پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

انتقاد اردوغان از عدم اجرای آتش بس سوریه

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 596793
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که آتش بس سوریه هرگز عملی نشده و حملات به غوطه شرقی واقع در حومه دمشق همچنان ادامه دارد.
انتقاد اردوغان از عدم اجرای آتش بس سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی ضمن متهم کردن دولت سوریه به ادامه حملات در غوطه شرقی، گفت: قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در سوریه کاملا بی معنا بوده است.

وی در ادامه افزود: درک کردن حوادث اخیر در غوطه شرقی سخت است، این حوادث در شان انسانیت نیست. خدا قطعنامه شما را لعنت کند. قطعنامه‌ای که هرگز اجرا نشود، هیچ معنایی برای بشریت و انسانیت ندارد.

رئیس جمهور ترکیه قطعنامه آتش بس 30 روزه در سوریه را بی اعتنایی به بشریت توصیف کرده است. اردوغان پیش از این نیز ساختار شورای امنیت سازمان ملل را که بر پایه 5 کشور دارای حق وتو است را محکوم کرد و گفت: جهان بزرگتر از این 5 کشور است.

بر اساس اعلام آژانس دفاعی موسوم به "کلاه های سفید"، علی رغم اعلام آتش بس، حدود 756 نفر در حملات انجام شده در غوطه شرقی در دو هفته اخیر کشته شده اند.

شورای امنیت سازمان ملل24 فوریه  قطعنامه آتش‌بس 30 روزه در سوریه را تصویب کرد.بر اساس متن قطعنامه شورای امنیت، قرار است در سرتاسر سوریه به مدت دستکم 30 روز آتش‌بس برقرار شود.

غوطه شرقی که حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد، در 5 سال گذشته تحت محاصره بوده و دسترسی انسانی و ارسال کمک به این منطقه قطع شده است.تروریست ها در غوطه شرقی همچنان از غیرنظامیان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *