پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ایجاد حدود 200 هزار شغل در روستاها

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 596868
نبود اشتغال، کمی درآمد خانوار روستایی و تبعیض در خدمات میان شهرنشینان و روستانشینان و عشایر از عللی بود که روستاییان را به مهاجرت به شهرها تشویق می کرد به همین علت به طور جدی به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداخیتم.
ایجاد حدود 200 هزار شغل در روستاها
به گزارش جهان نيوز، رضوی در بخش خبری 21 شبکه یک سیما در خصوص وضعیت توسعه روستا ها تصریح کرد: از سال 1393 متوجه شدیم باوجود انجام کارهای زیرساختی مانند جاده، آب لوله کشی و فضای آموزشی و گازرسانی به روستاها، روستاییان برای ماندن در روستاها اقناع نیستند.
 
وی ادامه داد: نبود اشتغال، کمی درآمد خانوار روستایی و تبعیض در خدمات میان شهرنشینان و روستانشینان و عشایر از عللی بود که روستاییان را به مهاجرت به شهرها تشویق می کرد به همین علت به طور جدی به اشتغال و توانمندسازی روستاییان پرداخیتم.

رضوی با بیان اینکه جمعیت عشایر و روستایی کشور 20 میلیون و 760 هزار نفر است، گفت: بیشتر این جمعیت، شاغل در کشاورزی ، دامداری ، صنایع دستی و برخی صنایع تبدیلی و قطعه سازی خودرو و مانند آن هستند اما درآمد آن ها پایین و حدود 40 درصد درآمد خانوار شهری است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاییان متاسفانه دانش تجاری و بازرگانی کافی ندارند و این یکی از مشکلات اصلی آن هاست که در این باره آموزش های مهارتی را برای روستاییان و عشایر برنامه ریزی کردیم و می خواهیم از فضای مجازی برای فروش کالاهای آنها اقدام کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *