پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

نماینده‌حاضر در سلفی‌حقارت، دلواپس فرانسه‌شد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 596496
گفتنی چندی پیش علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب لیست امید مجلس نیز که پیشتر در ماجرای سلفی حقارت آمیز نمایندگان مجلس با موگرینی حاشیه‌ساز شده بود در اقدامی تأمل‌برانگیز ضمن تلاش برای حمایت و تطهیر مجرمان امنیتی دو تابعیتی، دستگیری این جاسوسان را تسویه حساب سیاسی خواند!

«علیرضا رحیمی» نماینده عضو فراکسیون امید در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «اهمیت سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران» نوشت:
«اروپایی‌ها علی رغم فضای تندی که دولت ترامپ علیه کشورمان به راه انداخته، مشخصاً راه دیگری را پیش گرفته و کاملاً با این مسیر هماهنگ نشده‌اند...اروپایی‌ها با باز کردن زاویه جدیدی به بحث برجام سعی کردند که رویکرد جدید واشنگتن را به سمت اجماع مجدد برگردانند و البته سیاست امریکایی‌ها هم در این مقطع ایراد اتهامات جدید به کشورمان درخصوص مسائل موشکی و منطقه بود...علی‌رغم اهمیت‌های ملی این سفر، جریانی در داخل با تأکید بر سیاست‌های اروپاهراسی و بستن درهای کشور به روی دیگران نتایج این دست سفرها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. در واقع همان نگاهی که برجام را ضد منافع ملی تعبیر می‌کند و مناسبات خارجی کشورمان را عموماً از زاویه بدبینی می‌نگرد، در این دست مقاطع فعالیت خود را بیشتر می‌کند. ترجمان این رویکرد در داخل آن است که از دید این جریان همه افراد یا نفوذی یا عامل دشمن هستند، مگر آنکه خلافش ثابت شود».

گفتنی چندی پیش علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب لیست امید مجلس نیز که پیشتر در ماجرای سلفی حقارت آمیز نمایندگان مجلس با موگرینی حاشیه‌ساز شده بود در اقدامی تأمل‌برانگیز ضمن تلاش برای حمایت و تطهیر مجرمان امنیتی دو تابعیتی، دستگیری این جاسوسان را  تسویه حساب سیاسی خواند!
مغلطه این نماینده لیست امید درمورد «بستن درهای کشور به روی اروپایی‌ها» در حالی است که خواسته اصلی منتقدان سیاست خارجی دولت این است که باید با اقتدار و حفظ عزت و منافع ملی با کشورهای اروپایی مواجه شویم.
فرانسه سالهاست که پناهگاه گروهک تروریستی منافقین شده است. گروهکی که ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رسانده است. در طول جنگ تحمیلی نیز فرانسه یکی از حامیان و تجهیزکنندگان اصلی صدام و رژیم بعث بوده است. علاوه بر این، بنابر اذعان رسانه‌های غربی، فرانسه در سالهای اخیر یکی از حامیان و تجهیزکنندگان اصلی گروهک‌های تروریستی در منطقه از جمله داعش بوده است.
بنابراین این کشور اصلاً در جایگاهی نیست که ایران را به دلیل سیاست‌های دفاعی مورد بازخواست قرار دهد.

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فرانسه و مرگ بر وطن فروشان
Iran, Islamic Republic of
خب راست میگه وجداناً چرا قبول نمی کنید ؟!