سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

سفارت آمریکا برای دومین روز پیاپی تعطیل است

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 596556
سفارت آمریکا در آنکارا پایتخت کشور ترکیه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای دومین روز پیاپی فردا سه شنبه نیز به دلیل ادامه تهدیدهای امنیتی تعطیل خواهد بود.
سفارت آمریکا برای دومین روز پیاپی تعطیل است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، امروز این سفارتخانه تعطیل بود و پلیس ترکیه اعلام کرد که چهار تبعه کشور عراق را که عضو گروه تروریستی داعش بوده و در صدد حمله تروریستی به سفارت آمریکا در آنکارا بودند، در پی تشدید اقدامات کنترلی و امنیتی امروز دستگیر کرده است.

در این اطلاعیه تعطیلی سفارت آمریکا آمده است: 'به اطلاع شهروندان آمریکایی می رساند که سفارت آمریکا در آنکارا به دلیل وجود تهدید امنیتی روز سه شنبه، 6 مارس 2018 نیز به روی عموم بسته خواهد بود و بازگشایی سفارتخانه، به محض از سرگیری خدمات به اطلاع عموم خواهد رسید.'

در این بیانیه از شهروندان آمریکایی حاضر در آنکارا خواسته شده است که از حضور در نزدیکی ساختمان سفارتخانه و اماکن پرازدحام خودداری کرده و در صورت تصمیم به بازدید از اماکن توریستی، بازارها، مراکز خرید و اماکن ورزشی و تفریحی احتیاط کنند.

همچنین شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک امروز اعلام کرد که با توجه به تعطیلی سفارت آمریکا در آنکارا، تدابیر شدید امنیتی و کنترلی در مقابل این سفارتخانه با استقرار نیروهای امنیتی برقرار شده است.

همچنین امروز تدابیر امنیتی در شهر آنکارا افزایش یافت و خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز گزارش داد که نیروهای مبارزه با تروریسم پلیس آنکارا طی عملیاتی 12 نفر از 20 متهم گروه تروریستی داعش را دستگیر کرده اند.

دفتر فرماندار آنکارا همچنین اعلام کرد که از منابع آمریکایی درباره تهدیدهای تروریستی احتمالی پیام هایی دریافت کرده است و به همین دلیل تدابیر امنیتی در اطراف سفارت آمریکا و دیگر مکان های حضور اتباع آمریکایی در پایتخت ترکیه تشدید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *