جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
نماینده سابق حزب‌الله:

ارتباط میان میشل عون و حزب‌الله مستحکم است

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 596340
نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در مصاحبه با تسنیم گفت که آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش از هرگونه اقدامی که به تضعیف حزب‌الله منجر شود، حمایت می‌کنند.
ارتباط میان میشل عون و حزب‌الله مستحکم است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "جمال طقش" نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تحولات اخیر لبنان به‌خصوص پس از سفر اخیر سعد الحریری به عربستان پرداخت.

آمریکا و همپیمانانش از هر اقدامی که مقاومت را تضعیف کند، حمایت می‌کنند
وی در پاسخ به سؤالی درباره تلاش عربستان برای جذب میشل عون از طریق سعد الحریری گفت: تردیدی وجود ندارد که انتخابات پارلمانی که در ماه می برگزار خواهد شد برای آینده لبنان و مقاومت در این کشور و منطقه تعیین کننده است بنابراین هر اقدامی که به تضعیف محور مقاومت در لبنان و منطقه منجر شود، دولت آمریکا و دولت‌های وابسته به آن در منطقه در راستای اجرا و اعمال آن پیش می‌روند اما روابط میان حزب‌الله و همپیمانانش در وطن و در رأس آن جریان "الوطنی الحر" به‌ریاست میشل عون کاملاً مستحکم بوده و برخی اختلافات انتخاباتی در برخی مناطق هرگز به ماهیت این ائتلاف ضربه‌ای وارد نخواهد آورد و نتیجه انتخابات کاملاً این موضوع را ثابت خواهد کرد که هیچ نگرانی برای مقاومت در لبنان وجود ندارد.

ارتباط میان میشل عون و حزب‌الله بسیار قدرتمند و مستحکم است
این نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در پاسخ به سؤال دیگری احتمال گرایش میشل عون به عربستان به‌ازای دریافت ضمانت‌هایی درباره انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور و همچنین نمایندگان حزب وی در پارلمان گفت: ارتباط میان میشل عون و حزب‌الله بسیار قدرتمند و مستحکم است و انتخابات پارلمانی نخواهد توانست که به این ارتباط لطمه‌ای وارد آورد.

اختلافات میان عون و نبیه بری همانند ابرهای گذرا هستند
طقش درباره برخی اختلافات میان میشل عون و نبیه بری و نقش حزب‌الله در حل این اختلافات گفت: اختلافاتی میان میشل عون و نبیه بری رئیس پارلمان وجود داشته است. برخی از مقامات سیاسی این اختلافات را به ابرهایی گذرا تشبیه کرده‌اند و میشل عون و نبیه بری نیز بارها به حل شدن این اختلافات اشاره کرده‌اند. اما در بُعد راهبردی چه در زمان کنونی و چه در آینده هیچ گونه اختلاف و مشکلی میان عون و بری وجود ندارد.

عربستان در تلاش است اختلافات میان گروه‌های جریان 14 مارس را حل کند
وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره ارتباط سفر اخیر سعد الحریری به عربستان و انتخابات پیشِ‌رو در لبنان گفت: تردیدی وجود ندارد که ارتباط تنگاتنگی میان این سفر با انتخابات در لبنان وجود دارد. عربستان تلاش دارد تا گروه وابسته به خود را تحت جریان 14 مارس گرد هم آورد و مداخله عربستان در این برهه برای از بین بردن اختلافات درون این جریان است و در آینده‌ای نزدیک نتایج این سفر را خواهیم دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *