سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
در نشست آیپک صورت گرفت؛

رقابت مقامات آمریکا برای خوش‌خدمتی به اسرائیل

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 596544
سیاستمداران آمریکایی با حضور در نشست لابی صهیونیستی در آمریکا، با حمله به ایران و محور مقاومت، برای کسب رضایت اربابان اسرائیلی خود دست به رقابت زدند.
رقابت مقامات آمریکا برای خوش‌خدمتی به اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نشست سالانه «کمیته امور عمومی اسرائیل-آمریکا» در سال 2018 بامداد سه‌شنبه با سخنرانی مقامات ارشد واشنگتن ادامه یافت.سناتورها «کوین مک‌کارتی» و «استنی هویر» به عنوان اولین سخنران‌ها در این نشست درباره تهدیدات ادعایی ایران صحبت کردند.

مک‌کارتی که رهبری اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را نیز برعهده دارد، ایران را «تهدید مشترک» برای اسرائیل و آمریکا توصیف کرده و مدعی شد: «ایران در حال تثبیت در سوریه است...ارتش ایران معمولا از مرزهایش خارج نمی‌شود اما آنها (تهران) به آن (ارتش) اجازه دادند به داخل سوریه برود.»

بعد از او سناتور هویر با تهدید به تلاش کنگره آمریکا برای تدوین قانون تحریم‌های جدید علیه ایران، گفت: «تحریم‌هایی بر کسانی که به سپاه کمک می‌کنند یا منابع مالی آن را تامین می‌کنند، اعمال خواهد شد».وی با «کاملا ناقص» خواندن توافق هسته‌ای ایران، اضافه کرد: «این توافق باید فعالیت‌های شرورانه غیرهسته‌ای ایران را خنثی می‌کرد. این توافق باید اطمینان حاصل می‌کرد که ایران هیچ‌وقت، نه 10 سال نه 25 سال، هیچ‌وقت توانایی هسته‌ای که بتواند با آن اسرائیل را تهدید کند نداشته باشد.»

هویر سپس تاکید کرد: «ایران نباید اجازه توسعه و آزمایش موشک‌هایی که اسرائیل را به خطر می‌اندازد، داشته باشد...اگر تحریم‌های جدید علیه ایران وضع شود، آنها دیگر موشک نخواهند داشت و در سوریه هم نخواهند بود.»

هیلی: اسرائیل تسلیم ایران و سوریه نمی‌شود!
پس از آن نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنرانی در آیپک با ادعای اینکه اسرائیل تسلیم ایران و سوریه نخواهد شد، گفت برای به دست آوردن امنیت در خاورمیانه، باید درباره فعالیت‌های ایران صحبت کنیم.
«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که برای حل مشکلات امنیتی خاورمیانه، باید درباره فعالیت‌های ایران، حزب‌الله و حماس صحبت کرد.

هیلی طی سخنرانی در نشست «کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا» (آیپک) گفت: «اگر می‌خواهیم درباره امنیت در خاورمیانه صحبت کنیم، (مشکل اسرائیل نیست) بلکه باید درباره ایران، سوریه، حزب‌الله، حماس و یمن صحبت کرد.»
هیلی با ادعای اینکه اسرائیل در سازمان ملل مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، تاکید کرد: «من هرگز تسلیم زورگویی نخواهم شد. ایران و سوریه بدانند که اسرائیل تسلیم زورگویی نخواهد شد»!

وی با تقدیر از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی، مدعی شد: «آمریکا، اورشلیم (قدس) را پایتخت اسرائیل نکرد، بلکه اورشلیم پایتخت اسرائیل بوده، هست و خواهد بود»!

پنس: برجام اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود
در ادامه معاون رئیس‌جمهور آمریکا هم در نشست آیپک تهدید کرد، اگر برجام هرچه زودتر اصلاح نشود، کشورش از آن خارج خواهد شد.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در نشست سالانه «کمیته امور عمومی اسرائیل آمریکا» (آیپک) گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری است که بیشترین حمایت را از اسرائیل دارد و اتحاد بین آمریکا و اسرائیل امروز محکم‌تر از گذشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای همیشه در کنار رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد، توضیح داد که حمایت نظامی آمریکا از امنیت اسرائیل، امروز از هر زمانی بیشتر است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ضمن «حامی دولتی تروریسم» خواندن ایران، به وعده ترامپ برای مقابله با ایران اشاره کرده و افزود: «او چندی پیش با بیان اینکه دیگر توافق هسته‌ای ایران را تایید نمی‌کند، آن را محقق کرد».

پنس با بیان اینکه روزهای هدف قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به سر آمده است، گفت: «آمریکا هرگز امنیت اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد.»

وی در ادامه تاکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم شکست داعش به پیروزی برای ایران تبدیل شود...ایران امیدوار است بتواند امپراطوری قدرتمند فارس‌ها را مجددا احیا کند...ایران می‌خواهد گذرگاه نفوذی از عراق و سوریه به لبنان ایجاد کند تا راهی غیرقابل شکست برای صدور ارتش ایدئولوژیک خود داشته باشد.»

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران از گروه‌هایی حمایت می‌کند که در نزدیکی رژیم صهیونیستی، به «موشک‌پراکنی» به سمت آن اقدام می‌کنند، مدعی شد: «اقدامات تحریک‌آمیز ایران، بدون عواقب باقی نمی‌ماند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *