پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
آیت الله مصباح یزدی:

ظرفیت باورهای دینی بدون انقلاب شکوفا نمی‌شد

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 596847
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: در مسیر انقلاب اسلامی نباید از قدرتی هراس داشته باشیم.
ظرفیت باورهای دینی بدون انقلاب شکوفا نمی‌شد
به گزارش جهان نيوز  به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با جمعی از طلاب سال اول حوزه علمیه نورالاصفیای تهران با بیان خاطراتی از وضعیت طلاب در گذشته، با اشاره به دگرگونی اوضاع جامعه پس از وقوع انقلاب اسلامی، گفت: حال، وضعیت دینداری در زمان قبل از انقلاب اسلامی را با بعد از پیروزی انقلاب مقایسه کنید که یک نوجوان 13 ساله نارنجک به خود می‌بندد و با شجاعت تمام زیر تانک دشمن می‌رود و جان خود را برای دین فدا می‌کند. این تفاوت بینش و رواج فرهنگ ایثارگری برای دین بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد. اسلام این ظرفیت را دارد که چنین جوانانی را تربیت کند؛ اما تا قبل از انقلاب این ظرفیت مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

وی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: اگر کسی خالصانه برای خدا قدم بردارد و در این راه آماده تحمل مشکلات و تقدیم جان و مال باشد، بی شک خداوند او را یاری خواهد کرد و اگر کسی در کارش اخلاص نداشته باشد، حتی اگر تحت پوشش مفاهیم مقدسی مثل دین و جهاد و نظایر آن بخواهد اقدامی انجام دهد، خدا او را به حال خود رها خواهد کرد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، خطاب به طلاب حوزه علمیه نورالاصفیای تهران تأکید کرد: در همین ابتدای راه، نیتتان را خالص کنید و فقط برای رضای خدا و خشنودی قلب امام عصر(عج) قدم بردارید و بدانید که خداوند در این مسیر شما را کفایت می‌کند و به شما همه چیز خواهد داد، چراکه شما همه دارایی‌تان را در طبق اخلاص گذاشته‌اید.

آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه افزود: همچنان‌ که گاهی لازم است برای به دست آوردن سلامتی از برخی داروهای تلخ استفاده کرد، در مسیر طلبگی نیز باید درون را از آلودگی‌های نفس و دنیا پاک کرد و دل به خدا سپرد و تلخی‌های مسیر را به جان خرید که همین امر ضامن سعادت و سلامت نفسانی انسان خواهد بود.

وی، معرفت و محبت اهل بیت(ع) را سرمایه‌ای عظیم عنوان کرد و افزود: نعمت‌های عظیم، شکر بیشتری را نیز می‌طلبد. یکی از نعمت‌های بزرگی که خدا به ما عنایت فرموده، انقلاب اسلامی و وجود امام و رهبری است. اگر ما شکر این نعمت را به جا آورده و چشممان فقط به دست امام عصر(عج) باشد، نباید در این مسیر از هیچ قدرت دیگری ترس و هراس داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *