جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نمایندگان پارلمان عراق بررسی کردند؛

اهداف بن سلمان از سفر به عراق

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 596430
دو نماینده وابسته به کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق به تشریح اهداف سفر قریب الوقوع ولیعهد سعودی به بغداد اشاره کردند.
اهداف بن سلمان از سفر به عراق
به گزارش جهان نيوز، ماجد الغراوی یکی از اعضای کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق به تشریح اهداف سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به این کشور اشاره کرد. وی افزود: این دیدار با اهداف اقتصادی صورت می گیرد و همزمان با تلاش عراق برای جذب سرمایه گذاری پس از پایان جنگ است.

الغراوی تاکید کرد: پس از پایان جنگ ضد داعش و خروج پیروزمندانه عراق از آن نیاز به گشودن روابط جدیدی احساس می شود. شاهد سفرهای مقامات عالی رتبه عراق به عربستان بوده ایم و این سبب شده است که ریاض در راستای تبادل دیدارها و هماهنگی مستقیم با بغداد در زمینه های امنیتی و اقتصادی حرکت کند به ویژه که برخی پروژه های سرمایه گذاری در ماههای آتی شروع خواهد شد.

عضو کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق که نماینده فراکسیون الاحرار جریان صدر است گفت که این سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان در این راستا انجام می شود.

از سوی دیگر عبدالعزیز حسن عضو کمیته دفاع و امنیت پارلمان از حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این باره اعلام کرد: روابط عراق و عربستان شاهد روابط بسیار مثبتی است و شاهد گشایش روابط دیپلماتیک هستیم.

وی افزود: عراق نیاز به توازن در روابط خود با کشورهای محور دارد و توازن در تعامل با این کشورها به نفع عراق است. سفر قریب الوقوع محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به عراق این روابط را تقویت خواهد کرد.

این نماینده کُرد تاکید کرد: عراق مایل به تعامل با عراق در زمینه سرمایه گذاری است و این بر روابط میان ملت های عراق و عربستان تاثیر خواهد گذاشت.

شایان ذکر است که عامر الفایز، عضو کمیته دوستی عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس در پارلمان عراق گفته بود؛ محمد بن سلمان به دعوت رسمی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در آینده نزدیک به بغداد سفر خواهد کرد.

منبع: مهر
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *