جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نفت سبک ایران گران شد

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 596241
میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به بیست و سوم فوریه (چهارم اسفندماه) با ۲ دلار و ۴۳ سنت افزایش، به ۶۲ دلار و ۳۹ سنت برای هر بشکه رسید.
نفت سبک ایران گران شد
به گزارش جهان نيوز، قیمت نفت خام سبک ایران در ماه فوریه (بهمن – اسفند) برای نخستین بار افزایش یافت و به مرز ۶۳ دلار برای هر بشکه رسید.
میانگین قیمت نفت خام ایران از آغاز سال ۲۰۱۸، ۶۵ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه بوده است.

نفت خام سنگین ایران
در ماه فوریه (بهمن – اسفند) میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران یک دلار و ۶۴ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

این شاخص در این دوره به ۶۱ دلار و ۷۳ سنت برای هر بشکه رسید.
میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۶۵ دلار و ۷۲ سنت برای هر بشکه بوده است.

وضع قیمتی در سبدهای نفتی دیگر
میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در هفته منتهی به بیست و سوم فوریه، به ۶۳ دلار و ۹ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و ۷۵ سنت کاهش افزایش یافت.

میانگین قیمت نفت خام شاخص «دبلیو.تی.آی» قیمت ن در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۸۶ سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۵۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.
میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب یک دلار و ۲۹ و یک دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه ۶۱ دلار و ۹۲ سنت و ۶۲ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

کمیته نظارتی وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک (JMMC)، پایبندی کشورهای عضو اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک به کاهش تولید توافق شده را در ماه ژانویه (دی-بهمن) معادل ۱۳۳ درصد اعلام کرد.

همچنین سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به شانزدهم فوریه با یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش به ۴۲۰ میلیون بشکه تنزل یافت.

تداوم استقرار هوای سرد در آسیا بویژه در شمال شرق این منطقه، افزایش تقاضا برای نفت خام‌های غنی از فرآورده‌های میان تقطیر را به دنبال داشته است.

میزان تولید نفت ایران به روزانه حدود چهار میلیون بشکه رسیده است.

ایران روزانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کند.
 
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *