عصر حجری خوانده است آنجا که اظهار داشت: «مگر ما چه گفته‌ایم که برخی آشفته شده‌اند؟ ما گفتیم فرهنگ از آنِ مردم است و مردم باید برای تعالی و تلاش خود قدم بردارند. گویا عده‌ای هنوز در دوران حجر می‌اندیشند و فکر می‌کنند.»

کاسبان تحریم یکی دیگر از واژه های ابداعی رئیس جمهور در این رابطه بود واژه ای که بازهم مخالفین دولت آن را اهانت به خود تعبیر کردند.او یک بار دیگر نیز به منتقدین اقتصادی‌اش گفت: « عینک بزنید تا پیشرفت‌ها را ببینید.» رسانه‌های راست این گفته او را نیز عدم ظرفیت روحانی در برابر منتقدین قلمداد کرده بودند.

آلزایمر سیاسی واژه دیگری بود که روحانی در وصف مخالفان برجام از آن استفاده کرد اینکه عده‌ای آلزایمر سیاسی دارند و یادشان رفته در قبل از برجام قیمت دارو چقدر بوده است. جمله «بعضی ها مثل ماشین دودی هستند و دود پخش می‌کنند.» روحانی نیز معروف شده بود. روحانی معتقد بود بخشی از مخالفان او در حالت سنتی چند صدسال پیش باقی مانده‌اند.

او همچنین در انتخابات دوازدهم، مخالفین برجام را هووهایی دانست که نمی‌توانند سرپرستان خوبی برای این توافق هسته‌ای باشند.رئیس جمهور یک بار هم به منتقدین گفت: «از جیب خودتان به دنبال تحریم بروید نه جیب مردم،» که جریان راست در آن زمان اعتقاد داشت روحانی به مخالفین خود گفته جیب بر. اما در همه این ایام و این واژگان و این تعابیر، اصلاح طلبان یا سکوت می کردند یا از این گفته ها دفاع ؛یا رسانه‌هایشان این اظهارات را با افتخار تیتر ...

*اصلاح طلبان را چه شده است ؟
روزنامه آفتاب یزد نهایتا از پشت پرده مدعی اخلاق شدن اصلاح طلبان در برابر حسن روحانی را اینگونه بیان کرده است: "حال چه شده که به یکباره آنها نیز به این جو ضد روحانی پیوستندو از سخنان روحانی در وصف مخالفانش انتقاد و فریاد برمی آورند؟ امری که اینگونه القا می کند ؛ انگار عده ای اخلاق را هم تابع سیاست کرده‌اند! به این معنا تا زمانی که منافع سیاسی ایجاب می کند اظهارات روحانی در وصف مخالفانش رفتار ضد اخلاقی نیست و زمانی که جو ایجاب می کند باید علیه روحانی به واسطه نوع ادبیاتش نسبت به منتقدان سخن گفت ."
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از خلخال
Iran, Islamic Republic of
1_ بعضی باور نمیکنند روحانی مخالفین خود را کم عقل خوانده وبعضی هم از اصلاح طلبان انتقاد کرده اند که چرا چنین حرفی را زده است .
درحالیکه قبلا میگفت :کم سواد ترسو بیدین افراطی بی شناسنامه هوچی باز عصر حجری عقب مانده حسود وووو کسی اعتراض نکرد چرا؟
2- اقای ریس جمهور راست میگویی هنوز در فضای انتخابات هستیم زیرا هنوز شما دارید وعده میدهید.
3- اقای رییس جمهور شما سخنگوی مردم هستید مادامیکه در خط اسلام ناب محمدی و در خط ولایت فقیه باشید وگرنه .........
رضا
Iran, Islamic Republic of
خب ! حالا مثلاً چی ؟! دقت کردید چقدر مریضید شما پایداری چی ها ؟! اگه سکوت کنند فوراً گارد می گیرید و هزار و یک اتهام نثارشون میکنید و … ! اگر هم مثل حالا سکوت نکنند و از روحانی بخوان فوراً از مخاطبین عذر خواهی کنه با گوشه و کنایه سؤال میکنید چطور شدهاخلاق گرا شدن ؟!
دقیقاً مثل بنی اسرائیل ! خداوند قبل از هر چیز فوراً شما سیاسی کاران عزیز را شفا عنایت کنه !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، وقتی یک فرد زبانش دست خودش نیست عملش....!؟
Iran, Islamic Republic of
اگر پرونده اش پر از کارهای درخشان بود نیاز به جواب دادن و فحش دادن نداشت
خود به خود منتقدش از صحنه انتقاد حذف میشد.
Iran, Islamic Republic of
البته عزیز دل آنکه به اعتراض اصلاح طابان واکنش نشان داده روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد است نه پایداریها معلوم می شود که همه شما به تهمت زدن خیلی علاقمند هستید
Iran, Islamic Republic of
...
United States
حالا که اصلاح طلبها هم معترض شدن شما ناراحتید؟! بجای استقبالتونه جهان ؟! کاش میدونستیم چه مرگتونه شما جماعت نق نقو ! از عالم و آدم طلبکارید ، خدا به حق علی و اولاد ارجمندش نابودتون کنه اگر قابل هدایت نیستید ! بد جوری دارید برای نظام هزینه می تراشید من دلم نمیاد صراحتاً بگم که شما پایداری چی ها و دلواپس های سوپر انقلابی بد جوری مشکوکید ، سرویسهای خارجی طوری افراد بی بصیرت را در خدمت خودشون میگیرند که طرف روحش مطلع نمیشه میترسم از اون دسته عواملی باشید که خودتون هم نفهمید در خدمت دستگاه خارجی قرار گرفته اید
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه دستت رو مشت کنی بکوبی به سینه‌ت و نفرین کنی یه ذره روی متنی که خوندی فکر کن. روحانی توی این ۵ ـ ۶ سال توهین‌های بدتری به منتقدان کرده، ولی اصلاح‌طلبان همواره سکوت تایید آمیزی کردن و فقط سر این آخری ناگهان مبادی آداب شدن!
شما هم برای اینکه بتونی نفوذی‌ها و دسیسه‌های دشمنان رو شناسایی کنی نیاز به این میزان از دقت و موشکافی نداری. همینکه جاسوس‌هایی که ماموران حرفه‌ای اطلاعاتی گیر میارن و افرادی رو که از اینها حمایت میکنن رو بهشون توجه کنی قابل قبوله!
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید هزینه این کارها را با حاشیه رفتنشان بدهند
Iran, Islamic Republic of
چهان جان اصلح طلبان هر چه بگویند باز شماها ناراضی هستید. مشکل خوتان هستین نه آنها
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینه هر چه اصلاح طلبان بگویند این برادرا بازم ایراد میگیرن
Iran, Islamic Republic of
ما برادری ای با این داعشی های شیعه نداریم
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
اگر چه بکار بردن بعضی کلمات نامناسب در سخنرانی های رییس جمهور ، واقعا حق بعضی از مخالفین لجوج و کینه ای و مریض می باشد ولی انتخاب این کلمات ریشه درنهاد و ذات اصولگرایی او دارد.هنوز او به اندازه یک صدم گنده های اصولگرا مثل حسین شریعتمداری توهین وتخریب نکرده است.
توعوام هرکی دزد ودغل وحقه باز ه میگن زرنگه هرکی صداقت داره حرف حق میزنه میگن جانماز اب میکشه امل هستش . جای ارزشها وقتی تو جامعه عوض بشه ادمهای رانتخوار اختلاسگر ومفسد میشن سرور وبزرگ وادمهای کاردرست وعدالت طلب میشن بیسواد و بیشناسنامه ......... دنیای عجیبیه
اشتباهی مثبت زدم ...
رحمان احمدیان
خیز انتخاباتی افسادات برای 1400 ...
خلخال
Iran, Islamic Republic of
نکنه چیز خورش کرده اند
Iran, Islamic Republic of
باسلام ذات اصلاح طلبان دروغگوئی وبی ادبی است ...
Iran, Islamic Republic of
این برادر چز خودشون هیچ کسو قبول ندارن و کار ندارن اصلاح طلبا چی میگن هر چی بگن بازم اینا مخالفن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان مشتی دروغگوی متظاهر
باز نزدیک انتخابات مجلس شد سالوسی و ریاکاری مد شد
عدالت
Germany
میوه دور از درخت نمی افتد
کسانی که با بزن و برقص رای بیاورند تنها هنرشان می شود همین که می بینید

زمانی عده ای از جوانان نادان به حضرت مسیح ناسزا و توهین کردند حضرت عیسی (ع) در مقابل آنان حرف خوب و با مهربانی جواب آنها داد عده ای که همراه حضرت عیسی (ع) بودند اعتراض کردند که باید جور دیگری بایدبا آنها رفتار می کردی حضرت عیسی (ع) جواب داد
هرکس سرمایه ای دارد که آنرا خرج می کند سرمایه من حرفهای خوب و درست است و سرمایه افراد نادان حرف های زشت و ناپسند است
حالا سرمایه و بضاعت این آقایان همین است نباید بیش از این از آنها توقع داشت