پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افزایش شمار نظامیان آلمانی در افغانستان

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 596361
سرپرست وزارت دفاع آلمان چندی پیش در سفر به افغانستان از احتمال افزایش نظامیان آلمانی به این کشور سخن گفته بود اما به تازگی تاکید کرده که شمار نظامیان آلمانی در این کشور به هزار و ۳۰۰ نظامی افزایش خواهد یافت.
افزایش شمار نظامیان آلمانی در افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم ، «اورزولا فون دیرلاین» سرپرست وزارت دفاع آلمان اعلام کرد این کشور به دلیل افزایش همکاری با نیروهای امنیتی افغان قرار است نظامیان آلمانی مستقر در این کشور را به یک هزار و 300 نفر برساند.

گفتنی است که در حال حاضر 963 نظامی آلمانی در افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها در پایگاه نظامی این کشور در شهر مزار شریف واقع در شمال افغانستان مستقر هستند.

وی در حالی از افزایش نظامیان آلمانی در افغانستان خبر داده است که حدود چهار ماه پیش در پاسخ به درخواست آمریکا برای افزایش نیرو تصریح کرده بود که این کشور نظامیان بیشتری را به افغانستان اعزام نخواهد کرد.

فون دیرلاین دلیل این موضع آلمان را این طور بیان کرده بود که کشورش سال گذشته نیروهای خود را در افغانستان افزایش داده است بنابراین نیازی به اعزام نظامیان بیشتر آلمانی نیست.

این در حالی است که دیگر اعضای ناتو نیز سال گذشته توافق کردند تا شمار نظامیان خود را در افغانستان از 13 هزار به 16 هزار نفر برسانند.

از سوی دیگر، آمریکا نیز در پی اعلام استراتژی جدید خود برای افغانستان شمار نظامیان خود را در این کشور به بیش از 15 هزار نفر رسانده و قرار است در بهار سال آینده نیز نظامیان بیشتری را برای حضور در میدان‌های جنگ افغانستان اعزام کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *