پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
تقویت مدارس دولتی

تکلیف جدید آموزش‌وپرورش پس از حذف سمپاد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 596335
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پس از حذف مدارس سمپاد در دوره متوسطه اول آموزش‌وپرورش باید به تقویت مدارس دولتی اقدام کند تا تمام دانش‌آموزان از حق آموزش با کیفیت بهره‌مند شوند.
تکلیف جدید آموزش‌وپرورش پس از حذف سمپاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، با تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص در پایه هفتم، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دو جلسه به بررسی این تصمیم و مزایا و تبعات احتمالی آن پرداخت.

در جلسه نخست که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، برخی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کردند، کاهش تنوع مدارس اقدام پسندیده‌ای است، تعلیم و تربیت باید همراه با آرامش و آسایش باشد و وجود این آزمون‌ها چیزی جز استرس و نگرانی به همراه ندارد؛ اگر چه حذف این آزمون‌ها الزامی است اما نباید یک شبه اجرایی شود؛ خانواده‌ها برای آزمون امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند بنابراین اگر قرار بر حذف آزمون است باید زودتر اعلام شود.

دومین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی بیشتر تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش درباره حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص در غیاب وزیر آموزش‌وپرورش با حضور مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش و علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

* حذف آزمون ورودی مختص مدارس خاص و غیردولتی
فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره جزییات این جلسه به تسنیم گفت:‌ در جلسه اخیر که به منظور بررسی بیشتر تصمیم جدید وزارت آموزش‌وپرورش برای حذف آزمون مدارس خاص برگزار شد نمایندگان مجلس سوالات و ابهامات خود در اینباره را مطرح کردند.

وی افزود: حذف آزمون مدارس سمپاد حرکتی مثبتی در نظام آموزشی خواهد بود و این حذف آزمون فقط مربوط به مدارس سمپاد نیست و تمام مدارس خاص را شامل می‌شود همچنین طبق اعلام وزارت آموزش‌وپرورش مدارس غیردولتی هم ملزم به حذف آزمون هستند و باید با استفاده از روشهای دیگر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

* پس از این تصمیم آموزش‌وپرورش ملزم به تقویت مدارس دولتی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه این سوال مطرح است با حذف آزمون مدارس خاص وظیفه وزارت آموزش‌وپرورش چه خواهد بود؟ گفت: آموزش‌وپرورش موظف است با اعتمادی که مردم به این تصمیم داشتند و استقبال اساتید علوم تربیتی از آن به تقویت مدارس دولتی اقدام کند تا تمام دانش‌آموزان از یک آموزش و پرورش خوب در مدارس دولتی بهره‌مند شوند.

سعیدی ادامه داد:‌ آموزش خوب و با کیفیت در مدارس دولتی حق تمام دانش‌آموزان است اما اینکه در شرایط فعلی و با وضعیت اقتصادی آموزش‌وپرورش می‌توان به این هدف دست یافت جای تردید دارد اما آموزش‌وپرورش باید برای تقویت مدارس دولتی و روزآمدکردن معلمان این مدارس تلاش کند.

* برخی مدارس غیردولتی از آموزش‌وپرورش تبعیت نمی‌کنند
وی با اشاره به اینکه طرح شهاب یکی از روش‌هایی شناسایی دانش‌‌آموزان تیزهوش است، افزود: اگر قرار است مدارس سمپاد حذف شوند باید برنامه‌ای برای شناسایی استعدادهای برتر وجود داشته باشد همچنین با تقسیم بندی دانش‌آموزان و مدارس کاملا مخالفیم و باید به سمتی برویم که تمام دانش‌آموزان از امکانات یکسان بهره‌مند شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان یادآور شد: برخی مدارس غیردولتی از آموزش‌وپرورش تبعیت نمی‌کنند و هنوز در حال تبلیغ آزمون پایه هفتم هستند و آموزش‌وپرورش باید در این بخش برنامه‌ریزی کند و نظارت‌ها را افزایش دهد  تا مدارس غیردولتی از وضعیت به وجود آمده سواستفاده نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *