جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گسترش روابط همه جانبه اقتصادی ایران با عراق

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 596649
وزير صنعت، معدن و تجارت ايران در بدو ورود به عراق گسترش روابط همه‌جانبه با اين کشور را از اهداف مهم دولت جمهوري اسلامي ايران برشمرد.
گسترش روابط همه جانبه اقتصادی ایران با عراق
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری در راس یک هیآت بزرگ تجاری و صنعتی به دعوت رسمی سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی عراق وارد بغداد شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال ولید حبیب الموسوی قائم مقام وزیر تجارت عراق قرار گرفت.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، آماده سازی و هماهنگی برای برنامه‌های سفر روز چهارشنبه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری عراق را مهمترین محور گفت و گو‌ها و مذاکرات خود با مقامات عراقی دانست.

شریعتمداری افزود: در این مذاکرات به بررسی و تلاش برای گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی و اقتصادی از جمله مشارکت ایران در بازسازی مناطق جنگزده ناشی از تهاجم داعش می‌پردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در دیدار‌های امروز خود با وزیران برنامه ریزی و نیز صنایع عراق زمینه‌های گسترش همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی میان تهران و بغداد را مورد بحث و بررسی قرار خواهد بود.

الموسوی قائم مقام وزارت تجارت عراق نیز با استقبال از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به عراق ابراز امیدواری کرد: اراده دو طرف در توسعه روابط در همه زمینه‌ها بیش از پیش تحقق یابد.

این مقام عراقی بار دیگر از نقش و حمایت‌های ایران از عراق در جنگ با داعش قدردانی کرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *