پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پلیس ترکیه ۱۲ مظنون داعشی را بازداشت کرد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 596371
خبرگزاری دولتی ترکیه از بازداشت ۱۲ مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش توسط پلیس خبر داده است.
پلیس ترکیه ۱۲ مظنون داعشی را بازداشت کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده است که پلیس در ادامه تحقیقات مربوط به مقابله با گروه های تروریستی، 12 مظنون به همکاری با داعش را در آنکارا دستگیر کرده است.بازداشت این افراد چند ساعت پس از آن صورت گرفته است که سفارت آمریکا در آنکارا اعلام کرد به خاطر تهدیدات امنیتی امروز دوشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

خبرگزاری آناتولی افزود: این 12 فرد بازداشت شده در بین کسانی هستند که حکم بازداشت و تعقیب آنها قبلا از سوی دفتر دادستان کل آنکارا صادر شده است.گفته شده است افراد بازداشت شده اتباع خارجی هستند که به دنبال اجیر کردن نیروهای تازه برای گروه تروریستی داعش بوده اند.

مقام های ترکیه به طور منظم و معمول مظنونان مرتبط با گروه تروریستی تکفیری داعش را بازداشت می کنند و هنوز معلوم نیست که بازداشت این 12 نفر ارتباطی با اقدام سفارت آمریکا دارد یا نه.

خبرگزاری اناتولی اعلام کرده است که این اقدام پلیس از قبل برنامه ریزی شده بود. دفتر استانداری آنکارا نیز اعلام کرده است که تدابیر امنیتی شدیدی را پس از آن اتخاذ کرده است که منابع اطلاعاتی آمریکایی از احتمال وقوع یک حمله تروریستی علیه سفارت این کشور در آنکارا یا شهروندان آمریکایی خبر داده اند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت چندین حمله تروریستی در خاک ترکیه را بر عهده گرفته است.سفارت آمریکا همچنین در این بیانیه، از شهروندان ایالات متحده در ترکیه، خواسته از حضور در مناطق شلوغ و توریستی دوری کرده و تلاش کنند نزدیک ساختمان سفارت نشوند.

روابط ترکیه و آمریکا از ماه‌ها پیش دچار تنش‌هایی شده‌ است؛ علاوه بر عملیات ارتش ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت واشنگتن، اتهام‌های دستگاه قضائی آمریکا علیه مقام‌ها و مدیران بانکی ترکیه و یا نادیده‌ گرفتن درخواست آنکارا برای استرداد «فتح‌الله گولن»- متهم اصلی کودتای نافرجام ترکیه به زعم مقام‌های آنکارا- بر ابعاد تنش‌ها افزوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *