جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماموریت جدید ارتش آلمان در عراق و سوریه

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 596615
وزرای امور خارجه و دفاع آلمان بر سر تغییر ماموریت ارتش در عراق و سوریه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن از این پس ارتش آلمان علاوه بر نیروهای کرد به نیروهای امنیتی دولت مرکزی هم آموزش نظامی بدهد.
ماموریت جدید ارتش آلمان در عراق و سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان و "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه این کشور درباره چارچوبی برای یک عملیات تغییر یافته ارتش آلمان در عراق و سوریه به توافق دست پیدا کردند.بر اساس این توافق، ارتش آلمان باید در ماه آوریل در مرکز عراق مستقر شود. به این ترتیب ارتش آلمان در آینده نه تنها به مبارزان کرد در شمال عراق بلکه همچنین به ارتش دولت مرکزی هم آموزش نظامی می دهد.

این خبر را آ ار دی آلمان روز دوشنبه با استناد به متن ماموریت ارتش آلمان در مبارزه با تروریسم داعش که قرار است روز چهارشنبه دولت آلمان درباره آن تصمیم گیری کند منتشر کرده است.بنا بر تصمیمات اتخاذ شده برای هر دو عملیات در عراق و سوریه باید حداکثر 800 نیرو از طرف آلمان اعزام شود. تا به حال سقف نیروها در این دو عملیات 1350 نیرو بوده است.

بر اساس این گزارش، قرار است نیروهای ارتش آلمان در این ماموریت جدید همچنان پروازهای شفاف سازی و تجسسی خود در مبارزه با داعش را ادامه داده و علاوه بر آن ارتش عراق را هم تقویت کنند.

انجام دوره های آموزشی و اجرای اقداماتی در راستای تقویت توانایی های نیروهای نظامی و امنیتی عراق در مناطق مرکزی این کشور از جمله وظایفی است که در چارچوب این ماموریت تعیین و تعریف شده است.  

کاهش شمار سربازان ارتش آلمان در این عملیات ها به این دلیل است که در چارچوب ماموریت جدید نیازی به مشارکت نیروی دریایی ارتش آلمان و اعزام ناوگان به دریای مدیترانه نیست و نیروی هوایی آلمان همچنان فعالیت بیشتری دارد.

جنگنده های تجسسی تورنادوی آلمان و یک فروند هواپیمای سوخت رسان از پایگاهی در اردن در این ماموریت مشارکت دارند. اگر چه مناطق تحت اشغال داعش در عراق و سوریه باز پس گرفته شده اند اما ائتلاف بین المللی ضد داعش تصمیم دارد با حضور نظامی خود جلوی قدرت گرفتن دوباره  این سازمان تروریستی در این منطقه را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *